Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Arnold22
#60369
Is het mogelijk om een andere radio in te bouwen in een Audi TT MK2. Ik heb op youtube gezien hoe je de radio kunt verwijderen, maar pas dan elke 2 DIN radio er in of moet ik een passtuk kopen of passen alleen de radio's die Audi zelf aanbied.

Ik zag ook een advertentie van Navaudio, maar op internet lees ik alleen maar slechte berichten over dit bedrijf.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60372
je kan alles erin drukken wat je wilt. een dubbel din of enkele. er zijn verloop/adapter setjes voor te krijgen om je gewenste radio te kunnen plaatsen.

caliber heeft zulke setjes meestal wel te koop, even langs de auto shop dan kom je snel een stuk verder.
Gebruikersavatar
door mawe
#60429
Kan, maar keuze van radio zal wat beperkter zijn, eerst even uitzoeken of je er de juiste adapter voor kan krijgen.

(zou nu wel geen enkel din klapscherm nemen in de MKII, plaats zat en veel mooier als je een dubbel din neemt)
door Arnold22
#60451
Misschien dan wel een domme vraag. Ik dacht dat een 2 din niet zou passen of dat ik dan een speciaal inbouw frame nodig zou hebben. Dus een 2-din zou perfect moeten passen. Zou dan de stuurbediening wel werken??

Heeft iemand hier ervaring in.
door golf-classic
#60454
ik heb er ervaring in

ik heb een dubbel din radio in men tt 8j steken van pioneer

je moet er een andere inbouw kader speciaal voor kopen

wat bij de origineele is die inbouw samen in de radio zelf
natuurlijk is dit bij pioneer enzo niet
dus moet je die nog appart bijkopen.

alles is canbus gestuurd origineel dus een ander niet origineele radio heeft dit niet
je kan er speciaal adabtors voor kopen die het omzetten naar het schijnt
ik heb gewoon een externe versterker op men boxen zitten
dus heb niet gewerkt met een canbus omvormer
maar ik raad dit niet aan op de origineel boxen
want die zijn niet veel waard
vandaar ik nu alles ga ombouwen ook

ik ga binnenkort deze verkopen omdat ik terug een origineel wil met een bose installatie
Gebruikersavatar
door mawe
#60473
Ik zou zeggen, niet doen. Ben nog al eens van dat spul tegengekomen en alleen al de kwalitiet van die schermpjes zegde genoeg. Beter nog een klein beetje doorsparen en iets deftigs kopen.

En ik weet natuurlijk niet wat er zoal meekomt aan kabels met dat toestel maar als ik zo die foto van de achterkant bekijk, dan moet er precies toch het één en het ander worden aangepast.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60479
je hebt groot gelijk mawe. ik ben ook al diverse schermen tegen gekomen die na een tijdje vaak open en dicht gaan het scherm zwart blijft en er dus een breuk is tussen het scherm en radio zelf.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#60519
"Plug & Play" wordt nogal eens snel geroepen, maar de praktijk wijst vaak wel wat anders uit. Zaken als BIS, Bose, enz. vereisen de nodige aandacht als het gaat om het plaatsen van een radio. Ook het feit dat het antenne signaal bijvoorbeeld extra wordt versterkt in de originele radio, geven ze meestal niet aan.

Groeten
Joop
door Arnold22
#60541
Maar welk systeem zou ik dan wel gewoon in nederland kunnen kopen. Mijn eisen zijn: scherm moet in kleur zijn, minimaal 5 inch er moet bluetooth mee gebeld kunnen worden en graag niet meer dan 1000 eurootjes. Kan dit of moet ik mijn eisen bij stellen.

Zou dit wat kunnen zijn:

http://www.dynavin.nl/webwinkel/product ... gatie.html

http://www.navaudio.nl/products/Audi-TT ... m-fit.html
Gebruikersavatar
door mawe
#60542
Zelfde verhaal vrees ik, neem anders eens een kijkje op bijvoorbeeld onderstaande link

http://www.rondevries.nl/index.php?pagi ... &sorteren=

Hierbij moet je dan nog wel de bijpassende aansluitkabels voor de radio en stuurbediening hebben, de juiste antenneadapter en een radioframe.

En om U een ideetje te geven hoe er dit kan uitzien, zo zit hij bij mezelf erin (Pioneer, wel geen stuurbediening)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]