- vr sep 05, 2008 13:31
#30678
Wie heeft er wat meer informatie over de verschillen tussen de 1.8 tfsi en de 2.0 tfsi.
160 pk vs 200 pk. Maar dat moet te chippen zijn dunkt me.
Bij de A5 is de 1.8 er uitgeschopt en is de 2.0 in de plaats gekomen.
Zijn er nog meer verschillen? Riem of ketting? etc etc. shoot!
160 pk vs 200 pk. Maar dat moet te chippen zijn dunkt me.
Bij de A5 is de 1.8 er uitgeschopt en is de 2.0 in de plaats gekomen.
Despite being only just recently introduced, the 1.8 liter EA888 TFSI has been phased out from the Audi A5, and replacing it is a 2.0 liter EA888 TFSI. These days manufacturers usually replace engines with ones with downsized displacement, so this move seems odd. But Audi says the larger displacement engine is better than the smaller engine.2.0 is hier dus zuiniger. Maar in Autoweek krijgt de 1.8 label B en 2.0 label c. Zit/komt Audi Valvelift in de TT 2.0? If so, wordt prijs dan ook lager door minder co2 uitstoot? Of is dat tientjeswerk?
The 2.0 liter engine produces more power and peaks earlier (180 PS at 4,000rpm versus the 1.8 liter?s 170 PS at 4,800rpm), is less polluting (154g/km CO2 versus the smaller engine?s 169g/km) and is more fuel economical (42.8mpg versus 39.8mpg). Peak torque is higher too - 320Nm between 1,500rpm and 3,900rpm versus 250Nm.
This 180 PS 2.0 TFSI slots in below another existing more powerful 2.0 TFSI model featuring Audi Valvelift and a higher 211 PS power output
Zijn er nog meer verschillen? Riem of ketting? etc etc. shoot!
Driven by Instinct.