Audi TT Club - Forum

Verhalen/foto`s van bezochte meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#17105
Zo, ik mag het spits afbijten, de andere coureurs zijn kennelijk nog niet thuis...

Vanmorgen al erg vroeg vertrokken om 5:00 uur ('s nachts dus eigenlijk) op weg naar het Circuit in Assen. Onderweg lekker door kunnen cruisen wat op dat tijdstip is er dus geen hond op de weg. Net na 7 uur reed ik de paddock op. Ik was een van de eerste van de TT club, maar al snel kwam Ignas aanrijden gevolgd door Ester, Rob en Hans. Na een kop koffie de inschrijving afgerond en de auto laten keuren. Dat laatste was snel klaar, ik kom aanrijden, die keurmeester werpt er een blik op en vraagt "Die is wel in orde toch?" Ik natuurlijk volmondig ja, en dat was de keuring! Niet lang daarna de rijderbriefing met uitleg over de dag. Meteen kwam het punt van het dragen van de helm aan bod. Iederaan had een helm bij zich behalve... je raad het al, de TT club (Hans uitgezonderd). Gevalletje miscommunicatie. Afin we mochten de eerste ritten zonder helm doen en er zou naar helmen gezocht worden. Na nog wat keuvelen en rondhangen was het eindelijk zo ver, we mochten gaan rijden. De instructeurs voorop in hun Ford, en wij met de 5 tt's er achteraan. Eerst heel voorzichtig, maar al snel werd het tempo opgevoerd. Tjonge, wat geeft dat een kick om voor de eerste keer op een circuit te rijden. Wat lijkt het allemaal hard te gaan! Even was ik bang dat ik dit niet lang bij kon benen, maar naarmate de dag vorderde ging het steeds beter. Zeer met een instructeur naast me in de auto ging ik met sprongen vooruit. Het helpt enorm als je weet wat je fout doet. Het wordt nl keihard afgestraft als je te hard een bocht induikt of compleet de verkeerde lijn volgt. ik ben een paar keer bijna van de baan gegleden, gelukkig op een plek waar dit meer gebeurd want er lag een strook groen beton achter als uitloopcircuit.
Na de prima lunch mochten we vrij rijden op het circuit. met mAx 40 auto's tegelijk het circuit op. Het was niet de bedoeling om de gaan racen, maar in je eigen tempo zo mooi mogelijk rond te rijden. Dit was echt kicken, de snelheid zat er inmiddels goed in en met andere auto's om je heen rijdt het heel anders. Dat je je vooral niet aan de rest moet storen bewees Esther, die plaats maakte voor een andere wagen en daarbij spontaan haar lijn vergat en zo van de baan gleed. helaas zijn hier geen beelden van :(
Dat het wel eens echt misgaat als je te ver over je eigen kunnen heengaat bewees de bestuurder van een vrij nieuwe Ferarri. Hij vond het niet snel genoeg gaan en was als een dolle aan het inhalen geslagen. Op een gegeven moment komt hij mij vrij hard voorbij zetten om vervolgens mijn voorganger links in te halen. Omdat daar geen plaats voor was reed hij met 2 wielen vol het gras op. Bij terugsturen de baan op ging het mis. De auto begon te glijden en reed aan de andere kant van de baan een flink gat in de vangrail om daarna terug de baan op te tollen, vlak voor mijn auto! Ik schrok me de T*R*NG en kon hem nog net ontwijken. Gelukkig had ik een instructeur naast me die me snel de baan af loodste de pits in. Voor mij was dat de laatste ronde op het circuit, ik had er even genoeg van. Het is erg jammer dat er weer iemand is met te veel geld die het voor de rest even moet verzieken.
Al met al heb ik wel een topdag gehad, die zeker voor herhaling vatbaar is 9op dat laatste stukje na). De foto's geven een leuk beeld van de dag.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
door PaulusB
#17110
Verslagje van TT Assen

Het was een mooie en leerzame dag vandaag.

Afbeelding

Met ook nog eens mooi weer.

Afbeelding

Wij hadden ze allemaal op een rijtje

Afbeelding

zelfs ook in de Pitlane
Afbeelding

Maar van een andere kant bekeken


Afbeelding
Gebruikersavatar
door TT Assen
#17114
Al met al kan ik zelf terug zien op een leerzame dag. Je denkt auto te kunnen rijden met een leuke auto. Als je op de baan zelf bent valt dat dus toch nog wel tegen. Zelf heb ik niet hetzelfde mee gemaakt als Esther, maar ik merkte wel dat mijn bochtentechniek en rijstijl sterk voor verbetering vatbaar is. Hard rechtuit rijden kan iedereen, bochten rijden is wat anders. Zeker op zo'n technisch circuit als Assen.

