Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hwvdm
#9879
Met mijn nieuwe 2.0 TFSI mk2 op komst, vraag ik mij af, hoe ik deze auto het beste in kan rijden.
Ik krijg verschillende tips en opmerkingen, maar wat vindt Audi hiervan?

Kan iemand mij hiermee helpen.....

FlyTT
door Seb_TT
#9882
Het is vooral belangrijk om een turbomotor goed warm te laten draaien.. dus zeker niet in toeren gaan met een koude motor.

probeer gewoon zo vlotjes mogelijk te rijden om schokken te vermijden en trek niet te veel naar het rood..

rij ook niet te traag.. hoge versnelling aan lage snelheid kan de zuigerveren en dergelijke kapot maken met pk-verlies als gevolg...
Gebruikersavatar
door MARK
#9886
:D Heerlijk........ik mag weer!!

- Starten met ingetrapte koppeling (geen gas geven tijdens starten)
- Koppeling loslaten in z'n vrij en ongeveer 10 sec stationair laten draaien (Olie komt nu eerst overal, ook versnellingsbak vind dit lekker)
- Vervolgens rustig wegrijden
- Houdt de kachel in de winter zo lang mogelijk uit (mits dragelijk uiteraard :D )
- Laat de motor lekker zelf accelereren (wanneer je het gas ver intrapt hoor je dat hij moeite moet doen, voorkom dit)
- Schakel vooral vlot op dus zeker bij koude motor niet boven de 2500 r/min (schakel ook weer tijdig terug, ondertoerig rijden is net zo slecht!)
- Het duurt ongeveer 15 km voor de motor volledig is doorgewarmt
- Houdt het vol de eerste 1500 km niet boven de 3500 r/min uit te komen

- Na 1500 km belastingen gelijkmatig opvoeren.......bedenk wel altijd 1 ding: Eerst motor op temp. daarna kun je er in principe alles mee doen!!

* Zelf pas een VW Fox ingereden, eerste 1500 km als hierboven, volgende 10000 wat vlotter.........autootje rijdt nu als een raket en verbruikt "geen" olie
(een motor verbruikt altijd olie) maar het peil staat nog steeds op Max... :)

Succes,

Mark.

N.B. Motoren worden niet meer "lui" tegenwoordig
Gebruikersavatar
door hwvdm
#9916
Bedankt voor de tips! (Al vaker gedaan Mark? :-))
Ik heb de S-tronic versie gekocht, maakt dat nog verschil?
Kan ik de automaat dan beter zelf 't schakelen laten doen en 't gewoon rustig aan doen met m'n rechter voet?

Een ding is al wel zeker, dat wordt behoorlijk afzien om zo'n auto niet op z'n staart te kunnen trappen. Later heb ik er alleen maar meer plezier van zullen we maar zeggen.

Ik rijd ook regelmatig lange afstanden. Is 't dan nog belangrijk om tijdens de rit het toerental te varieren?

Alweer bedankt.

Hessel
Gebruikersavatar
door MARK
#9917
Mooi...een automaat!

Houdt hiervoor heel nauwkeurig het olieverversingsinterval in de gaten.

Toeren wisselen is niet zo belangrijk.....houdt die 1500 km nu maar gewoon aan....(het zijn omgerekend maar 30 bedrijfsuren van de motor).

Begintijd verwennen is later dubbel en dwars plezier!!!!

Succes!! :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]