- di okt 02, 2007 20:07
#17105
Zo, ik mag het spits afbijten, de andere coureurs zijn kennelijk nog niet thuis...
Vanmorgen al erg vroeg vertrokken om 5:00 uur ('s nachts dus eigenlijk) op weg naar het Circuit in Assen. Onderweg lekker door kunnen cruisen wat op dat tijdstip is er dus geen hond op de weg. Net na 7 uur reed ik de paddock op. Ik was een van de eerste van de TT club, maar al snel kwam Ignas aanrijden gevolgd door Ester, Rob en Hans. Na een kop koffie de inschrijving afgerond en de auto laten keuren. Dat laatste was snel klaar, ik kom aanrijden, die keurmeester werpt er een blik op en vraagt "Die is wel in orde toch?" Ik natuurlijk volmondig ja, en dat was de keuring! Niet lang daarna de rijderbriefing met uitleg over de dag. Meteen kwam het punt van het dragen van de helm aan bod. Iederaan had een helm bij zich behalve... je raad het al, de TT club (Hans uitgezonderd). Gevalletje miscommunicatie. Afin we mochten de eerste ritten zonder helm doen en er zou naar helmen gezocht worden. Na nog wat keuvelen en rondhangen was het eindelijk zo ver, we mochten gaan rijden. De instructeurs voorop in hun Ford, en wij met de 5 tt's er achteraan. Eerst heel voorzichtig, maar al snel werd het tempo opgevoerd. Tjonge, wat geeft dat een kick om voor de eerste keer op een circuit te rijden. Wat lijkt het allemaal hard te gaan! Even was ik bang dat ik dit niet lang bij kon benen, maar naarmate de dag vorderde ging het steeds beter. Zeer met een instructeur naast me in de auto ging ik met sprongen vooruit. Het helpt enorm als je weet wat je fout doet. Het wordt nl keihard afgestraft als je te hard een bocht induikt of compleet de verkeerde lijn volgt. ik ben een paar keer bijna van de baan gegleden, gelukkig op een plek waar dit meer gebeurd want er lag een strook groen beton achter als uitloopcircuit.
Na de prima lunch mochten we vrij rijden op het circuit. met mAx 40 auto's tegelijk het circuit op. Het was niet de bedoeling om de gaan racen, maar in je eigen tempo zo mooi mogelijk rond te rijden. Dit was echt kicken, de snelheid zat er inmiddels goed in en met andere auto's om je heen rijdt het heel anders. Dat je je vooral niet aan de rest moet storen bewees Esther, die plaats maakte voor een andere wagen en daarbij spontaan haar lijn vergat en zo van de baan gleed. helaas zijn hier geen beelden van
Dat het wel eens echt misgaat als je te ver over je eigen kunnen heengaat bewees de bestuurder van een vrij nieuwe Ferarri. Hij vond het niet snel genoeg gaan en was als een dolle aan het inhalen geslagen. Op een gegeven moment komt hij mij vrij hard voorbij zetten om vervolgens mijn voorganger links in te halen. Omdat daar geen plaats voor was reed hij met 2 wielen vol het gras op. Bij terugsturen de baan op ging het mis. De auto begon te glijden en reed aan de andere kant van de baan een flink gat in de vangrail om daarna terug de baan op te tollen, vlak voor mijn auto! Ik schrok me de T*R*NG en kon hem nog net ontwijken. Gelukkig had ik een instructeur naast me die me snel de baan af loodste de pits in. Voor mij was dat de laatste ronde op het circuit, ik had er even genoeg van. Het is erg jammer dat er weer iemand is met te veel geld die het voor de rest even moet verzieken.
Al met al heb ik wel een topdag gehad, die zeker voor herhaling vatbaar is 9op dat laatste stukje na). De foto's geven een leuk beeld van de dag.
Vanmorgen al erg vroeg vertrokken om 5:00 uur ('s nachts dus eigenlijk) op weg naar het Circuit in Assen. Onderweg lekker door kunnen cruisen wat op dat tijdstip is er dus geen hond op de weg. Net na 7 uur reed ik de paddock op. Ik was een van de eerste van de TT club, maar al snel kwam Ignas aanrijden gevolgd door Ester, Rob en Hans. Na een kop koffie de inschrijving afgerond en de auto laten keuren. Dat laatste was snel klaar, ik kom aanrijden, die keurmeester werpt er een blik op en vraagt "Die is wel in orde toch?" Ik natuurlijk volmondig ja, en dat was de keuring! Niet lang daarna de rijderbriefing met uitleg over de dag. Meteen kwam het punt van het dragen van de helm aan bod. Iederaan had een helm bij zich behalve... je raad het al, de TT club (Hans uitgezonderd). Gevalletje miscommunicatie. Afin we mochten de eerste ritten zonder helm doen en er zou naar helmen gezocht worden. Na nog wat keuvelen en rondhangen was het eindelijk zo ver, we mochten gaan rijden. De instructeurs voorop in hun Ford, en wij met de 5 tt's er achteraan. Eerst heel voorzichtig, maar al snel werd het tempo opgevoerd. Tjonge, wat geeft dat een kick om voor de eerste keer op een circuit te rijden. Wat lijkt het allemaal hard te gaan! Even was ik bang dat ik dit niet lang bij kon benen, maar naarmate de dag vorderde ging het steeds beter. Zeer met een instructeur naast me in de auto ging ik met sprongen vooruit. Het helpt enorm als je weet wat je fout doet. Het wordt nl keihard afgestraft als je te hard een bocht induikt of compleet de verkeerde lijn volgt. ik ben een paar keer bijna van de baan gegleden, gelukkig op een plek waar dit meer gebeurd want er lag een strook groen beton achter als uitloopcircuit.
Na de prima lunch mochten we vrij rijden op het circuit. met mAx 40 auto's tegelijk het circuit op. Het was niet de bedoeling om de gaan racen, maar in je eigen tempo zo mooi mogelijk rond te rijden. Dit was echt kicken, de snelheid zat er inmiddels goed in en met andere auto's om je heen rijdt het heel anders. Dat je je vooral niet aan de rest moet storen bewees Esther, die plaats maakte voor een andere wagen en daarbij spontaan haar lijn vergat en zo van de baan gleed. helaas zijn hier geen beelden van
Dat het wel eens echt misgaat als je te ver over je eigen kunnen heengaat bewees de bestuurder van een vrij nieuwe Ferarri. Hij vond het niet snel genoeg gaan en was als een dolle aan het inhalen geslagen. Op een gegeven moment komt hij mij vrij hard voorbij zetten om vervolgens mijn voorganger links in te halen. Omdat daar geen plaats voor was reed hij met 2 wielen vol het gras op. Bij terugsturen de baan op ging het mis. De auto begon te glijden en reed aan de andere kant van de baan een flink gat in de vangrail om daarna terug de baan op te tollen, vlak voor mijn auto! Ik schrok me de T*R*NG en kon hem nog net ontwijken. Gelukkig had ik een instructeur naast me die me snel de baan af loodste de pits in. Voor mij was dat de laatste ronde op het circuit, ik had er even genoeg van. Het is erg jammer dat er weer iemand is met te veel geld die het voor de rest even moet verzieken.
Al met al heb ik wel een topdag gehad, die zeker voor herhaling vatbaar is 9op dat laatste stukje na). De foto's geven een leuk beeld van de dag.
Waarom zou je een auto kopen als je een TT kan rijden ?
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3