Waar ik zelf overigens heel blij mee ben is dat alle TT-rijders heelhuids in goede gezondheid huiswaarts zijn gegaan. Dat geldt dus niet voor iedereen:
Zo was de Ferrari er voor:

Afbeelding

En zo er na:
Afbeelding

Emanuel was hiervan inderdaad ooggetuige. De bezitter gaf na afloop aan het jammer te vinden dat het zo gelopen is, maar dat iedereen nu wel met een goed verhaal thuis kan komen?! De crash vond plaats in de 2e vrije ronde, en vanaf toen was de leuke sfeer eigenlijk ook wat weg. Men is ongeveer een uur bezig geweest met opruimen van de baan.

Ik heb zelf meer foto's genomen, maar op en met het toestel van Hans. Hans heeft zelfs bewegende beelden, zelfs van een Ferrari die nog rijdt (reed is hier beter woord) achter zijn TT.
Gebruikersavatar
door EsTTher
#17117
emanuel schreef:Dat je je vooral niet aan de rest moet storen bewees Esther, die plaats maakte voor een andere wagen en daarbij spontaan haar lijn vergat en zo van de baan gleed. helaas zijn hier geen beelden van :(
Moet je dat er nou ook bij vertellen :? :?

Ik heb echt een top dag gehad. Wat een beleving.
Terwijl wij zwetend achter het stuur zaten, zat Hans filmpjes en foto's te maken :o tja...daar had ik echt geen tijd voor..
Veel geleerd, leuke mensen ontmoet en ontzettend veel plezier gehad!

Jammer van de crash...
Gebruikersavatar
door TT Assen
#17118
Om jullie toch al vast een indruk te geven:

Afbeelding

(alleen TT-assen.com te zien, geen andere TT, de auto's die je ziet behoren tot de groep ervaren rijders)
Gebruikersavatar
door TT Assen
#17119
En dan waren er ook nog auto's die het wat te warm kregen:

Moet overigens wel bij vermeld dat dit waarschijnlijk ook met leeftijd heeft te maken (auto is van 1982).


Afbeelding
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#17121
:) Kijk eens aan.. een leuke dag gehad zo te zien allemaal.. Geen regen gehad?

Ik ben afgelopen vrijdag naar Zolder geweest met de motorfiets maar we hebben de helft van de dag een nat circuit gehad.. hier wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door TT Assen
#17128
Om ook mijn verhaal compleet te maken:

Dinsdagochtend 2 oktober om iets over 6 opgestaan, en om 6.50 naar het circuit gereden. Voor mijn doen wel errug vroeg :wink: . Esther is achter mij aan gereden.

Mijn auto zo'n beetje pal voor het restaurant neer gezet, alwaar ik direct Emanuel trof. Kort daarop was Rob ook present. In het restaurant eerst zitten te wachten, na enige tijd bleek iets verderop de organisatie te zitten. Na melding kreeg je startnummer, de algemene instructies en een polsbandje (groen van beginner)). Het startnummer moest in je achterruiten (hè Hans: welke achterruiten?)

Vervolgens was het op naar de keuring. Ik was de eerste TT. Ze wilden weten hoe mijn accu er bij lag, dus motorkap moest open. Eén blik zei genoeg: alles was keurig afgeschermd. Toen ik ze er op wees dat dit voor alle TT's geldt hoefde de rest de motorkap niet meer te openen. Het enige dat ze vervolgens nog gedaan hebben is even aan de stoel sjorren om te kijken of deze wel goed vast zit. Vervolgens een stickertje er bij op de auto.

Laatste stap was de verplichte briefing in het perscentrum. Werd nog eens verteld dat helm verplicht was. Op mijn vraag hoe ik dan aan die helm moet komen lag ineens iedereen in een deuk? Bleek dat je daar zelf voor moest zorgen, terwijl dit niet uit mijn contacten met Club Renault Sportives was gebleken. Zowel Emanuel als ik zelf hebben na de instructiemail nog om bevestiging gevraagd over de helm, maar nooit iets gehoord. En inderdaad, 4 mensen van de TT-club waren de enigen die geen helm hadden. Uiteindelijk is dit via de dagorganisatie (niet Renault Sportives) alsnog geregeld. Hierbijnog dank aan Paul van der Stennis, die (beroepsmatig) de algemene coördinatie van de dag heeft verzorgd. Later op de dag hoorde ik dat de Ford XRRS Club haar communicatie beter had geregeld, en het via hun website direct te weten had kunnen komen: http://www.xrrs-club.nl/

Na alle stickertjes was het kennis maken met onze instructeurs van die dag: Vader Adri en zoon Marius Van Belle. Zij reden zelf in een Ford Mondeo St 200 2.5 L V6 voorwiel aangedreven. Eerst de zuidkant van het circuit gepakt, en in de tweede sessie de noordkant. Voor de zuidkant had ik op een gegeven moment aardig de techniek door, de noordkant (strubben en wat daarna komt) was een errug stuk lastiger. Zeker als de snelheid beetje bij beetje wordt opgevoerd. Als laatste in de ochtend over het hele circuit. Aangezien Hans niet hoefde te schakelen had hij een hand vrij voor het maken van opnames. :roll: 8)

