Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#59235
Ja hoor, het is weer zo ver. Veel gezeik aan de auto. Ik snap het niet hoe een dealer elke keer het voor elkaar krijgt de boel zo te verkloten! En ik dacht nog, nou… ze hebben heel wat goodwill gekweekt, laat ik maar de beurt door hen laten doen. Oh, wat heb ik me daar in vergist.
Misschien weten jullie nog van een tijdje terug dat ik wat twijfelde om zelfs de eerste beurt te laten uitvoeren en eventueel te gaan naar een kwikfit achtige garagist. Weer niks positief of negatief gesproken over deze club. Deze garagist (Audi dealer) mag zijn rommel opruimen waarna ik daar ook niet meer terug kom. Ook zij behoren nu tot de groep die ik de afgelopen 30+ jaren probeer te mijden. Zaken die nodig zijn niet uitvoeren, ook niet na omschrijving van mij. En zaken die niet nodig zijn, WEL uitvoeren. En zaken die nog heel zijn, kapot maken (maar dat blijkt pas veel later).

Wat is er gebeurt: Er zou een aller eerste beurt plaats vinden aan mijn 1.8TFSI TT MK2. Meer aanduidingen heeft die niet ;) Intussen wist ik dat daar een standaard pakket voor stond met een standaard prijs van 322zoveel euro. Prima, beetje aan de dure kant, maar toch. Op de rekening staat 1 opvallende en uitschietende prijs van 124 euro voor service kosten. Yeah, right! En omdat ik mijn auto nieuw gekocht had aldaar en dus op sommige dingen garantie denk te hebben, had ik ook wat klachten die ik opgesomd heb. Weer vroeg ik te kijken naar de magnetic ride omdat ik het verschil in uit en aan stand niet echt merkte. Verschillende rammeltjes hier en daar, aangevend waar ik ze vandaan heb gehoort. Het vervelende van deze ‘klacht’ was dat ze er soms wel waren en soms niet. En een ‘read the fucking manual’ moment voor mijzelf toen de oplossing zo simpel was met de AB voor de ramen niet werkte. Oplossing was een vinkje in de boordcomputer. De beurt was best snel gedaan en ik reed naar huis. Het leek allemaal zo goed te gaan.

De dag erna! Had ik de auto nodig en toen gebeurde iets vreemds. Op de heenweg (kort ritje) moest ik inhouden voor tegemoed komend verkeer op een dijk. Daarna wilde ik mijn weg vervolgen toen ik merkte dat de motor was afgeslagen. Kan gebeuren, dus ik startte de motor en vervolgde mijn weg. Geen aandacht aan besteed. Echter op de terugweg deed het zich weer voor! Ik probeerde het te reproduceren door de motor pakweg 3000-4000 omwentelingen te laten maken en dan af te zakken. Ik stopte en de motor bleef draaien met 400-500 omw. Veel te laag. Ik kon de motor horen draaien. Viel me wel op dat bij dat toerental de motor zo rustig rond draaide. Zou het door de balans as komen? Probeerde gas te geven en er gebeurde helemaal niets. Zette de motor uit en startte opnieuw. Zo kon ik thuis komen. Toch me weer pissig gemaakt en gelaten voor wat het was want de dag erna probeer ik het weer te reproduceren en niks aan de hand. Diezelfde avond heb ik ze een mailtje gestuurd hierover. Na een week nog steeds geen antwoord.
De rammeltjes waar ik op wees konden ze niet horen. Oh!!? Waarom had ik dat zelfde ritje toen ik over een stukje onverharde en hobbelige weg reed dan ineens WEL een rammeltje? Ze zullen toch wel weten waar specifieke rammeltjes vandaan kunnen komen. Het model is nu pakweg 4 jaar op de markt. Een dealer weet dat toch wel? Blijkbaar niet. De persoon waar ik het aan vertelde keek al wat wazig. Had een teken moeten zijn. Nog steeds vind ik dat een dealer (van welk merk auto ook) een specialist is. Dat daar vraagtekens bij gezet moet worden is duidelijk.

Een paar dagen de auto niet nodig gehad. Het eerst volgende ritje het trad weer op. Het vervelende is dat voor de onderhoudsbeurt ik dit soort fratsen niet had. Vandaag kreeg ik het idee dat het door een koude motor zou kunnen komen. Dan nog, mag het niet optreden. Zouden ze wat in het motor management verandert hebben? Wordt vervolgt, eerst even stoom afblazen alhier.

