Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#40345
Hallo mensen,

Ik ben Steven. Ben 20 jaar en werk bij Super de Boer als versmanager, gecombineerd met de opleiding Detailhandel 4.


Inmiddels heb ik een Audi TT uit 2001, de 180pk versie!
Ik had me voorgenomen om niets aan de auto te veranderen, maar het begint toch weer te kriebelen.. :lol:

Afbeelding


Grtz, Steven
Laatst gewijzigd door stivoman op vr sep 06, 2019 19:05, 16 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#40347
Hoi Steven,

Welkom op het forum.

Hoop dat je veel plezier aan de TT gaat beleven. Aan het kenteken te zien lijkt het mij dat je hem uit Duitsland gehaald hebt?

Met de Subaru in het achterhoofd ben je er wel 100pk op achteruit gegaan. Ga je dat niet missen?

De velgen, en de bumper (bodystyling) zijn echt een persoonlijk ding. Zelf vind ik de BBS velgen niet de mooiste onder de TT, en vind ik de OEM look hem het beste staan, dus ook een Rieger lip zou het bij mij niet worden. Onder "crauwels" TT zat zo'n lip. Zie zijn voorstel rondje Crauwels TT

Smaken verschillen dat is duidelijk.

Wat betreft de schroefset, op het forum zijn daar genoeg onderwerpen aan gewijd, en de KW set komt daar wel goed uit in prijs/kwaliteit.

Donkere achterlichten bestaan geloof ik niet voor de TT. (ben ik niet zeker van)

Succes met de aanpassingen aan je TT, en heel veel veilige kilometers.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40348
welkom hier op het forum,

leuke tt heb je daar, met wat zomers weer kan je leuke ritjes er mee hebben,
veel plezier op het forum hier en misschien tot op een meeTTing.

wat betreft een schroefset: ik rij met een v-maxx schroefset en ben er dik
tevreden over. niet te stug maar wel lekker sportief.

donkere achterlichten zijn er wel maar doe je TT niet zulke bart smit
lexus achterlichten aan. dat zou zonde zijn.

gr.dennis


-
door Brian-TT
#40349
Welkom op het forum,

Ik zou voor een KW schroefset gaan, kwaliteit is goed en je behoud ook nog een beetje comfort.
en volgens mij heb je alleen donkere achterlichten in lexus-style, en dat kan echt niet op een TT
Gebruikersavatar
door Peultje
#40352
allereerst welkom!

daarna veel veilige km's gewenst! :)

Je komt ook uit een goed bouwjaar (89?) ;)

Sweeper schreef:

Donkere achterlichten bestaan geloof ik niet voor de TT. (ben ik niet zeker van)
@ Sweeper: Donkere achterlichten kun je wel maken, als het goed is heb je dat gezien op mijn TT bij de meeTTing.


Afbeelding

met vriendelijke groeten,

Gerard
Gebruikersavatar
door sweeper
#40358
Peultje schreef:allereerst welkom!

daarna veel veilige km's gewenst! :)

Je komt ook uit een goed bouwjaar (89?) ;)

Sweeper schreef:

Donkere achterlichten bestaan geloof ik niet voor de TT. (ben ik niet zeker van)
@ Sweeper: Donkere achterlichten kun je wel maken, als het goed is heb je dat gezien op mijn TT bij de meeTTing.


Afbeelding

met vriendelijke groeten,

Gerard
Je zegt het goed "maken", en ja ik heb het gezien op de meeting, en ja het zag er strak uit.
MAAR ze bestaan niet zo in de winkel, en die Lexus-style achterlichten ben ik met Brian eens, die kunnen echt niet op een TT.

