Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#38575
Ik mag aannemen van wel. Misschien dealer vragen of er verschil tussen zit. Ik heb wat betreft de mk2 geen idee.
Gebruikersavatar
door sweeper
#38580
Ik heb er nog 1 gevonden op ebay.

zie : VAG COM kabel

Hier staat bij dat hij voor CAN compatibele is, maar dat je hiervoor even contact moet opnemen met verkoper.

Compatible with the above makes of car with CAN connection (Please Note this lead is not CAN comaptible.. Please Contact about CAN compatible Lead)
Gebruikersavatar
door MARK
#38588
:D gewoon DIT kopen! Heb je de mogelijkheid om zelfs de R8 uit te lezen en je wordt automatisch op de hoogte gehouden van de nieuwste updates. Met standaard USB Ross-Tech Kabel!

Kost wat meer maar dan heb je ook echt wat!
Gebruikersavatar
door screamer
#38590
Of je haalt de orginele Ross-Tech USB kabel direct bij Ross-Tech uit de USA, dan kom je zo rond de 200 euro uit.


Guy
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#38593
@ Sweeper: Die link gaat naar http://astore.amazon.de/alles06-21 en die verkopen voornamelijk Games :roll:

@ MARK & Screamer: Ik denk inderdaad dat ik toch voor het origineel zal gaan.
Die Chineese kabeltjes vertrouw ik toch niet, aangezien ik van die eBay-winkel het onderstaande antwoord kreeg :

I cant guarantee it would work and because it is being shipped from internationally and shipping costs are high, it cannot be returned for that reason unless you are willing to pay all shipping charges, i.e initially to you, then shipping charges back to me in the UK, Sorry about this but the shipping cost is high.
Shipping to the Netherlands is standard international rate £12.


Heeft iemand trouwens ervaring met deze Micro CAN Interface ?
Dan kun je dus alleen maar CAN BUS-auto's uitlezen (geen K-line) maar ik hoef ook niet meer dan dat lijkt me.
+/- 170 € incl. VCDS (VAG-COM Diagnostic System) License
Gebruikersavatar
door Mischa
#38610
Hey Martijn, sorry dat ik je heb laten wachten de 16de! Maar het ging helaas niet lukken om te komen (zoals je gemerkt hebt).

Ik heb ondertussen m'n 3de kabel uit china binnen. 1 van de eerste 2 was dus niet bruikbaar. De 2de bleek, niet veel later, ook niet echt stabiel. De 3de moet ik nog uit proberen, maar de lol is er een beetje af moet ik zeggen. Ik heb op internet meerdere onderwerpen gevonden over deze kabels en sommige mensen geven aan dat je gewoon NOOIT de pc het internet mag aansluiten als je een immitatie kabel gebruikt :| Een update zou de kabel onbruikbaar kunnen maken blablabla... Genoeg verhalen, maar niemand die echt 100% duidelijk kan vertellen hoe of wat.

Het grote probleem is denk ik dat ze met de nieuwe versies een hardware-matige sleutel moeten emuleren. (Iets wat blijkbaar nog altijd niet zo makkelijk gaat, of ik heb gewoon weer eens pech :roll: ) De oude kabels hadden hier nog geen last van aangezien de sleutel in de software zat. En zoals veel van ons hier weten was dat niet echt bepaald onmogelijk om te omzeilen. :roll:


Ik hoop dat de laatste kabel nu wel gewoon goed gaat werken. Maar een of andere manier heb ik er niet al te gek veel vertrouwen meer in. Gelukkig heb ik nog wel altijd VAG-Check (PDA versie van VAG-Com) waar ik wel gewoon alles mee kan. (En ja, dit is inderdaad een compleet legale licentie :) )




Mijn conclusie tot nu toe:

