Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mariaTT
#79315
Enige weken geleden heb ik mijn banden vervangen voor nieuwe (Continental Premium Contract 5, 225 55 R16 W). Sindsdien heb ik echter trillingen op mijn stuur bij 140 km/h. De wielen zijn al 4 keer gebalanceerd en ook nog een keer warm gereden en een aantal uren op 5 bar gezet. Maar nog steeds heb ik trillingen op het stuur. Op sommig wegdek heb ik het niet, maar meestal wel (reproduceerbaar, dus het moet aan de banden/wielen liggen).

Continental raadt mij aan om te laten balanceren op een Hunter GSP9700 apparaat. Op engelse internetfora lees ik daar ook goede berichten over. Maar voordat ik nog meer geld en tijd spendeer, wilde ik hier eens navragen.

Voorheen lagen er Bridgestone Turanza's op, nergens last mee. Daar zou ik ook naar terug kunnen gaan.

Heeft een van jullie misschien tips?
#79320
Banden retour, je hebt nu genoeg geprobeerd om het goed te krijgen en het is wel vreemd dat het alleen goed zou gaan met een specifiek balanceerapparaat.

En als dat geregeld is, jezelf trakteren op een mooi setje 18" :smt004
Gebruikersavatar
door denders
#79325
Wou net zeggen, zal ff lekker worden!
Mijn bandenhandelaar met 25/30 jaar ervaring heeft dag in dag uit allerlei merken en nog nooit last mee gehad.

Hoogstens kan je velg niet goed aansluiten door een ruwe rand maar dat fixen ze ook.
Weg met die dingen en ik zou ook lekker voor een mooi setje 18 inch gaan, rijdt en staat veel beter en zeker niet extreem op jouw auto! ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79366
Uitlijnen digitaal onder de auto gebeurd en belangrijker nog is het balanceren naast aan de machine ook onder de auto gebeurd? helpt dat niet dan gewoon de banden retour laten nemen en andere eisen!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82947
Welke TT heb je? MK1 kent de eerste serie stabilisator stangen en rubbers die niet jofel zijn. De bussen scheuren en dan treed er speling op hoe harder je rijdt des te meer je ervan kan gaan merken daar de boel dan niet helemaal meer spoort.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]