Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#88002
Ik ben eindelijk begonnen aan de veranderingen die ik wou doen aan mijn TT, maar ik heb al direct een probleem.

Ik Heb een pioneer avh headunit gekocht (de avh-x3800DAB om precies te zijn) voor een moderner media systeem, en dan ineens een achteruitrij camera erop aangesloten.

Alles lijkt te werken, buiten de boxen, daar komt geen geluid uit.
Na een tijd uitzoeken wat het probleem kan zijn, lijkt mij de aansluiting niet te kloppen.
Om alles ineens te hebben had ik de CTKAU03 kit gekocht van connects2.
De vier rode/witte pinnen in het passende gaatje gestoken van de radio, en die aansluitingen gingen naar een groene aansluitingsfiche van Audi.
Na wat nakijken lijkt het erop dat dit helemaal niet de kabels zijn waarover het geluidssignaal wordt verstuurd, dat lijkt net via de 4 kabeltjes uit de kabelbos naar een fiche te gaan waar niets van het originele audi systeem in plugged.

Doe ik iets fout, of is er nog een ander tussenstuk nodig om de standaad boxen van audi aan te sluiten op de radio?
P.s. Ik weet dat da standaard speakers van de audi TT niet goed zijn, maar ze zijn beter als alles wat ik hiervoor al heb gehad dus ik heb (momenteel) nog geen behoefte aan betere speakers.

Hier zijn wat foto's van de kabels die ik heb aangesloten:
Afbeelding
Afbeelding
#88003
Ben niet zo heel goed op de hoogte van aftermarket aansluiten, tzat er bij al allemaal op en aan bij aankoop, maar mijn vorige TT 8J had de gewone concertradio.
Te weten is dat de radio gematcht is met de versterker (in de koffer linksachter) en het geheel dan weer aan de auto zelf met codes.
Dus het signaal loopt langs de kabelboom eerst naar de versterker, daarna naar de luidsprekers. Mssn weet iemand hier hoe je het werkende kan krijgen, of moet er eventueel wat aangepast worden met vcds.
#88004
Op mijn vorige TT was het zo :wink:
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#88005
Ik heb de standaard radio laten wisselen voor een aftermarket Kenwood , er waren specifieke stekkers bijgeleverd voor de switch van OEM 8J naar aftermarket Kenwood , werkt eigenlijk perfect , maar als je Bose zou hebben kan dat blijkbaar wel problemen opleveren qua speakers .
#88008
Volgens mij heb je de verkeerde bedrading.
CTTAU003-400x400.jpg
Deze heb ik alvast in mijn 8j zitten en werkt perfect! Als je een Bose installatie hebt zitten, en let op want er staat niet altijd Bose op de speaker grill, dan moet je kijken naar de stekker op de originele radio achteraan. Je kan ook de mensen van http://www.carcommunications.co.uk een foto sturen van de originele achterkant en van het nieuwe toestel, op geen tijd weet je wat je nodig hebt en hoe je het moet doen :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#88013
Audi TT MKII Driver schreef:Volgens mij heb je de verkeerde bedrading.

Deze heb ik alvast in mijn 8j zitten en werkt perfect! Als je een Bose installatie hebt zitten, en let op want er staat niet altijd Bose op de speaker grill, dan moet je kijken naar de stekker op de originele radio achteraan. Je kan ook de mensen van http://www.carcommunications.co.uk een foto sturen van de originele achterkant en van het nieuwe toestel, op geen tijd weet je wat je nodig hebt en hoe je het moet doen :wink:
Ja, dat zou inderdaad goed kunnen, het leek mij ok een fout in de bedrading te zijn (ook al waren de kabels die ik heb gekocht specifiek voor een audi tt 8j).
Ik had ook een video gevonden die een gelijkaardige kabel had, bij degen die ik heb zit er geen versterker tussen voor de boxen.

Hoe kan ik er achter komen of ik de bose speakers heb? Ik dacht dat dat altijd op de grill stond als het bose speakers waren...
#88021
Neen dus, ik zit ook met een Bose installatie maar geen Bose grillen. Je kan het zien aan de hand van de achterkant van je toestel, met name de stekker op de radio. Plaats anders even een foto dan kan ik je meteen zeggen of je deze stekker nodig hebt of niet. Je kan zoals gemeld ook de mensen van carcommunications mailen, die antwoorden ook zeer snel met de juiste uitleg.
#88034
Audi TT MKII Driver schreef:Neen dus, ik zit ook met een Bose installatie maar geen Bose grillen. Je kan het zien aan de hand van de achterkant van je toestel, met name de stekker op de radio. Plaats anders even een foto dan kan ik je meteen zeggen of je deze stekker nodig hebt of niet. Je kan zoals gemeld ook de mensen van carcommunications mailen, die antwoorden ook zeer snel met de juiste uitleg.
Hier is een foto van de achterkant van de originele radio:
Afbeelding

Als het inderdaad de bose speakers zijn, moet ik dan de hele kabelbos vervangen of is enkel een versterker ertussen genoeg?

Alvast bedankt!
#88042
Een foto met de stekker erop zou beter zijn geweest, maar als ik even kijk naar je tweede foto en deze laatste ga ik er van uit dat standaard aansluiting maar twee connectoren bevat (corrigeer indien ik dit fout zie)?
#88054
Je hebt volgende bedrading/stekker nodig voor jouw configuratie: CTKAU03 (zie afbeelding). Dus het zou moeten werken. Ik heb het even voor jou opgevraagd in de UK.
IMG_1274_zps8f592e24.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]