- za jan 16, 2010 8:57
#47113
Vandaag heb ik mijn TT op de kop af 8 maanden. In die tijd heb ik ongeveer 15000 km gereden. Over het algemeen rijd ik vrij rustig, al trek ik wel af en toe even een sprintje om vervolgens met 100/120 op de cruise control verder te rijden. Mn gemiddelde brandstofverbruik over de laatste 7000 km is 1:13,4 dus dat geeft denk ik wel een redelijke indicatie van vrij rustig rijgedrag.
De TT is ingesteld op verlengde onderhoudsintervallen wat zou betekenen dat de auto zelf bepaald wanneer ie service nodig heeft, wat uiterlijk na 2 jaar of 30000 km zou moeten zijn. Bij aflevering 8 maanden terug heeft de auto een grote beurt gehad. Nu krijg ik sinds twee dagen meldingen van de boordcomputer met, jawel, "service over xxxx km of xxx dagen". Dat begon op 1900km of 228 dagen en loopt nu zo'n beetje om de rit terug met 100 km. In werkelijkheid heb ik sinds de eerste melding zo'n 150 km gereden, maar de teller staat nu al op 1600km of 226 dagen.
Mijn vraag is nu logischerwijs; is dit normaal? Zijn die longlife intervallen een compleet fabeltje of moet ik me zorgen maken dat er echt iets mis is? De auto heeft hiernaast ook last van een vrij hoog olieverbuik (zie ander topic) met uitschieters naar 0,5 liter per 3500km.
Vraag twee is natuurlijk; als dit niet normaal is, wat zou het probleem kunnen zijn?
De TT is ingesteld op verlengde onderhoudsintervallen wat zou betekenen dat de auto zelf bepaald wanneer ie service nodig heeft, wat uiterlijk na 2 jaar of 30000 km zou moeten zijn. Bij aflevering 8 maanden terug heeft de auto een grote beurt gehad. Nu krijg ik sinds twee dagen meldingen van de boordcomputer met, jawel, "service over xxxx km of xxx dagen". Dat begon op 1900km of 228 dagen en loopt nu zo'n beetje om de rit terug met 100 km. In werkelijkheid heb ik sinds de eerste melding zo'n 150 km gereden, maar de teller staat nu al op 1600km of 226 dagen.
Mijn vraag is nu logischerwijs; is dit normaal? Zijn die longlife intervallen een compleet fabeltje of moet ik me zorgen maken dat er echt iets mis is? De auto heeft hiernaast ook last van een vrij hoog olieverbuik (zie ander topic) met uitschieters naar 0,5 liter per 3500km.
Vraag twee is natuurlijk; als dit niet normaal is, wat zou het probleem kunnen zijn?