Audi TT Club - Forum

Verhalen/foto`s van bezochte meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#23315
De aankomst

Vandaag zijn we met 8 man (ehh 7 man en een dame natuurlijk) naar de Prodrive rijvaardigheidstraining in Lelystad geweest. Het was vanmorgen wel even vroeg opstaan, zo rond een uur 6, maar men moet er nu eenmaal wat voor over hebben :)
Daar aangekomen zijn we zeer hartelijk ontvangen en hebben onder het genot van een kopje koffie met een heerlijke vanille-muffin wat bij kunnen kletsen over termen als "brassen" en over vliegen (tja, we waren immers op Lelystad Airport). Daarna zijn we naar een lokaal gegaan alwaar we de nodige theorie tot ons hebben genomen.

De weg op

Yes, hier zijn we natuurlijk voor gekomen! Vol spanning rijden we naar de baan om onze eerste oefening te doen. Nog even wat slalomwerk om een parcourt van pylonnen als warming up en we zijn er klaar voor. Als eerste hadden we de remproef. Hans gaf ons een demo van een noodstop bij 50 km/uur. Daarna volgde er een noodstop met 100 km/uur. Toch wel een verschil in afstand.. :roll:
Nu zijn wij aan de beurt. De ABS deed keurig zijn werk en liet ons, mits goed gebruikt, allen op een goede manier tot stilstand komen.

Lunchtijd

In het restaurant hebben we een heerlijke uitgebreide lunch mogen genieten, alwaar we uitzicht hadden op de taxiënde vliegtuigen.

De moeilijkheidsgraad werd daarna nog even wat opgeschroefd door op een glad wegdek een muur van water te ontwijken, wat voor mij toch wel even wennen was. Na een paar pirouettes (of hoe je dat ook mag schrijven) gemaakt te hebben begon ik het een beetje onder de knie te krijgen. Nog even wat gespeeld met verschillende snelheden en de watermuur, die op diverse manieren uit de grond komen kan, en we kunnen door naar het volgende onderwerp.

De gladde rotonde

Op een rotonde die was voorzien van een epoxylaag en een laagje water (erg glad dus) zijn we in groepjes van 2 rondjes gaan rijden. Hierbij is het grappige dat wanneer de auto uit gaat breken, hetzij door onder- danwel overstuur, de ESP het verhaal gaat regelen. Voor mij was het in ieder geval een nieuwe ervaring, daar ik altijd erg rustig rijd :angel4:
Voor het plezier ook nog even geprobeerd om al driftend de rotonde te nemen, maar dat valt echt niet mee moet ik zeggen. Een enkeling lukte het en onze ballerina Remarc kreeg het zelfs voor elkaar om de wagen 360 graden te laten draaien in de rotonde 8) . Knap staaltje werk Remarc!

De bermproef

De laatste beproeving was de bermproef, waarbij het de bedoeling was de wagen gecontroleerd uit de berm te rijden. De berm was een gladde strook op de weg en bezorgde ook bij het remmen de nodige waakzaamheid.


Maar we hadden nog wat tijd om ook even de kombaan mee te pikken. Erg leuk om een keer te doen en het leverde bovenal een paar mooie foto's op heb ik gezien!


Resumé

Het was een erg leerzame en vooral een erg leuke dag. Zoals Hans al op eerdere meetings heeft aangegeven een echte aanrader! En zoals ze bij Dit Was Het Nieuws altijd zeggen: "Maar gelukkig hebben we de foto's nog". Kunnen we gewoon nog een keer gaan genieten, en nog een keer, en nog een keer, en...

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en Emanuel ook erg bedankt voor het organiseren van deze geweldige dag!

Groeten
Joop
door emanuel
#23322
Mooi gesproken Joop,

Ik kan er weinig aan toevoegen. Ik heb ook een superdag gehad. Je leert je auto toch op een andere manier kennen. ik had de ESP al wel eens in voelen komen, maar dat was alleen als ik schuin van een drempel af de straat in draaide, dat snapt de ESP nl niet dat je auto zo vreemd schuin gaat staan. Maar op de gladde rotonde voel je dus echt wat het systeem voor je doet. Als je daar de ESP uitzette en je deed verder exact hetzelfde als voorheen, nl te hard gaat, dan resulteerde dat bij mij enkele keren in een mooie spin.

Wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar. Eens per jaar lijkt me wat veel van het goede, maar zo om de paar jaar de boel weer eens opfrissen lijkt me niet slecht, en erg leuk !

Hopelijk hebben we dan wat meer aanmeldingen :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#23346
Mooie foto's hoor!

Dit onderstreept nog maar eens de geweldige dag die we hadden.... En wat de rest gemist heeft :P
Hans bedankt voor het maken van de foto's :thumbright: kan het niet vaak genoeg zeggen.
Want let wel, degene die foto's maakt, kan niet aan het rijden zijn...

Nou ja.... Hans kan dat wél :!: :D

Groeten
Joop
door emanuel
#23351
Gave foto's Hans !!

Ik sta er een paar keer erg goed op en heb nu op het werk een mooi nieuw bureaublad.

Zelf had ik ook een camera meegebracht, maar toen ik jou zo fanatiek zag fotograferen vond ik dat eigenlijk wel best, kon ik me mooi op het rijden concentreren.

Bedankt hiervoor :smt023
Gebruikersavatar
door TT Assen
#23392
Tja, ik heb hier niet zo veel aan toe te voegen. Een mooie dag (zonnig!) en ook zeer leerzaam.

Opmerking van instructeur bij remproef (50 km/h noodstop en dan precies binnen meter op bepaald punt uitkomen):
'Iets meer vertrouwen in de auto die jullie rijden kan wel' ofwel de voorsprong door techniek van Audi. Vrijwel iedereen remde de eerste keren te vroeg!

Ook ik sta er weer gekleurd op bij Hans. Dank voor de mooie foto's!

En voor zover rijden op het TT-circuit al een hele ervaring was, dit is zeer zeker een aanrader om je auto te leren kennen!
Gebruikersavatar
door remarc
#23724
Wat moet ik er dan nog aan toevoegen?? (mooi verhaal Joop) helemaal niks. Het was inderdaad een bezonder geslaagde dag. Nadat joop, ronnie, emanuel en ik verzameld hadden, zijn we relaxed naar Lelystad gereden. Prachtige dag, veel geleerd, eindelijk gelukt om een 360 te maken en door te kunnen rijden (Yes) 8) altijd al eens gewild, haha. Prachtige foto's super.
Maar ja ondanks dat we veel geleerd hebben over de auto, zijn we toch weer met een noodvaart terug naar Brabant gereden (Ronnie en ik) ach ja we weten nu hoe snel de auto kan remmen, haha, dus ja behoudens de file bij hilversum/utrecht waren we zo thuis.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23816
Jij kan zo de kermis op Remco... met een witte gladde cirkel ;) shake iTT was op de baan daaro bij jou van toepassing in de wagen :D
Hmmz was wel cool binnendoor idd file ontwijken al stonden dr een hoop staatskas vullers (flitskasten)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]