In de middag waren 3 sessies vrij rijden gepland. De eerste sessie had ik een instructeur mee aan boord. Rob had ook een instructeur mee. Op een of andere manier vond ik dat lastiger rijden. Hij gaf wel aanwijzingen, maar dan was ik net een fractie te laat. Meest boeiende was toen ik werd ingehaald door een oranje en lichtblauwe Ford Escort MK1 RS-2000 van 1974. Ik dacht daar wel even achteraan te gaan. Instructeur gelijk van: 'Wat ga je doen? Zorg nu eerst maar dat je de bochtentechniek beheerst, dan komt de snelheid vanzelf wel!' Ik kwam dus inderdaad meteen niet goed uit, en heb me vervolgens wijselijk aan de aanwijzingen proberen te houden. Uiteraard ben ik ook door de Ferrari een keer ingehaald, en een BMW M6. Maar niet door een Renault 5 Alpine Turbo uit 1982 (Rob?) !

Overigens was Rob zo enthousiast dat hij zelfs (met instructeur in de auto) tussen de gevorderdengroep heeft gereden?! :o

Bij de vrije sessie merkte ik zelf dat je heel goed om je heen moet kijken. Ik had op een gegeven moment steeds een VW Polo achter mij zitten. Opde lange stukken reed ik deze er ver uit, maar door mijn (beroerde :? :oops: ) bochtentechniek zat deze al weer snel achter mij.

De 2e sessie heb ik voorbij laten gaan. Ook omdat het aantal auto's dat mocht rijden beperkt werd tot 25 per ronde vanwege geluidsoverlast. Ja, geloof het of niet, maar dat is nogal actueel op het circuit. Ze mogen maar 7 geluidsdagen hebben per jaar (dat is dus TT, Champ Cars, WK superbikes is als B-event dit jaar geplaatst). In de 2e sessie is dus een auto total-loss gereden.

Hans had het aan de stok met een Ford met 300 PK onder de motorkap. De Ford haalde hem op de lange stukken wel bij, maar moest in de bochten passen. Alleen de laatste sessie is de Ford voor gebleven, maar uit Hans zijn commentaar kwam naar voren dat hij wat last had van smeltende banden? 8)

Al met al kan ik terug zien op een leerzame, boeiende en leuke dag, met ook nog stralend mooi weer. 's Ochtends nog wat bewolkt, maar 's middags volop zon! Wel heb ik mij zelf nu voorgenomen nog eens een slipcursus te nemen of een andere vaardighedentraining te doen.

't Beste maar weer

Ignas
Laatst gewijzigd door TT Assen op wo okt 03, 2007 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Rob
#17129
Ook van mij nog een reactie op deze -fantastische- dag!! Afgezien van het feit dat het heel gezellig was om dit met een aantal TT clubleden te doen leer je ontzettend veel omtrent ideale lijnen en bochtentechniek. De verslagen van Esther en Emmanual zijn behoorlijk compleet dus zal ik niet verder op de dag zelf ingaan met uitzondering van het feit dat in 2008 rond 30 april een soortgelijk event zal worden gehouden, noteren dus!!
Op de terugweg naar Vlissingen voelde ik bij Soest een leeglopende band linksvoor wat bij controle een aantal losse wielbouten bleek te zijn! Met name de voorwielen hebben dusdanige krachten te verwerken gekregen dat dit dus kan gebeuren. Iedereen dus nog even controleren!!!
Sorry aan de deelnemers dat we geen gedag hebben kunnen zeggen daar een aantal mensen op de baan zaten toen wij wegreden.
Tot de volgende keer!
Gebruikersavatar
door MisterCats
#17135
Nog wat sfeerbeelden...
Esther door de Geert Timmer bocht
Afbeelding



Op snelheid aan het komen
Afbeelding

Ready to rumble
Afbeelding

Safe door de GT
Afbeelding

TT in de bocht
Afbeelding

Nog een TT in de GT
Afbeelding

Ik heb ook nog een filmpje, maar ja hoe dat hierop moet :?: :( :? :oops:
Gebruikersavatar
door Rob
#17138
Leuk Hans, zou het filmpje wel graag willen hebben!
Eventueel rob.vos@varianinc.com

Dank!
Gebruikersavatar
door MisterCats
#17140
Rob schreef:Leuk Hans, zou het filmpje wel graag willen hebben!
Eventueel rob.vos@varianinc.com

Dank!
verstuurd :P
Kun jij het op dit forum krijgen :?:
Gebruikersavatar
door Rob
#17141
Dank! Geen idee hoe dit op het Forum moet komen maar er zijn vast mensen die dit wel weten! Hoop ik!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#17144
Hoe groot is het filmpje :?:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#17153
PaulusB schreef:Hoe groot is het filmpje :?:
30 meg

Ik heb het al een keer naar je home adres gestuurd, maar dat lukte niet, want ik kreeg een foutmelding terug :(
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]