Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#86749
Avond,

Ben al tijden aan het nadenken om een Audi TT roadster te kopen bouwjaar 2010 want vind het een super mooie auto. Ben ook al over de grens aan het kijken maar als ik zoek op de motor lees ik veel over waanzinnig olie verbruik en dure reparatie als gevolg. Nu lees ik op dit forum (of kijk niet goed) niets over dit!

Kunnen jullie als ervaringsdeskundige hier iets over zeggen, kan zelf wel vinden dat het mogelijk gaat om de bouwjaren tussen 2008 en 2012 maar is dit ook zo. Heeft een TT uit 2007 hier geen last van en kan ik dus beter voor een ouder model gaan?

Mvg

Ton
#86750
Ik heb zelf een Audi TT 2.0 TFSI uit 2007 en die verbruikt niet veel olie. Wel weet ik dat, volgens mij vooral bij de 2.0 TFSI-motoren vanaf 2009, er in veel gevallen sprake is van een veel te hoog olieverbuik. Ik heb daar zelf ook ervaring mee gehad met mijn ex-Audi A5 uit 2009. Die verbruikte bijna een liter olie per 1000 km.

Er is wel iets aan te doen, maar dat is een vrij kostbare ingreep. Verder hebben ook niet alle 2.0 TFSI's dit probleem, dus je kunt net 'geluk' (of pech) hebben.

Of het olieprobleem ook bij de 2.0 TFSI motoren van de Audi TT voorkomt weet ik niet. Op het gewone Audiforum kom ik eigenlijk alleen maar verhalen tegen van A5, A4 en Q5-rijders.

Hoop dat je iets aan deze informatie hebt en wellicht weet iemand van dit forum meer over de vraag of het probleem ook bij de TT-motoren voorkomt.
#86871
Dat idee had ik ook al RuuTT. Mijn TT verbruikt ook wel wat olie, maar lang zo veel niet als mijn A5 deed. Denk dus dat het wel meevalt voor de TT's. Misschien net een iets andere motor?
RuuTT schreef:Bij de TT speelt het probleem stukken minder, olieverbruik ligt iets hoger maar lang niet in de mate dat het bij de A4 A5 en Q5 voorkomt. Met mijn eigen 2.0 TFSI ook geen extreem verbruik gehad.
#87479
Ivm olieverbruik en de mensen die er iets willen laten aan doen mits het nodige budget, heb ik nog iets leuks om te delen, teminste als ik mp4 kan uploaden?
#87482
Heb ik gelukkig geen last van (voorlopig) maar je maakt ons wel curieus zunne... (Cliffhanger ??)
#88105
Hallo ik heb een Audi tt1.8 tfsi 160 pk en verbruik ligt enorm hoog 1l op 500 km is een bekende probleem die Audi niet wilt toegeven verbruik begint na 100000 km (altijd bij Audi op onderhoud geweest)
#88118
Olieschraapveren, koprevisie uit laten voeren bij een motoren revisiebedrijf en probleem is opgelost. Audi doet dat niet voor je als de auto buiten de eerste 2 jaar vd fabrieksgarantie valt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]