Zo rook ik ook af en toe een koelwater luchtje. Het is een wat zoetig geurtje (*). Van de winter, toen het zo koud was, was het niveau in het expansie vat te laag (koelwater). Bijgevuld. Dit gemeldt. Men kon geen lekkage vinden, maar hadden wel weer bijgevuld. Bijgevuld tot ruim boven het max.streepje. Onbegrijpelijk. Als ik dit soort fratsen door m’n hoofd laat gaan is de opgebouwde goodwill totaal verdwenen. Oh, wat ben ik pissig. Pissig op mijzelf dat ik de verkeerde beslissing genomen heb om naar een dealer te gaan.
(*) lekkage van de airco ruikt naar bloemetjes.

Het komt er straks gewoon weer op neer dat ik weer een dag kwijt ben en waarschijnlijk een berg geld. Of het dan verholpen is, is maar de vraag. Ja, ik ben nu achterdochtig. Gek he, zo na 30+ jaar ervaring met garagisten. Of weet ik te veel van de materie?
Dit stukje heb ik ‘s nachts om 2 uur geschreven. Ik lag me daar te woelen in bed, dat ik hiervan niet slapen kon. Goed bezig. Wordt weer tijd dat ik die onderhouds toestanden weer zelf ter hand neem. Dus WEL naar een kwikfit achtig bedrijf die alleen op MIJN aanwijzingen bepaalde handelingen doet. En ik blijf erbij staan! Toezicht houden.

Paar dagen verder en ben bij mij in de buurt naar een Audi dealer gegaan omdat het even naar Utrecht rijden ook weer zo wat was. Voorstel van eerste dealer. De auto kon niet even uitgelezen worden, want er waren nog twee klanten voor mij. En ze zouden dan een diagnose gaan stellen wat tijd zal gaan kosten. Lees, probleem zoeken-vinden en oplossen. Daar vroeg ik niet naar, maar goed. Ik naar huis en de dealer in Utrecht gebeld. E.e.a. uitgelegd wat is gebeurt en afgesproken voor een nieuwe afspraak. Tijdens dat gesprek vertelde ik dat het wat vreemd vond dat er wat van die kleine blaadjes lagen bij de bijrijders stoel. Zegt die *** dat omdat ik zat te wachten werd er maar afgezien van het schoon maken. En normaler wijze zouden ze ook de auto wassen als service. Mijn klus viel bijna open tot op de tafel van verbazing. De gekkigheden stapelen zich maar op. Dit akkefietje kan me weer geld gaan kosten. Ook heel logisch, toch!?

Weer paar dagen verder. Het heeft zich al een tijdje niet voorgedaan, zou het (buiten)temperatuur gerelateerd zijn? Laatste dagen in oktober zijn ronde de twintig graden. Dan word ik ruw naar de realiteit gewezen. Onderweg als de motor redelijk warm is, slaat die zo maar zonder reden af (vlak voor een rotonde). De auto rolt nog zelfs. Treedt tot twee keer toe op. De dag erna neem ik een foto van het niveau koelwatertankje. Ruim 2 cm boven max. streepje. Achterdochtig peil ik het olieniveau. Wonderbaarlijk, het is goed. Kijk vluchtig door het motor compartiment en het ziet er verder ‘droog’ uit. Niet hier of daar een ‘zwetende’ pakking.

Goed, de tweede keer naar de dealer een anderhalve week na de eerste beurt; na een tijdje wachten wil een monteur met mij spreken. Hij heeft niks raars gevonden. We praten over type benzine. De benzine die er toen inzat bij de onderhoudsbeurt zit nog een kwart in de tank. Er wordt tussen mij en monteur wat uitgewisseld waarbij de monteur en ik het niet eens zijn. Kan, ik laat het daarbij. Daarna komt de klantenservice man mij vertellen dat ik geadviseerd word om voortaan euro 98 te gaan tanken. Daarna volgt een discussie. Feit, voorgaande twee jaar merendeel euro95 getankt, nooit last. Ik had een lijstje met stekeligheden. Tussen de twee bezoeken wat telefonisch verkeer waarbij mij verteld wordt dat het normaler wijze is de auto schoon af te leveren. Denk aan die blaadjes. De auto wordt nu wel gewassen EN er wordt ter compensatie een tank euro 98 getankt door de man. Alleen omdat ik erover begonnen ben. Er was al een additief in de tank gedaan omdat ZIJ denken dat het aan de benzine ligt. Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Anyway, ik naar huis. Gedurende een week lijkt het alsof de motor wat soepeler loopt dan eerst. Bijna net als voorheen als ik euro 98 getankt had, maar toch niet helemaal. Een week gaat voorbij als ik op een dag wegmoet. De ergernissen begonnen al wat weg te ebben. En ineens viel de motor weer uit. Na 155 km nadat ik bij de dealer weg ben! Dezelfde dag nog een ritje, nu was de motor weer afgekoeld, gebeurde het weer. Weer wordt ik ruw uit m’n droom gewekt. De dag erna met de dealer gebelt. De klantenservice man is er niet, dus dat wordt a.s. maandag. We zullen zien. Het begint er steeds meer op te lijken dat een "monteur" meer een computerknulletje is die de basiskennis van auto's niet kent. Nee meneer, we lezen geen fouten uit. Ze hebben nu behalve die additief het gaspendaal opnieuw ge-initialiseerd.

