- di jun 22, 2010 20:40
#54751
Dag allemaal,
vanmorgen gaf mijn TT MK2 keurig aan dat de bandenspanning laag was. Bij het oppompen zag ik helaas dat er een lange schroef in het midden van het loopvlak zat van een relatief nieuwe 245/45 band. Gelukkig stond ik voor de kwik-fit, dus ben daar maar even binnengelopen voor advies.
Kwik-fit heeft snel de band geplakt, zodat ik direct weer verder kon rijden. Wel kreeg ik tegenstrijdige informatie over de vraag of deze reparatie veilig was. Volgens een monteur was het nu weer 100% goed, terwijl een ander aangaf dat de reparatie op zo'n brede band niet zou mogen in Duitsland. Het zou onveilig zijn en vooral bij snelheden boven de 210km zou er een kans zijn dat de band weer lek gaat.
Weten jullie of het plakken van dit type autoband veilig is? En of ik hier rekening mee moet houden met de snelheid van de tt?
Alvast bedankt!
Groet,
Mark
vanmorgen gaf mijn TT MK2 keurig aan dat de bandenspanning laag was. Bij het oppompen zag ik helaas dat er een lange schroef in het midden van het loopvlak zat van een relatief nieuwe 245/45 band. Gelukkig stond ik voor de kwik-fit, dus ben daar maar even binnengelopen voor advies.
Kwik-fit heeft snel de band geplakt, zodat ik direct weer verder kon rijden. Wel kreeg ik tegenstrijdige informatie over de vraag of deze reparatie veilig was. Volgens een monteur was het nu weer 100% goed, terwijl een ander aangaf dat de reparatie op zo'n brede band niet zou mogen in Duitsland. Het zou onveilig zijn en vooral bij snelheden boven de 210km zou er een kans zijn dat de band weer lek gaat.
Weten jullie of het plakken van dit type autoband veilig is? En of ik hier rekening mee moet houden met de snelheid van de tt?
Alvast bedankt!
Groet,
Mark