Wil je VAG-Com voor je CAN-Bus TT, ga dan inderdaad kijken naar een legale optie. Het is even wat geld, maar als je kijk dat je bij sommige dealers al 60,- moet betalen voor 1 keer uitlezen heb je het zo terug verdient. Heb je het misschien maar voor 1 of 2 dingen nodig, vraag het dan gewoon hier op het forum. Er zijn er hier meerdere die wel een goed werkende VAG-Com hebben. En ik daar zal echt wel iemand bij zijn die je wilt helpen.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#38611
Mischa, bedankt voor je antwoord !
Dat was het laatste zetje dat ik nodig had om toch maar géén imitatie-zooi te kopen :)
En ik heb niet echt op je zitten wachten hoor, ik had al gehoord dat je ziek was.....

Ik denk dat ik de originele "Micro-CAN Interface" ga aanschaffen (zie link in mijn vorige post) en ik zal laten weten wat hiervan de resultaten zijn
zodat er eventueel een groupbuy opgezet kan worden.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#38635
Mischa schreef:....Ik heb op internet meerdere onderwerpen gevonden over deze kabels en sommige mensen geven aan dat je gewoon NOOIT de pc het internet mag aansluiten als je een immitatie kabel gebruikt :| Een update zou de kabel onbruikbaar kunnen maken blablabla... Genoeg verhalen, maar niemand die echt 100% duidelijk kan vertellen hoe of wat......
Ik geloof, als ik dit nu lees, ik slachtoffer ben geworden van zo'n "update" :!:
Ik had namelijk nog een kabel liggen van mijn MK1, die altijd gewoon gewerkt heeft.
En ik had de kabel afgelopen zaterdag meegenomen naar de MeeTTing, samen met mijn laptop
die altijd gewoon aan het internet hangt. Maar hij werkte dus gewoon opeens niet meer !?
De kabel word vanuit VAG COM wel gezien, maar VAG COM ziet de auto (MK1) niet meer.
Dat verhaal van onbruikbaar gemaakte imitatiekabels lijkt dus op waarheid te berusten.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#39220
Nog even voor de belangstellenden onder ons die in het bezit zijn van een MK2
en die ook willen gaan expirimenteren met VCDS (voorheen VAG COM)
Ik heb, naar aanleiding van deze tekst op de site van Gerrit Speek
de Micro CAN Kabel over laten komen uit Amerika. Dit is het verhaal:

Sinds juli 2006 is er een nieuwe kabel op de VAG-COM markt. De naam is 'Micro-CAN'. Het is een goedkope kabel die uitsluitend toepasbaar is voor auto's die gebaseerd zijn op de CAN technologie van VW-Golf-5. Let op: de kabel is niet 'backwards compatible' met de K-lijn kabels en hij is niet bruikbaar voor sommige Audi modellen. Er is geen 'Software Activation' nodig (gedraagt zich dus als een dongle kabel!). VAG-COM is met deze Micro-CAN kabel 'fully functional'.Deze kabel werkt dus alleen (!) op de volgende auto's:
1K-chassis (Mk.5) VW Golf (Rabbit) en Jetta inclusief de GTI en GLI versies.
3C-chassis (B6) VW Passat
8P-chassis Audi A3
8J-chassis Audi TT
1T-chassis VW Touran mini-van
1F-chassis VW Eos
2K-chassis VW Caddy
5M-chassis Golf Plus
5P-chassis Seat Altea en Toledo
1P-chassis Seat Leon
1Z-chassis Skoda Octavia

Alle auto's op deze lijst zijn auto's van de allerlaatste generatie, voorgaande modellen van dezelfde auto werken dus niet (!) met deze Micro-CAN kabel. Als jouw auto niet op deze lijst staat, dan werkt deze kabel dus niet!
Deze Micro-CAN kabel kan uitsluitend worden gebruikt met VAG-COM versie 607.0 of hoger.
Hier meer info over deze interface: http://www.ross-tech.com/vag-com/Micro-CAN.html


Edit: Het heeft mij alles bij elkaar 238 € gekost, er kwam tóch nog een aanslag van de Douane :evil:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]