Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rolig
#82858
Geachte heren of dames,

vaak doet de claxon het niet, maar ook de stuurbediening van de radio, en verder alles wat er op het stuur zit. Ook brand er het airbaglampje, gaat af en toe het koelmiddel lampje aan (zit nog genoeg in). Soms functioneert alles weer, maar na het draaien aan het stuur is alles weer uit.

heeft iemand een idee voordat ik hem naar de garage breng en bang ben dat ik dan royaal moet gaan betalen.

ik hoor graag van jullie. Tips welkom, ook wat betreft welke garage etc.

Groetjes Roel.
Zuid Limburg
Gebruikersavatar
door peter1981
#82861
Ik ga zelf met de dingen die ik niet kan naar Maurits v Frankfoort ipv naar de dealer
Verder denk ik dat het je sleepring onder het stuur is
Die willen nog wel eens stuk gaan , vaak icm een brandend airbag lampje
door Rolig
#82866
Beste Peter,

ik denk/hoop/vrees dat je gelijk hebt, ik was nl vergeten erbij te schrijven dat het airbag lampje ook brand!!!
Geweldig dat jij dat weet. Heb je nog tips of weet je wat dat kost wellicht?
Hoe kom je trouwens aan een foto van betreffend onderdeel? Heb je toch niet uit je eigen auto gehaald he :)

Gr Roel
Gebruikersavatar
door peter1981
#82869
ik zou zelf via ebay kopen met het onderdeelnummer vind je deze daar wel
Kosten zullen stuk lager zijn via ebay en koop je ook gewoon orginele delen maar dan voor een goede prijs.
Dit onderdeel kan ik dan ook zelf wel vervangen dus vandaar dat ik me dan ook zelf de onderdelen bestel.
Maurits zal waarschijnlijk ook wel de boel inbouwen voor je als je met een sleepring komt.
Als je op ebay gaat zoeken moet je uiteraard wel even weten wat die bij Wealer of een Ploemen kost ;)
Zodra ebay.de weer online is zal ik eens zoeken voor je , foto komt via google dus niet uit mijn eigen auto
En is trouwens van een passat maar die ziet het zelfde uit en het ging even om het idee ;)


edit:even gezocht voor je ;)

http://www.ebay.de/itm/Audi-TT-8J-A3-8P ... 3a99c3b098

Is dan een gebruikte maar zal nieuw dus niet zo heel duur zijn
En ligt eraan hoe duur natuurlijk nieuw want voor 25euro is het de gok waard.
Uiteraard bij een gebruikte even erop letten dat dit voor een MFstuur geschikt is anders heb je er niks aan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82880
Sleepringen zijn handige dingen mits ze werken, ik heb er onlangs een vervangen die te weinig kon, wilde een sportiever stuur met stuurbediening, ander kabeltje tussen de airbag en t stuur en sleepring, sportstuur en hoef de handen niet meer van t stuur te halen. Nieuwe kosten 140 euro die alles kunnen dus ook t MF stuur, 2de hands zijn ze idd voor n stuk minder te vinden.
door Rolig
#82889
Heb een garage gevonden die zich hieraan wil wagen en afspraak is gemaakt voor komende zaterdag. Ik houd jullie op de hoogte.
De auto wordt eerst helemaal uitgelezen en van daaruit gaat de monteur kijken wat we gaan doen.

Gr Roel
door Rolig
#82932
Even een update..

het wordt allemaal gerepaard voor 300 euri. 4 onderdelen waren defect waaronder de sleepring. Wat allemaal precies vervangen gaat worden ga ik hier plaatsen als de auto klaar is, ik weet het niet meer uit mijn hoofd. Helaas is de reparatie pas gepland op 22 dec, dus nog even geduld.

ik heb er vertrouwen in.

Gr Roel
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]