Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MQ_TT
#44841
Er is natuurlijk al heel veel geschreven over het inbouwen van after market Xenon, maar ik heb nog nergens kunnen vinden of dat in een MK2 zonder problemen kan.

Het gaat om een MK2 die standaard niet van Xenon voorzien is (logisch, anders zou ik deze vraag niet stellen).
Hier en daar lees ik in berichten dat er een nieuw "stuur-apparaat" nodig zou zijn, in andere berichten lees ik dat sommige after market setjes (welke dan?) wel geschikt zouden zijn voor de MK2. Verder schijnt er met een VAG COM nog iets ingesteld te moeten worden?

Het gaat mij in eerste instantie niet om DRL (zit immers ook niet in de lamp-unit), maar "gewoon" het vervangen van de halogeen lampjes door een xenon set.

Wie kan er met zekerheid zeggen of dit mogelijk is of dat het toch een uitgebreidere en kostbaarder operatie wordt.

Groeten,
Marco
Gebruikersavatar
door Vincentos
#44842
De nieuwe TT's zijn voorzien van het Can-Bus systeem. De aftermarket set die je koopt moet dan ook geschikt zijn hiervoor anders krijg je een foutmelding van een kapotte lamp (waarschijnlijk)
Voor zover ik weet kan er in iedere auto zonder problemen aftermarket xenon worden gemonteerd. Zorg er wel voor dat je een set koopt van hoge kwaliteit. Pilot is bijvoorbeeld een goed merk.
Met vag-com hoeft er volgens mij niets ingesteld te worden.

Neem niet een te hoge kleurwaarde. 6000k wordt mooi wit en zit het dichtste tegen origineel aan.
8000k wordt al snel te blauw en oogt al snel nep. Maar dat is mijn mening.

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door stivoman
#44889
Heey Marco,

Ook in een MK2 moet probleemloos Xenon worden kunnnen geplaatst.
Je moet alleen wel de juiste set hebben.
Aangezien jij het ''Can-bus systeem'' hebt,
heb je andere ballasten nodig ivm storingen.

Die zijn wel iets duurder, maar verkomt storingen. :)

@Vincentos: Je hoeft niet persee een duur merk te kopen, het ligt gewoon aan welk type je neemt.
Ik weet bijna zeker dat er ook storing komt met een normale set van Pilot als een goedkoper merk!

Grtz, Steven
door MQ_TT
#45072
Heren,

Bedankt voor de info!
Ik zal mijzelf binnenkort even nader voorstellen op het forum, maar in het kort komt het er op neer dat ik "vroeger" (1999 t/m 2003) een TT gereden heb en nu weer op zoek ben.
Nu heb ik er één op het oog, maar die heeft geen Xenon. Vandaar de vraag.

Groet,
Marco
Gebruikersavatar
door evdb
#45074
Vincentos schreef:Neem niet een te hoge kleurwaarde. 6000k wordt mooi wit en zit het dichtste tegen origineel aan.
8000k wordt al snel te blauw en oogt al snel nep. Maar dat is mijn mening.
Mee eens!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]