Audi TT Club - Forum

Verhalen/foto`s van bezochte meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31234
Bonsoir, tout le monde!

Iedereen weer veilig thuis na het weekendje Ardennen?
Ik kan in ieder geval terugkijken op een erg gezellig weekend, waar het weer enorm meezat, de locaties en de overnachting goed waren en waar we de nodige kilometers hebben kunnen maken in de mooie Belgische Ardennen.

Vanuit het plaatsje Westerhoven zijn we de tocht begonnen. In Bergeijk hebben we nog een terrasje opgezocht en wat gegeten onder het genot van het opkomende herfstzonnetje. Daarna zijn we via de Luikerweg de grens overgestoken. Deze weg staat bekend als "Hells Highway", waar de geallieerden tijdens de tweede wereldoorlog ons land zijn binnengekomen (operatie Market Garden).
Via Hasselt en St. Truiden zijn we afgezakt naar het zuiden. St. Truiden is m.i. de grens tussen het industriële noorden en het natuurrijke, culturele zuiden. Erg mooi is het veranderen van het landschap, wat op deze route goed is te merken.
De snelweg vermijdend zijn we geheel binnendoor naar Durbuy gereden, waar zelfs het kleinste gehucht niet aan de komst van de Audi TT Club ontkomen is!
Durbuy is als een oase in de woestijn: In de omliggende dorpen valt vrij weinig te beleven, zelfs een terrasje of kroeg is uitzonderlijk. Maar in durbuy bruist het van het leven. Volle terrasjes, mooie smalle steegjes en een centrum met een rijke historie sieren deze kleinste stad van België.
Daar aangekomen hebben we onze auto's geparkeerd en zijn neergestreken op een van de terrasjes, waar het goed toeven was.
Maar wat is dát?! Een Nelderlandse TT midden in Durbuy? Dat kan gewoon geen toeval zijn! Kans om uit te stappen kregen ze niet, want voordat ze er erg in hadden stonden wij al bij de wagen :)
Het is 'Benauditt' met partner. Onaangekondigd, toch van de partij! Kijk, dát is nog eens leuk.
Na de nodige versnaperingen hebben we de hotels opgezocht en in horizontale positie zijn we ons gaan voorbereiden op de volgende dag.
Ikzelf sliep net even buiten Durbuy in een hotel, waar als het ware de tijd een 150 jaar heeft stilgestaan. Het is een kasteeltje uit 1857, gelegen aan de oever van de Ourthe, met een prachtig uitzicht over de ardeense landerijen.

Op zondagochtend hebben Elsbeth, EsTTher en Ben met hun partners het gezelschap uitgebreid en zijn we na een drankje op het terras begonnen aan de toertocht richting de watervallen van Coo. Ook hier werd de locale bevolking verrast door een optocht van 'automobiles sportives'.
In Coo hebben we kennis kunnen maken met de watervallen aldaar, de nodige foto's kunnen nemen en onder het genot van een hapje en een drankje zijn we tot de conclusie gekomen dat "Kabouter Plop" muziek toch niet echt ons ding is :D
Een visser deed goede zaken in de rivier de Amblève en lepelde voor het terras zijn avondmaal uit het water.
Tijdens het wegschieten van wat wespen vanaf een colaflesje arriveert Luc (TTR150) met zijn vrouw. Zij hadden deze ochtend al een wandeling van 13 kilometer (of was het nou 30 km? :wink:) achter de rug, dus een stoeltje met een drankje sloegen zij dan ook zeker niet af.
De watervallen achterlatend en voordat de wespen zich hadden kunnen hergroeperen, zijn we verder gegaan aan onze toertocht.
In Tongeren, de oudste stad van België, hebben we nog even gepauzeerd op de grote markt en heeft onze wandelende encyclopedie Luc ons nog het nodige bijgespijkerd aan culturele hoogstandjes van de stad.
Het laatste deel van de tocht bestond voornamelijk uit afscheid nemen en natuurlijk, nog snel even tanken voordat we in Nederland zijn. Met een literprijs van ongeveer ? 1,35 is dat zeker de moeite waard!
Net voor de grens nog even het stof van de wagens af laten waaien op de snelweg en daar stond het bord al: "Nederland".
Al zwaaiend, toeterend en seinend met mijn lichten heb ik de laatste 2 TT's gedag gezegd en heb ik de eerste afslag op Nederlandse bodem genomen..... Ik was weer thuis!

