Audi TT Club - Forum

Verhalen/foto`s van bezochte meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32201
MandyV6 schreef:Hallo allemaal,

Als eerste bedankt voor jullie opkomst.
Zonder jullie is er uiteraard geen meeting mogelijk.
Wij hebben het ook allemaal als een zeer gezellige en geslaagde dag ervaren! :smt023
Het is zeker voor herhaling vatbaar!

Bedankt!

Ik ga ook zo spoedig mogelijk de filmpjes en foto?s bij ons op de site zetten.

Vriendelijke groet,
Mandy en collega?s

Team ***
Mandy,
Dank je voor de gastvrijheid en de goede verzorging van de dag.
Onze leden hebben er weer een hele ervaring bij.
Hans
Gebruikersavatar
door PaulusB
#32224
Was een mooie tip toch ;) :)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32271


Bovenstaande link werkte bij mij niet... maar 'k geloof dat het om deze video gaat :wink:

Groeten
Joop
door MandyV6
#32278
Hallo!

Hier wat foto's, gemaakt door verschillende personen.

De foto's staan ook bij ons op de website.
www.***.nl onder "Projects"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Met vriendelijke groet,
Mandy

Team ***
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32283
@ Mandy: Leuke foto's :P

@ Joop: inderdaad 8)
Gebruikersavatar
door sweeper
#32376
Hoi allen,

Ben teruggegaan naar de garage om naar mijn koppeling te laten kijken. Zij hebben een aantal testjes gedaan waarna zij aangaven dat hetgeen ik voelde niets met een slechte koppeling van doen had.
Ze gaven de schuld aan het tunen van de auto.

De garage is wel akkoord gegaan met het plaatsen van een nieuwe lmm aan de hand van de testgegevens van de rollenbank. Na het plaatsen hiervan was het rare motor gedrag van mijn auto bijna geheel verdwenen. Zelf ook nog de N75 magneet klep vervangen van F (standaard) naar J (audi RS2) en het laatste beetje onregelmatig reageren van de motor is verdwenen.

Oorzaak van dit alles was dat na het tunen via de OBD te turbo zoveel meer boost gaf dat mijn DV bijna constant openstond als ik gas gaf. Resultaat een gierende turbo maar geen snelheid.

Nu nog een Forge fmdv006 bestellen bij Charlotte, en dan afspraak bij Ronald maken om de puntjes op de (chIp) i te zetten.

Kan bijna niet wachten op het eind resultaat.

Ik zie voorlopig alleen van mijn auto filmpjes. Geen opnames gemaakt van andere op de rollenbank?

gr. eric
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32442
Eric,

Je merkt een slechte koppeling vanzelf... dat is een vrij aparte waarneming als je dat voor de eerste keer mag ervaren ;)

Groet Ronnie
Gebruikersavatar
door sweeper
#32444
Mijn getunede auto was een hele aparte ervaring. Hij reageerde zo anders dat ik wist waar het probleem zoeken moest. Uiteindelijk blijkt dus dat de LMM & N75 de extra power niet aankon.
Bij gas geven gaf het zoveel boost dat hij z'n DV openzette wat resulteerde in veel herrie van de turbo maar geen snelheid.

De garage en ik zijn allebei blij dat het geen koppeling probleem is.

Het trucje wat de garage ervoor heeft is snel opschakelen naar 4de versnelling, en dan in laag toerental koppeling intrappen, volgas geven, en dan koppeling in 1 keer op laten komen. Zakt het toerental helemaal terug is de koppeling nog goed, zakt het toerental niet terug is ie niet goed.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32448
Laat jij je garage zo je koppeling testen? zo merk je het in ieder geval niet, zo sloop je je koppeling juist. En dat is juist de truc om de koppeling op een andere manier te laten grijpen, zo kan je ook met een versleten koppeling rijden namelijk omdat het koppel juist in de 1, 2 en 3de versnelling heel anders functioneert... zo reed ik met de versleten koppeling om nog naar klanten te kunnen 2 weken lang tot de koppeling eindelijk vervangen kon worden.
Gebruikersavatar
door sweeper
#32449
Dan weet ik het ook niet meer. :?

Wat voor keus heb je. Ik moet ze toch de mogelijkheid geven te oordelen over de koppeling. Het is tenslotte niet een onderdeeltje van een paar tientjes. De auto staat nog in de garantie.

En het klinkt mij anders wel logisch dat als de koppeling versleten zou zijn je hem met veel gas plots op laat komen hij niet goed aan zou moeten grijpen, en wanneer hij wel goed is terugvalt in de toeren.
De test werd uitgevoerd in de 4de & 5de versnelling, dus als zoals je zegt de koppeling in 1, 2 & 3 anders reageert is dat daarmee toch ondervangen?

Ik begrijp ook dat als je altijd zo rijdt de koppeling natuurlijk wel stuk gaat. (of juist andere onderdelen vanwege de krachten die er plots op komen te staan)

Ik weet ook dat na het vervangen van LMM & N75 de problemen die ik voelde verdwenen zijn, en dat mijn auto nu prima reageert op het gas & er als een speer vandoor gaat zonder horten, stoten, gieren of wat dan ook.

Ga er dus vooralsnog vanuit dat de koppeling goed is.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32518
Netjes dan toch... zat t in de LMM waarschijnlijk. Dan moet je eens met cheap ass benzine gechipt en wel van Tinq ofzo gaan rijden is ook erg apart ;)

Maar in de 2de, 3de versnelling gaat een versleten koppeling ineens doorslaan dan versnelt je auto niet en is het net of je je koppeling intrapt kort en dan gas geeft en weer normaal doorkoppelt en rijdt. Vervolgens volgen de 4de, 5de en evt. 6de versnelling vanzelf maar als die komen dan rij je echt al zonder turbo in de 2 en 3 want dan schakel je heel vroeg door om de snelheid en versnelling er in te kunnen houden. Dus dat foefje van je garage kan je vergeten dat werkt niet echt met de 4de versnelling gebruik je veel minder... en ja die zal dan wel normaler grijpen aangezien je die echt veel minder gebruikt met die flinke krachten er op in de regel.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32524
Ronnie,
Wat denk je dat er gebeurt met een DSG versnellingsbak als ik daar middels een mechanische compressor 464 PK en 450 Nm op loslaat.
Gebruikersavatar
door charlotte
#32530
Ziet er allemaal leuk uit, mooie opkomst ook en ik lees dat veel rijders er danig op vooruit zijn gegaan.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door sweeper
#32533
Dat er veel rijders op vooruit zijn gegaan is maar betrekkelijk.

Er zijn 3 auto's getuned, 1 is weer terug gezet naar origineel vanwege slechte koppeling. 2 zou al getuned zijn, maar was slecht uitgevoerd (is nu wel super naar ik begrepen heb), en 3 (ikzelf) konden ze niet afmaken vanwege slechte/kapotte sensoren/onderdelen. 2 moeten er dan ook weer terug om het af te maken.

Dan blijven er nog twee of drie over die afspraken gemaakt hebben om het later te laten doen vanwege tijdgebrek of andere zaken.

Het is hoe dan ook een leerzame dag gebleken, en heb nu al veel lol aan de verbeterde motor eigenschappen. (welke dus nog beter moeten worden als die fmdv006 van jouw ertussen komt)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]