Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#67015
Aangezien mijn handheld VAG-computertje van "OBD-partner", Afbeelding
terug kan voor een refund omdat het toch zeker niet kan doen waarvoor ik het aangeschaft had, vroeg ik mij een paar dingen af:

-Ik zie via de site van Gerrit Speek, officieel te koop bij "randstadcarsolutions" dat eigenlijk Vag-Com het enige is waarmee je allerlei dingen in kunt stellen zoals OOK de Comfort-module??

Afbeelding
Wat kan VCDS:

VAG COM Diagnose Systeem is Nederlandstalig en beschikt over meer dan 10.000 foutcodes.
-U kunt foutcodes Uitlezen en wissen
-Een service interval terugstellen en zelfs instellen afhankelijk van de gebruikte olie kwaliteit.
-Actuatoren testen
-Meetwaarden opvragen en basisinstellingen wijzigen
-De dieselpomp dynamisch afstellen met een plugin de TDI-checker
-Data loggen om grafisch weer te geven en/of op te slaan, b.v. voor foutdiagnose of tuning
-Onderdeelnummers uitlezen
-Regelapparaten coderen
-Voor CAN bus voertuigen lange codering toepassen, b.v. binnen enkele seconden Xenon lampen of een trekhaak aanmelden
-Calibratie van componenten zoals gaskleppen
-Achterremmen vervangen bij voertuigen met een elektrische parkeerrem (Audi A6, Jetta etc..)
-Controleren van de echte kilometerstand van een voertuig met EDC15+ ECU


Heeft iemand hier deze VC?
Ik ben niet op zoek naar nep-kabeltjes die niks kunnen of 1/5 van wat VC kan..

(Nadeel voor mij is dat ik dan een soort van laptop op de kop moet tikken maar dat is verder geen probleem)
Gebruikersavatar
door sweeper
#67017
Ik heb de originele Engelse versie van Ross-Tech, en ja dat kan er allemaal mee, maar ik heb het nog nooit allemaal gebruikt. De laatste versie van VCDS is nu 10.6.4 met meer dan 14.000 codes.

voor de comfort module heb je nog een makkelijk tooltje dat Basecode heet.
zie HIER.

Via marktplaats heb ik een netbook 2de hands gekocht speciaal hiervoor, en verder is die voor andere dingen ook wel handig.
Gebruikersavatar
door denders
#67039
Hi Eric, bedankt alvast!
Handig zeg dat Basecode. Ik wil dus voor al die leuke extra's gaan en dus eigenlijk een beetje wegwijs worden erin, het heeft wel mijn aandacht.
Maar was jij dan zo €406 voor de RossTech kabel en licentie kwijt en dan nog een mini-laptop die zowieso XP draait (sommige draaien android) zeg maar?

Heb al gekeken bij Alternate en bij kieskeurig zitten snuffelen, zag iets leuks van Acer met de beste prijs/uitrusting
2e hands.. mmm ja ik kan is kijken maar zo duur zijn ze niet en het liefst toch nieuw & garantie en dat soort gezwets! :oops:

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door Elmo299
#67045
In de aanbieding:

Dell Mini 1110z 249 eurotjes nieuw in de garantie met windows 7
Dell Mini 1011z 199 eurotjes nieuw in de garantie met windos XP
Acer Aspire 532h-2Ds 249 eurotjes in de garantie met windows 7
Gebruikersavatar
door denders
#67048
Haha :smt006 top Elmo, maar ik zal eens thuis dan uitvogelen wat ze allemaal aan boord hebben.
Heb eens uitgebreid zitten snuffelen en kwam erachter dat ik dan toch eentje wil hebben die goed uit de bus kwam en dan grafisch ook een beetje rap is, geheugen >1Gbyte enz..enz.. :oops:

Ik ga het eens afwegen, dus wie weet kom ik nog bij je terug!

Zelf kwam ik op een MSI Wind-U270 (065NL) met E350Fusion cpu (stuk sneller)
Wel nu nog 419 euro maar hij is dan ook eigenlijk net 1 maand geleden geintroduceerd.

Laat ik dat kleine ding toch lekker gelijk downloaden thuis ipv mijn gewone pc kast :wink: hehe..
Heeft zelfs HDMI en dat soort gedoe, dus voor andere dingen ook leuk.
Laatst gewijzigd door denders op ma jul 04, 2011 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Elmo299
#67049
Grafisch zijn ze gewoon bagger, al die mini dingen.
Allemaal meestal max 1 GB meestal. De Dell mini 1110 heeft 2 GB btw.

Als je grafisch iets leuks wil heb ik nog de Asus Pro 55S voor 349.