Wordt vervolgt, nog steeds pissig.
#59244
een lang verhaal zeg en het zijn niet de slimste lui daar als ik het zo lees.

als een klant klachten heeft werk je die correct af zodat ze verholpen zijn, als het die dag niet lukt maak je een vervolg afspraak om het op een later tijd stip te repareren.

je gaat naar een garage, dit maal ook nog een officiele audi dealer omdat je het goed wilt hebben en nog is het niet goed. het lijkt nergens op.

als ik jou was had ik een mail gestuurd na de importeur hier van audi in nederland en vertel je verhaal. dit wil wel eens helpen, vraag joop maar (happy socks)

en wat betreft dat je motor uit valt soms. ik zit toch te denken dat er iets met je ontsteking is. er kan een bobine zijn die een knoei heeft gehad bij het vervangen van de bougies maar de afstand tussen de elektroden van je bougie kan ook fout zijn zodat ie niet een goede vonk kan geven.

succes met de verdere ontwikkelingen en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door denders
#59254
Triest dat het zoeken naar problemen niet actief en positief gedaan wordt zoals ik zelf gewend ben zeg maar. Er zijn echt wel goede te vinden nog maar ben ook blij dat ik door mijn vader (ex vroegere automonteur met gevoel) veel zelf kan doen.

Sterkte met de oplossingen vinden en neem van me aan, aan die benzine ligt het niet hoor haha.
Passie, basiskennis en storingzoeken hebben ze ook niet meer van gehoord daar denk ik.
Gebruikersavatar
door eric v.
#59260
Metaal,
Ik lees jou bericht en het zit je hoog (frustratie) en terecht.
Het vinden van piepjes en kraakjes is soms moeilijk en tijdrovend.
Hoor je de geluiden als je alleen zit of ook met z'n tweeën,zo ja ga met de monteur samen rijden en zoek een stuk weg waar je weet dat je het gaat horen,is altijd beter dan tegen een monteur te moeten zeggen dat je een brrrrr of krrrr geluid hoort wat volgens jou ergens van rechts of links komt.
Vraag je dealer wat ze hebben gedaan met de beurt bv. bougies enz en ga na wat anders is dan voorheen.

Sommige klachten zijn soms heel slecht te vinden omdat zoals je zelf zegt ze niet alijd voorkomen.
Iedere klacht is echter te reparenen.

Betaal je rekening niet zolang het niet is opgelost.
Ga op de rekening na wat er is vervangen vraag de oude onderdelen en laat ze testen voor 1 klacht worden soms meerdere onderdelen vervangen alvoorens de klacht is verholpen wat niet wil zeggen dat alle onderdelen niet goed waren.

Geef je dealer de tijd het te herstelen.
Je hebt een goede auto zonder probs. gebracht voor een service en verwacht hem zo ook weer te krijgen na een service.

Dus niet betalen tot het is opgelost en ga dan samen met je dealer zitten en ga na wat je wel en niet gaat betalen.

Ik laat mijn auto niet alleen bij de dealer en kom er alleen bij pure nood doe zoveel mogenlijk zelf.
Erger mij vaak als ik ze zie werken aan mijn auto, maar dat zal wel met liefde temaken hebben.

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door metaal
#59263
Ok, bedankt jongens. Dit had ik even nodig. En bij de eerste keer had ik zoiets van; ik verkoop dat ding, ik moet hem niet meer! Dat heb ik ook tegen die garagist verteld. En nu het het nog steeds optreedt, denk ik er echt serieus aan dat te doen. Zelfs om hier te koop te zetten.

