Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Vino
#83063
Zoals de titel aangeeft heb ik problemen met met mijn ruiten aan de binnenzijde. Heel soms zijn deze beslagen wat natuurlijk geen probleem is, maar heel vaak zijn deze helemaal nat en dan vooral mijn voorruit. Ik heb mijn ramen met glasex schoongemaakt en heb er een zoutzak ingelegd voor het ontvochtigen maar het helpt helemaal niets. Met de blower krijg je het niet weg dus dan maar met een doek en trekker maar daar krijg je van die vreselijke strepen van. Heeft er iemand van jullie een idee hoe je dit voorkomt want ik snap er niets van en heb zoiets nog nooit gehad met mijn vorige auto's.

Alvast bedankt

(Het is niet echt technisch maar wist niet waar anders te posten)
Gebruikersavatar
door sweeper
#83092
Mss. is het eens een optie om de parrafan los te halen en daar eens te kijken of er veel vuil ligt dat afvoeren verstopt.
Gelijk ook maar eens kijken of het interieurfilter nog in orde is.
Als je die er toch uit hebt de bijbehorende bak maar eens loshalen en de onderzijde voorzien van nieuwe strip. (lijkt op tochtstrip) Bij VW is het wel bekend dat daar zich water verzamelt en langs die weg binnen komt.

Verder kan bij de airco de condensatie afvoer verstopt zitten. Geen idee hoe/waar dat verder zit.
door Vino
#83102
Ik ga dadelijk maar is even een inspectie doen. Voor de rest weet ik nu dat het achter bij mijn passagier stoel vandaan komt, er vormt zich daar schimmel op mijn mat onder de stoel ben ik achter. Dus er moet daar ergens heel veel vocht zitten. Misschien dat het ergens aan de onderkant van mijn deur vandaan kan komen of misschien komt het wel helemaal uit de kofferbak. Mijn accu staat in een plas met water wat volgens mij ook niet helemaal de bedoeling is. Nou had ik bij mijn andere auto wel eens dat er water in de kofferbak lag maar daar zat dan ook een rubberplug om het water er weer uit te laten lopen.

Bedankt voor de tips, zal er is naar kijken.

thx
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83113
Alle afwater plekken die er standaard zijn eens goed nakijken of die niet vol gekoekt zitten met vuiligheid, want dat gebeurd regelmatig bij auto's valt mij op met t beletteren en wrappen... dan duikt t vocht elders heen, ook waar je het niet hebben wilt en auto's die wat ouder zijn is het maar de vraag of nog alles mooi zuiver open is. Cabrio's hebben er sneller last van dan de coupe.
door Vino
#83198
Peter1981 ik heb inderdaad pas geleden koelvloeistof bijgevuld...

Ik heb afgelopen week alles uit mijn kofferbak gehaald en de auto helemaal droog gemaakt. Mijn accu stond zowat onderwater, links en rechts helemaal nat dus moeilijk te achterhalen waar het nou vandaan komt, toen heb ik gelijk alle rubberendopjes gecontroleerd en tevens gelijk dichtgekit met siliconenkit. Heb nu een paar dagen gereden en jahoor, kofferbak staat weer vol met water. Waar o waar moet dat ellendige water nu nou vandaan kunnen komen? Zal er een gaatje kunnen zitten in mijn wielkast? De isolatie die daar zit is ook drijf nat maar dat kan natuurlijk ook van het geklotst in de kofferbak zelf kunnen komen.
Nou ik weet het iedergeval niet meer. Zal ik mijn auto daarvoor bij de dealer kunnen afleveren? Zal best maar zal wel een knaakie gaan kosten want hoelang zijn zij bezig met het zoeken naar iets waarvan je niet weet waar het vandaan komt.
door Vino
#83202
Maar even bij de dealer geinformeerd. 104,40 per uur, ex btw haha. Maar de vraag is kunnen ze het snel vinden? En dat is iets dat we niet kunnen controleren. Naja ik kan binnenkort bij iemand in zijn garage op mijn gemak gaan kijken of ik iets aan de onderkant kan vinden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]