Anand schreef:Hoi,
Was zekers leuk om de gezichten te zien en Ronals zijn uitleg etc te horen dus chippen die handel
Vraagje : heb ik het nou goed verstaan dat Ronals zei : TT`s met 180pk kunnen tot 300 pk getuned worden ZONDER maar een of andere krukas etc achtige delen te hoeven vervangen / versterken ?
Ik kon helaas maar 2 uurtjes meemaken van de meeting dus kon niet alles meekrijgen .
Ik wil namelijk zelf tot max 250pk gaan met een 180pk quattro :
- Chiptuning tot 210 pk , 325nm
- ?????????????????????????????????????????????????????????????????????
Mijn vraag dus : hoe kom ik vanaf 210 richting +/- 250pk ????
Kwestie van grotere turbo oid ?
Heeft er al iemand hier tot 250pk getuned ?
Ben benieuwd.........zal Ronals destijds ook hierover verder mailen , eerst nog ff 4 maanden mijn garantie uitzitten en de auto probleemvrij krijgen (zover die er zijn)
Gr,
A+
Wil je de boel optimaliseren en tot 250pk & vooral wil meer komen, zal je denk ik moeten denken aan:
- grotere (Garret Turbo)
- grotere injectoren
- beter uitlaatspruitstuk
- grotere downpipe (uitlaat)
- sport katalysator & rest van de uitlaat
- front mounted intercooler
- slangen van/naar Turbo (compressor zijde) vervangen voor metalen pijpen & bochten.
- inlaattraject flowen.
- motor balanceren
- enz. enz. enz.
Dit zijn wat voorbeelden die tot meer vermogen moeten kunnen leiden.
Persoonlijk denk ik dat grotere turbo met chiptuning al het gewenste resultaat zal leveren.
Of de motor al deze aanpassingen aankan zonder verhoogde slijtage te krijgen op drijfstangen, kleppen e.d. weet ik niet, maar ga er maar vanuit van wel.
Ga in overleg met Ronald, en hij kan je zo vertellen wat wel & niet nodig is.
Als je aan dergelijke vermogens en meer gaat denken, zal je ook de remmerij & wegligging moeten gaan aanpakken om het weer veilig stil te zetten.
Wat je beter kan doen is extra sparen, en een standaard 225pk kopen. Is denk ik goedkoper en makkelijker.