Zoals ik al in het begin schreef, de garagist had goodwill bij mij opgewekt, dus ging ik die kant op. Dat zal ook de laatste keer zijn, nadat het probleem zich niet meer voordoet. Ze mogen (eigenlijk moeten) hun eigen zooi opruimen. De toon zal ook wat anders zijn morgen als ik ze bel, dan voorheen.

@dennis (goTTzilla)
Het zou moeten zijn dat een dealer gezien kan worden als een specialist in dat bepaalde merk. In plaats daarvan vervallen zij tot een middelmaat die wat speciale apparatuur in huis hebben. Mijn eigen ervaringen met garagisten is over het algemeen niet positief. Daarom bepaalde ik bij mijn vorige auto zelf wel wat er wel en niet gebeurde. Behalve dan dat er echt iets stuk was. Dat ging 15 jaar goed. Deed de auto weg omdat er uiteindelijk teveel kosten aan kwamen, toen kwam deze TT.
Je bevestigd mijn vermoeden dat er iets electrich aan de hand is. Het vreemde aan het hele geval is dat het NA de onderhoudsbeurt is gaan optreden.
Mijn plan is nu, als ik weer die kant opga, ze eerst zelf laten aanmodderen. Dan als ze weer komen met “we kunnen niks vinden”, dan met het voorstel te komen ze te laten kijken naar de bougies en bobines. En als ze het WEL vinden, er op hameren dat het euvel niet meer voorkomt. Van “weet u het ECHT zeker??”
Ik weet het niet hoor, Dennis. Een e-mail naar de importeur? Naar van die type-miepen? Als ik het het puur emotioneel bekijk dan krijg je zo’n lang verhaal zoals ik dat hier geplaatst heb. Neem ik er afstand van en puur rationeel bekijk, kan het natuurlijk zo zijn dat een automotor volledig in de prak draait de dag nadat die in de garage is geweest. Wat haalt het uit? Ze krijgen misschien een opgeheven vingertje van: Niet meer doen hoor stoute jongen! En ik merk er uiteindelijk niks van.

@ingmarberga
Bedankt voor de verwijzing, echter als de auto functioneerd zoals dat behoort, kom ik pas over 2 jaar weer bij een garage. En dan zal ik me hoogstwaarschijnlijk dit akkefietje herinneren en dan mijn plan trekken. Zelf de regie houden bij wat wel en niet gedaan wordt.

@denders
Ja, dat hele verhaal van de benzine rammelt aan alle kanten. Heb gister in bed liggen denken dit verhaal flink aan te dikken. Ja meneer, en het wat nog een auto sloperij ook waar ik de benzine kocht. Die zullen vast de benzine uit die tanks aan mij verkocht hebben. ;-)
Mijn oom had vroeger een garage. Hij is al een heletijd niet meer onder ons, maar hij zei (dat staat in m’n geheugen gegrift) als het goed werkt, blijf er dan vanaf! Dat heb ik weer vertaald in dat ik zelf de regie wil hebben en houden. En van mijn moeder heb ik geleerd om er bij te blijven staan (meer in algemene zin). Beide levenservaringen heb ik nu met voeten getreden. En kijk wat er gebeurt.

@Eric V
Reken maar dat ik gefrusteerd ben. Het vervelende van die rammeltjes is, dat ze af en toe voorkomen. Maar het gebied waar het vandaan komt is wel bekend. Nu achtte ik de dealer als specialist en die zal wel weten wat te doen. Naief gedacht. Mijn gedachte was simpel, voor mijn part gaat iemand van de garage een klap geven op precies de juiste plek en het is verholpen… Maar nee, ze gaan met siliconenspray aan de slag die ik later overal vind. Ook op plaatsen waar het niet hoort. Dat behoorde tot het schoonmaken wat ook niet was gebeurt. Al die stekeligheden opgeteld… anyway
De rekening niet betalen is een listige weg. Je krijgt de auto dan ook niet mee. Ik vergelijk met met mijn diensttijd. Je doet iets-ondergaat de opgelegde straf en NADAT de straf is ondergaan, mag je je beklagen dat je her er niet mee eens bent. Beetje mosterd na de maaltijd. Mijn moeder zei gisteren nog, dat het altijd jou treft.

