Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mawe
#28823
Hi,

Zou eens van andere mk2 rijders willen horen wanneer hun TT z'n eerste service heeft gekregen.
Ik zit nu al een tijdje met de melding dat hij binnenmoet maar volgens de dealer moet ik me hier niets van aantrekken, het is longlife en dat moet maar om de 2 jaar of 30.000km (voor eerste service dus). Ben eens m'n licht gaan opsteken bij een andere dealer maar zelfde verhaal.
Op het Engelse TT forum loopt hier ook een topic over maar 'k ben eens benieuwd hoe het hier zit.

Grtz.
Gebruikersavatar
door svkaster
#28826
Als het een longlife is, dan moet dit in jouw service boekje staan (Op de sticker).

Als dit het geval is dan moet je even kijken wat hij nu heeft gelopen.

Als hij niet op longlife staat ingesteld, zal hij elke +/- 15.000 km vragen om service.
Als het longlife is dan is het bij "normaal" gebruik ongeveer bij 28.000 a 30.000 Km.

Maar als je er "lomp" mee rijd (hard optrekken bij koude motor) etc, dan kan het gebeuren dat je al bij de 20.000 binnen moet komen.

Ik neem aan dat je van jezelf wel weet hoe je rijd. dus zou je ook moeten kunnen bepalen of de melding terecht is of niet :lol:

Het kan ook zijn dat je wel een longlife hebt, maar dat ze hem in de garage op normale interval van 15.000 hebben gezet.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door mawe
#28844
Ik bedoelde eerder of het wel gezond is om met de allereerste olie in één keer 30.000 km te rijden. Ok het is longlife maar toch ...

Grtz.
Gebruikersavatar
door screamer
#28873
Dacht dat de eerste beurt meestal eerder plaats moest vinden dan de beurten daarna. Of is dat niet meer het geval?
Gebruikersavatar
door svkaster
#28874
Nee, bij onze Audi Ar Sportback moesten we ook pas na 28.500 Km voor de eerste beurt :D
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#29759
Ik heb toevallig vorige week mijn MK2 voor z'n eerste beurt gebracht naar de dealer.
De auto word in september 2 jaar, en de garantie loopt dan dus ook af. KM stand was 19000
(ik en de vorige eigenaar rijden niet echt veel :) ).
Daarom heb ik de auto "nu al" z'n LongLife-beurt laten krijgen, zodat ze ook gelijk evt. garantiegevalletjes konden doen.
Maar er waren geen bijzonderheden.
Bij de MK2 kun je trouwens tussentijds checken op de boordcomputer over hoeveel tijd of KM de volgende servicebeurt
gegeven dient te worden. Daar zie ik nu nog allemaal streepjes staan omdat de monteur me vertelde dat de auto nu nog mijn rijstijl aan het bepalen is. Aan de hand daarvan word berekend door de auto zelf over hoeveel tijd / KM ie straks weer naar de garage moet. Ik ben benieuwd !

Marve, ik zou vooral bij de allereerste Service-melding niet te lang wachten.

p.s. Heb je een link naar de Engelse Topic ?
Gebruikersavatar
door mawe
#29760
MarTTijn© schreef: Marve, ik zou vooral bij de allereerste Service-melding niet te lang wachten.
Eerst nog eentje vinden die het gewoon wil doen, dealer waar ik hem gekocht heb blijft het onnodig vinden.
p.s. Heb je een link naar de Engelse Topic ?
link

PS ik denk dat U me verwart met een andere user :wink:
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#29775
mawe schreef:
MarTTijn© schreef: Marve, ik zou vooral bij de allereerste Service-melding niet te lang wachten.
...
Eerst nog eentje vinden die het gewoon wil doen, dealer waar ik hem gekocht heb blijft het onnodig vinden.
...
PS ik denk dat U me verwart met een andere user :wink:
Wel vreemd dat ze je auto geen onderhoud willen geven, aan mij hebben ze toch weer 425 ? verdiend !

En ik heb je inderdaad voor Marve aangezien, heeft ook een MK2 en zit ook op 't forum....
Gewoon niet goed gelezen ! thanx ..... Mawe
Gebruikersavatar
door jos
#31910
ik rij nu 21 maanden de nieuwe tt
ik heb bij 31000 km de eerste servicebeurt gedaan
en zojuist de 60000km beurt
geen problemen
Gebruikersavatar
door metaal
#32712
[quote="mawe"][quote="MarTTijn©"]
Marve, ik zou vooral bij de allereerste Service-melding niet te lang wachten.
[/quote]

Eerst nog eentje vinden die het gewoon wil doen, dealer waar ik hem gekocht heb blijft het onnodig vinden.

[quote]

Oh!?? Wie maakt hier de dienst uit? De eigenaar of de dealer? :smt021 Ik word hier altijd een beetje link van. Hoewel ik nog ver weg ben van een eerste beurt, zou ik eerst heel graag willen weten WAT ze gaan doen en wat dat dan uiteindelijk de prijs hiervan is. Heb me nu al voorgenomen dat als ze met een berg vaagheden komen zoals alles nakijken, bouten natrekken, controleren dit en controleren dat, dat ik het dan dit gewoon oversla. Je moet weten dat ik het niet zo op heb met garages.

Arie
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]