Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#54014
beste forumleden,

misschien kan iemand mij tips geven of helpen met het volgende probleem.
ik kwam vanmiddag thuis, wilde mijn dak terug sluiten, wat volledig werkte, behalve mijn linkerruit aan de bestuurderszijde wilde niet meer volledig sluiten.
Heb dan een aantal keer geprobeerd de ruit terug omhoog en omlaag te zetten, maar telkens hoorde ik een geknars bij het openen of sluiten, aan passagierszijde hoorde ik dat geluid ook, maar deze ruit is normaal dichtgegaan.

De huidige situatie is als volgt: ruit aan bestuurderszijde staat in mijn garage geparkeerd met de ruit half omhoog, ik krijg ze niet verder toe als ik op de knop druk.
ik heb al verschillende trukjes geprobeerd, maar vind telkens info over het voorgaande model van tt.

weet iemand hoe het euvel zelf te verhelpen of wordt dit wachten tot na het weekend om een audigarage op te zoeken.

gr.
Bram
door MarcelR
#54038
Misschien kun je de deurbekleding eraf schroeven en ff een kijkje nemen in de deur zelf?

Het kan zijn dat er vuil in je raamgeleiders zit, of dat er iets mis is met het raam mechanisme.
#55130
vandaag hetzelfde probleem gehad met als gevolg een gebroken kabel. Ik heb het paneel eraf gehaald en vond een gerafelde, veroeste afgebroken kabel. Nu nog gaan kijken of ik een andere kabel kan krijgen en deze weer op zijn plek zien te krijgen. Het zijn twee kabels 1 is er nog heel en de andere zat vast en afgebroken in het wiel welke de kabels opwind. Zal nog wel even puzzelen worden hoe dit weer juist in elkaar te krijgen. Heeft iemand een schema of plaatje. ik krijg het gedeelte van de kabel welke vastzit aan het raammechanischme niet los. Het is van een MK 2 van 2006. ik hoop wel dat de kabels los te krijgen zijn, de motor is nog in orde en loop gewoon.
#55216
Vandaag even langs de dealer geweest. Er zijn dus geen reperatie setjes te koop en geen losse kabels. De enigste optie is het gehele mechaniek te vervangen. Kosten 121,- morgen binnen als het goed is. zal dan eens kijken of het makkelijk te plaatsen is.
#55224
Volgens mij op ebay of MP stond er een geheel nieuw setje voor minder.
Maar ik begrijp het wel, is vervelend zoiets en dat moet zo snel mogelijk weer oke zijn.
#55267
Ik heb ook op ebay zitten zoeken. Kon alleen de zijde met motor vinden, kun je me zeggen waar je het gezien hebt. Ik denk dat de bijrijderszijde in de toekomst ook vervangen moet worden.

morgen vroeg zal ik eens kijken of ik het setje erin krijg. was me deze week te warm, en te veel tijd op mijn werk doorgebracht.
#55279
Als ik weer puf heb, zoek ik het voor je..misschien is het allang verkocht hoor.
Ik pas ook om te klussen aan de auto met dit weer.
#55298
hij zit erin. Ik ben 1,5uur bezig geweest. Het wijst zichzelf. Je moet alleen het raam er geheel uithalen en daarna weer op de juiste hoogte afstellen. Zo heb ik het gedaan, er zal vast wel een andere manier zijn. Mijn raam sluit weer goed en gaat ook een klein beetje open als je de deur opend of sluit. Al met al goed zelf te doen, bespaart toch weer een paar tientjes. Zal binnekort mijn afbeelding eens aanpassen omdat ik nou een MK2 heb. Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand van het forum in mijn oude MK1 225pk zwarte TT rijd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]