Arie
Gebruikersavatar
door metaal
#59582
Het vervolg:

Een goede twee weken geleden kwam het weer voor. Precies hetzelfde euvel. Daar raakte ik best ontstemt door. Echter dezelfde dag op de terug rit kwam ik in een onveilige situatie terecht. Dat deed bij mij de emmer doen overlopen, dus ik belde weer naar de dealer in Utrecht. Zij hebben contact gezocht met de fabrikant en die kon ook niet met een oplossing. We maken een afspraak dat ik de auto op 3 november breng en dan zouden zij er een paar dagen mee gaan rijden. Zij gaan zelfs rijden met de benzine die zij zelf nog getankt hebben (ik rij niet zo veel de laatste tijd) Op 5 november word ik gebeld. Nou meneer, we kunnen niks vinden. De auto doet wat 'ie doen moet. Er zijn 2 ervaren monteurs mee gaan rijden en kunnen niks vinden. Het telefonisch gesprek is lang en vriendelijk van toonaard. Ondanks dat ik merk dat ik af en toe emotioneel reageer, wat ik Van L. ook mededeel. (meneer Van L te U) ;-) Vandaag heb ik de auto opgehaald en weer een lang gesprek gehad met iemand die ik daar nog nooit gezien had. Heb wel gevraagd naar de naam van de hoogste 'baas' aldaar opdat ik hem een boze brief wil schrijven. De brief komt erop neer hetgeen ik hier al beschreven heb.

Maar (niet) goed: nu zit ik dus met een auto die tijdens de opwarmfase zomaar uit kan vallen. Emotioneel gezien erg humeurig en de passie voor het rijden ben ik kwijt. De auto verkopen in deze tijd, breekt me ook op. Dus ik zit er nu aan iets vast wat mijn dood zou kunnen gaan betekenen. Dat is koffiedik kijken, maar wel reëel aanwezig. Oh ja, ik kan nu in een situatie komen die zowel voor mijzelf als voor anderen gevaar op kan leveren. En wie kan ik dan verantwoordelijk stellen, vroeg ik vanochtend aan die man? Hij stond er beteuterd bij te kijken omdat die het antwoord niet wist. Feit is wel dat ze het niet kunnen vinden en dat ze een klant met een ondeugdelijke auto de weg opsturen. Ik dwaal af. Ook weer die emotie.

De vraag is meer wat ik er aan ga doen. In principe niets. Ik hou het bij wanneer het weer voorkomt. Ik ga NIET meer terug naar de dealer en al helemaal niet naar Utrecht. ingmarberga heeft al een suggestie gedaan en wellicht zoek ik contact met hen. Echter nu hou ik wel zelf de regie en door het gedonder met 'Utrecht' vraag ik of ze het kunnen verhelpen en wat dat gaat kosten (op voorhand) Meestal krijg je dan een spraak diaree aan woorden dat, dat niet kan. We zullen zien.

Laatst bedacht ik elektrisch! Is dat wat!? Keek op youtube en zag hoe eenvoudig een ombouw zou kunnen. Het is echt te gek voor woorden hoe eenvoudig. Kost wel ong. 10k euries. Met andere woorden, de laatste klokslagen zijn geteld voor garagisten zoals we die nu kennen. Wellicht iets voor een ander draadje.

Arie
Gebruikersavatar
door denders
#59584
Goh een auto die zomaar uitvalt.. als je erover nadenkt zou het stap voor stap toch zo aan het licht moeten komen maar het gebeurd sporadisch.
Elektrische problemen komen vaak ook maar sporadisch, wie weet is het ook een bug in de software.
Misschien heb je juist iets ondekt in dit model.

Wat zeker is, is dat je pech hebt blijkbaar zeg!

Zou hem zelf wel eens willen testen, zo een weekje of 2 mee naar het werk meenemen.
Straks is het iets heel simpels maar ja, zoals je al zegt.. vind dat maar eens!

Veel succes ermee en helaas kan ik weinig voor je betekenen dan de bekende riem en hart.....


Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#59588
Een vriend van mij heeft volgens mij een zelfde probleem gehad met een A3 Sportback die hij nieuw in de lease had. Vanaf een paar maanden na aflevering sloeg af & toe de motor af. Dit gebeurde (voor wat ik me kan herinneren) alleen op de snelweg.
De wagen is al met al een paar maanden af & aan bij de dealer geweest, en vele onderdelen vervangen om de oplossing te vinden. Ik moet je zijn oplossing alleen zo schuldig blijven.
Als ik het niet vergeet zal ik hem eens vragen of hij nog weet wat de oorzaak was.
Het geval heeft zich zo'n 4 jaar geleden afgespeeld, en is bij dealer Martin Schilder in Haarlem onderzocht.
#59589
Eu, ik zeg,


of: zelf contact opnemen met de technische afdeling van Audi NL (laat hun er een week mee rijden, of zolang nodig is), en dan krijg je die leen R8 mee als compensatie voor alle frustraties (weg te gassen).

of Coen Donkers in Veghel bellen. :) :) :)

Succes, sterkte,
Gebruikersavatar
door metaal
#59603
@denders
het vervelende is dat het niet te reproduceren is. Het overkomt je, of niet. Het zou zomaar kunnen dat als jij er twee weken in rondrijdt, het helemaal niet voorkomt. Zo ook met die rammeltjes. En ik had juist verwacht dat een dealer het wel zou weten, maar komt met argumenten en drog redenen die geen steek houden. Zou het dit of dat kunnen zijn? Ja, zo lust ik het nog wel een. Als ik het zelf zou kunnen reproduceren, zou ik ze dat heus wel vertellen.

@sweeper
zo vroeg meneer Van L aan mij ofdat het voorkomt op de snelweg, bij het stevig optrekken. Van L had daar wel wat van vernomen, toen was het de boostpomp.
Nee, want het viel me al op dat de motor in al die gevallen in de opwarmfase zat. Helemaal koud of zo goed als koud en bij bedrijfstemperatuur heb ik geen last.

@creative117
mooi geen R8 dus. Ik kreeg een A1 mee, die ik niet hoefde te betalen. Wat een dure van A naar B auto is dat! Ik reed voor schut, want er staan hele grote letters op A1 en nog wat reclame tekst. Ik reed daar weg en bij een kruising, slaat de motor af. Ik schrok een beetje. WAT!! deze ook al!? Bleek naderhand zo'n start-stop gedoe te zijn. De dagen erna hoopte ik dat ik het uit kon zetten, wat zat ik me daar aan te ergeren. Op een ritje, in Hoogvliet was ik toen, stukje rijden-stoppen-motor slaat af. De motor was koud afgeslagen of ik kon weer rijden. Koppeling in-motor slaat aan. En dat minstens 3 keer achter elkaar! Gelukkig is het mijn auto niet, maar weet nu al dat als zo'n auto 3-4 jaar oud is, dat dit of niet meer werkt of hele grote en dure reparaties gaat opleveren. Wie dit ontworpen heeft zouden ze af moeten schieten. En dan die knul,ach... toen ik mijn auto op ging halen. Hij vertelde over het milieu en CO2. Wat een kortzichtig figuur. Het starten van de auto kost ook energie. Waar komt dat vandaan? En zeker als het zo vaak achter elkaar gebeurt zoals ik hierboven beschreef, kost het alleen maar meer! energie/brandstof. Goed bezig! Waarom een dure van A naar B. De auto die ik meekreeg was opgetuigd als een proline S versie en andere zut. De auto was 30k nieuw, maar kon bij mij geen emotie onttrekken. Hij is vrij klein, prima. Maar 30k! Voor dat bedrag..., ik dwaal af. Voordat ik de moderator met een streng vingertje op m'n dak krijg ;-)
Ik heb notie genomen van je verwijzing.

Arie
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59606
Arie de A1 is pure marketing, ga met 30K naar VW voor de Polo GTi, daar krijg je waar voor je geld. Die kloof klopt niet tussen beide merken waar een autogroep achter zit. De A1 is pure image and design... less is more? dus niet wat een min punten kent die auto, als iemand die als 2de auto wil aanschaffen... koop een polo!
Gebruikersavatar
door denders
#59617
Zwaar irritant dat start-stop gedoe, geef me dan maar een elektrische sportauto haha
Heb het meegemaakt in een Aurus van de zaak, van een vriend van me..gelukkig is 1 knopje voldoende om het uit te zetten alleen wel elke keer als je opnieuw kontakt maakt om te starten indrukken maar dat leer je snel aan :wink:
30k voor zo'n bakkie?...pfoei geef me dan maar een paar duizend extra en je rijd een goede 2e hands superdeluxe of nieuwe TT of mijn doel de Cayman van dhr Porsche :mrgreen: Maar ook ik dwaal nu af, sorry!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]