Bende genoeg hier hahahaha
Gebruikersavatar
door denders
#67052
Die MSI is voor wat het is toch niet slecht hoor, ook al is het zo'n klein ding!
Check de speq's maar ff.
Nogmaals, ik ga je lijst thuis straks even af haha

De meesten zijn ook wel uitbreidbaar maar goed, wil eigenlijk alleen maar een SSD schijfje overplaatsen indien mogelijk en anders is het jammer :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#67056
@Elmo:
De eerste 3 netbooks is idd. niet wat ik zoek, de Acer zie ik zelfs voor €197 incl.btw&verzend staan.
Ik denk toch dat ik dit kleine pc'tje vaker wil gaan gebruiken dan alleen voor Rosstech waar ik het topic mee begon. Mijn wensen zijn een stuk duidelijker geworden en dan valt er al een boel af.(en ben ik meestal duurder uit :roll: )

Dus als ik dan om en nabij zo'n bedrag uit ga geven wil ik ook "bang for the bucks" :wink:

Je Asus suggestie is weer een echte (grotere) laptop of heb ik het verkeerd?
Maar voor €70 euro meer staat de MSI er een eind boven gezien de specs vergeleken:

12.1-inch HD (1366×768) LED backlit display ==> 15,4 WXGA display
AMD Fusion E350 Dual Core processor ==> Intel T2390 duocore
AMD Radeon HD 6310 discrete graphics ==> AMD Radeon mobile HD 3470
320GB hard drive ==> 160GB hard drive
4Gbyte DDR3 geheugen ==> 2 Gbyte DDR2 geheugen

Verder zit er zelfs een USB 3.0 op & 2 x USB 2.0
4-in-1 media card reader, stereo speakers, 802.11b/g/n Wi-Fi, Bluetooth v2.1 + EDR, Gigabit LAN, HDMI, VGA en zo te lezen blijkbaar een goede batterij.

Wat ze niet er allemaal inproppen! :sign6:

Dus ik denk dat het die maar moet gaan worden, en met een klein beetje geduld
Laatst gewijzigd door denders op ma jul 04, 2011 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#67057
Elmo299 schreef:Eric, waar heb jij de kabel gehaald?
Rechtstreeks bij Ross-Tech. Met de dollar omrekening was het gewoon goedkoper.
Gebruikersavatar
door denders
#67058
@Eric:
Ik kan hem helemaal officieel krijgen voor 406 euro online&Nederlands, is dat schappelijk zo omgerekend met jou?
Laatst gewijzigd door denders op ma jul 04, 2011 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#67059
De laatste versie is er ook in 64bit versie , en draait ook prima op win7.
Ik heb wel een xp netbook, maar dat is vanwege etka & elsawin.

Toen wel, maar weet niet hoe het nu is. Kan het ook proberen via de UK.
Ik was iets van € 270,- kwijt.
Via TT forum UK kan je soms in een groupbuy vallen wat scheelt.

Ik heb een Packard Bell 2de hands via marktplaats gekocht van 3maanden oud. Nieuw zou hij zo'n € 260,- zijn geweest, en ik heb er €170,- voor betaald. De garantie van 24 maanden is keurig mee overgenomen. Weet de specs niet uit mijn hoofd.
Packard Bell geeft goede services.

Ik heb er zelf wel 2Gb RAM van gemaakt, waar iedereen zij dat het niet mogelijk was.
Gebruikersavatar
door denders
#67060
sweeper schreef:De laatste versie is er ook in 64bit versie , en draait ook prima op win7.
Ik heb wel een xp netbook, maar dat is vanwege etka & elsawin.

Toen wel, maar weet niet hoe het nu is. Kan het ook proberen via de UK.
Ik was iets van € 270,- kwijt.
Kijk NL versie maakt mij niks uit maar wat je hier noemt is niet niks, een verschil van 136 euro.
Helaas kunnen we niet samen splitten, vanwege de dongle :D

Bij mij komt er ook gelijk XP op in een goede versie met alles erop en eraan.
Win7 is ook oke maar wat je zegt, de naslagwerken moeten er dan ook maar gelijk op!
Handig voor als je dan toch in de auto zit :wink:

ja grappig is dat he, als je een beetje verstand van zoeken en pc's hebt kan er vaak meer dan men denkt gelukkig!
Op die MSI zit al 4 Gbyte en hoef ik niks extra's te kopen verder.
Hij kan 8Gbyte aan maar dat is dan natuurlijk met een 64bit systeem erop.
Als alles vlot werkt waar ik zelf mee werk en in de jaren verzameld heb door schade en schande dan vind ik het allang prima, nieuwste hoeft niet altijd het beste te zijn :roll:


p.s.: zou toch zweren dat ik dit topic in Algemeen gezet had??
Gebruikersavatar
door sweeper
#67061
Mijn PB is langzaam op de grafisch kaart, die is embedded & maakt gebruik van het algemene RAM geheugen. Dat is het nadeel van compact.

Ik heb het topic in techniek gezet, maar onder mk1 & mk2, dus is toch algemeen zichtbaar voor clubleden. Niet voor iedereen.
Gebruikersavatar
door denders
#67069
Is goed Eric, ik dacht dat mijn eigen geheugen vervangen moest worden :roll:

Als je op youtube "msi wind u270" intikt, komen er ineens veel filmpjes naar voren, ik zag al dat de schijf zo omgewisseld kan worden voor een SSD versie..

Ze zitten er zelfs zware games op te spelen, ach wel leuke bijkomstigheid!
HD doet het ook goed zie ik daarop. Op dit apparaatje zit de grafische chip ook apart.

Dit gaat hem worden denk ik :oops:
Oke, stukje duurder maar volwaardig..

Nu nog RossTech goedkoop opsporen haha
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]