Audi TT Club - Forum

Verhalen/foto`s van bezochte meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MisterCats
#592
De introductie van de nieuwe TT, 12 juni 2006 bij PON

Het doek werd weggetrokken en daar staat ie dan?. Jahaa....hij staat daar!
Mijn eerste indruk is dat hij iets langer oogt.
Vooraan beginnen maar:
De ronding voor is iets gestrekt. Dat karakteristiek tekenkamer- ronde is eraf. De neus met single frame is prima, lekkere agressieve koplampen ook die iets scheef uit de hoek kijken. Beetje spoiler met fraai gepositioneerde mistlampen.
De motorkap kent nu twee vouwen, ook het dak heeft nu ribbels waar vroegah dakgoten zaten.
Ook de kont is minder rond en kent een welving. De uitlaatpijpen zijn meer naar buiten op de hoeken geplaatst. De achterspoiler is een beweegbaar plaatje geworden.
Al met al is hij niet teveel veranderd en blijft hij heel herkenbaar.
Technische gegevens kunnen jullie overal opvragen en op internet vinden, dus ik ga verder met het weergeven van mijn indrukken.
Het interieur van dit (handgemaakte) exemplaar is lekker luxe. Toch vindt ik het minder fraai. Juist het aluminium rondje met de putjes die overal consequent te vinden waren zijn verdwenen. Een grote hoog oplopende middenconsole overheerst en achter de versnellingspook zijn drie onduidelijke knoppen geplaatst. Weg zijn de 5 ronde knoppen boven de radio.
Ook gen schuifje meer openen om de tankdop- en achterklep te ontgrendelen; deze zijn naar het kaartenvak in de bestuurdersdeur verplaatst.
De radio zelf heeft een groter scherm (maar niet zo groot als in de A6) waar ook de navigatie info verschijnt (dus niet meer tussen de klokken). Helaas werkt de nav nog met CD?s. Dit had natuurlijk allang een DVD moeten zijn met heel Europa tot op straatniveau. MP3 schijfjes schijnen wel afgespeeld te kunnen worden.
Achterin een bankje met net zo weinig plaats als we gewend zijn. Voorin wel twee heerlijk vormgegeven (leren) stoelen met allerhande electrische instelmogelijkheden.
Zitten goed en zien er fraai uit. Het aan de onderzijde afgeplatte stuur met ingebouwde radiobediening maakt in- en uitstappen makkelijker en oogt goed.
Nou, al met al vindt ik het interieur luxer maar rommeliger en voller.
Naast de onthulde TT staat een S6 met 10 cylinder motor, 5.2 liter......
Ik wacht nog even op de R8!
Gebruikersavatar
door charlotte
#593
Ik denk inderdaad dat de type 1 niet verslagen kan worden.
Vasthouden de TT die je nu hebt, wordt een collectors item. (zeker die van jou Hans)

Die R8, bel je even als je hem hebt...!!!!

gr,
charlotte
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]