Mensen, iedereen die is meegeweest, enorm bedankt voor de gezelligheid en het geweldige weekend!! Ik heb het erg naar m'n zin gehad. Hieronder alvast wat foto's die ik met mijn GSM heb gemaakt. Aangezien we 2 fanatieke fotograven bij ons hadden, zal weldra de visuele compilatie wel worden aangevuld!

De groeten et au revoir!
Joop

De Foto's
[hr]
Afbeelding
Aankomst hotel

Afbeelding
Uitzicht vanuit de hotelkamer

Afbeelding
Uitzicht vanuit de hotelkamer

Afbeelding
Het bruggetje over de Ourthe naar het hotel

Afbeelding
De Ourthe

Afbeelding
De Ourthe

Afbeelding
Het laantje naar het hotel

Afbeelding
Het landschap

Afbeelding
Het landschap

Afbeelding
Ook leuk :)

Afbeelding
De auto

Afbeelding
Het hotel

Afbeelding
Kerktoren van Tongeren
[hr]
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31297
Leuke foto's van een ongetwijfeld leuke dag
Goed georganiseerd Joop 8)
Gebruikersavatar
door screamer
#31309
Zo te zien hebben jullie een leuk en gezellig weekend gehad! Mooie foto's, staan alleen wel errrgg weinig TT op hoor. ;)


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31329
screamer schreef:...staan alleen wel errrgg weinig TT op hoor. ;)
Klopt Guy, komt omdat er maar weinig aanmeldingen zijn geweest :wink:
Reden te meer om daar de volgende keer verandering in te brengen, nietwaar?!
Foto's van Jan & Tom, onze huisfotografen van dit weekend, zullen weldra verschijnen denk ik.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door screamer
#31361
Kijk, dat zijn ze! :D Mooie glimmende TT's! :D
Gebruikersavatar
door screamer
#31362
Happy Socks schreef:
screamer schreef:...staan alleen wel errrgg weinig TT op hoor. ;)
Klopt Guy, komt omdat er maar weinig aanmeldingen zijn geweest :wink:
Reden te meer om daar de volgende keer verandering in te brengen, nietwaar?!
Foto's van Jan & Tom, onze huisfotografen van dit weekend, zullen weldra verschijnen denk ik.

Groeten
Joop
Denk dat veel mensen 2 dagen te lang vinden, ook de afstand is misschien ook wel het probleem geweest voor de lage opkomst. Zelf vind ik 2 dagen ook net wat te veel van het goede zeg maar. Maar afstand maakt mij nooit zo veel uit, mooi excuus om weer is een lekker stukkie te rijden! Daar heb je een TT voor tenslotte, waar of niet? :) ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31367
Precies, maar een meeting in België is voor velen toch al ruim ver rijden, vandaar ook de 2 dagen (met de mogelijkheid om op zondag in te haken).
Ach en zo houden we de diversiteit in het aanbod, nietwaar?!
Nu maar uitzien naar de volgende meeting!!
Gebruikersavatar
door Elsbeth TT
#31368
Hoi, wij hebben afgelopen zondag in ieder geval genoten van een leuke en gezellige dag 8)


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Groetjes, Elsbeth
door Ramon
#31370
nu nog een keer een meeting in noord holland :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31380
Gaan we vast een keer doen Ramon :thumbright:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31401
Hee Remco,

op youtube krijg ik de melding:

"We're sorry, this video is no longer available."

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt nu :)

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]