Volgens mij is er in de WVW een regel dat je voor afplakken/donker maken nog een boete kan krijgen. Niet dat het ze opvalt, maar toch.
Gebruikersavatar
door Peultje
#40361
Sweeper schreef:
Peultje schreef:allereerst welkom!

daarna veel veilige km's gewenst! :)

Je komt ook uit een goed bouwjaar (89?) ;)

Sweeper schreef:

Donkere achterlichten bestaan geloof ik niet voor de TT. (ben ik niet zeker van)
@ Sweeper: Donkere achterlichten kun je wel maken, als het goed is heb je dat gezien op mijn TT bij de meeTTing.


Afbeelding vervangen door een URL [url]http://url30.imageshack.us/url30/8729/86089604.th.jpg[/url]

met vriendelijke groeten,

Gerard
Je zegt het goed "maken", en ja ik heb het gezien op de meeting, en ja het zag er strak uit.
MAAR ze bestaan niet zo in de winkel, en die Lexus-style achterlichten ben ik met Brian eens, die kunnen echt niet op een TT.

Volgens mij is er in de WVW een regel dat je voor afplakken/donker maken nog een boete kan krijgen. Niet dat het ze opvalt, maar toch.
ok, nee dat kan kloppen, ik hoop dat ik het wel weer zo krijg nadat mijn schade is hersteld... ik neem aan dat dat ook gewoon onder de verzekeringzooi kan?... daar weet ik niks vanaf, zolang ik er nix van hoor vind ik het prima :D en volgens mij is dit ook al in duitsland gebeurt, aangezien hij is ingevoerd...
Gebruikersavatar
door NusreTT
#40366
Welkom in ons midden, en heel veel veilige km. in je TT

Groet, NusreTT
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40368
Hee Steven,

van harte welkom hier op het forum!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst en misschien spotten we je nog wel eens op een meeting of "in het wild" :!: :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door stivoman
#40382
Bedankt allemaal!

De TT heb ik inderdaad uit duitsland laten komen. Van de Subaru mis ik alleen de rofl, snelheid en power zit hier ook veel minder in natuurlijk.. maar daar tegenover staat weer het dubbele uit 1 liter benzine halen :D 1:8 moest je goed best voor doen.

Een ding wat zeker is dat er geen lexus look lichten op komen, ik ben nog niet heel erg bekend met audi parts dus ben nog rond aan het kijken, de lichten zijn ook geen ''must'' wat veranderd moet worden. Eerst de velgen, dacht aan deze of de RS6 oud model velgen:

http://link.marktplaats.nl/264235315

De schroefset had ik de V-maxx gezien, alleen hij moet absoluut niet te stug zijn, de Subaru had een Intrax schroefset waar geen vering meer inzat en dat rijd werkelijk voor geen meter!

Ik had nog een vraagje; de originele 6cd wisselaar, schokt die altijd zo erg? Hij geeft nogal vaak error 1en3 aan?

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door sweeper
#40384
stivoman schreef:Eerst de velgen, dacht aan deze of de RS6 oud model velgen:
OEM style velgen staan de TT eigenlijk allemaal wel goed. Mooie grote 5-spaaks velgen, ik zeg doen.
stivoman schreef:Ik had nog een vraagje; de originele 6cd wisselaar, schokt die altijd zo erg? Hij geeft nogal vaak error 1en3 aan?
Even goed zoeken op het forum, of anders apart topic van maken lijkt mij het handigste in deze.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40467
FORGE DV monteren, scheelt een hoop qua rijden en chippen de TT... met minder pk's kan je een scooby dan bijbenen gezien die ene open systeem hebben en geen gesloten maakt dat wel wat verschil. Sjees met regelmaat achter of voor een subaru die flink gewijzigd is en idd die zuipt flink meer. beide auto's zijn leuk al heb ik liever een Audi.

Veel plezier met de TT!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40479
stivoman schreef:De schroefset had ik de V-maxx gezien, alleen hij moet absoluut niet te stug zijn, de Subaru had een Intrax schroefset waar geen vering meer inzat en dat rijd werkelijk voor geen meter!
dan had ik gewoon voor de v-maxx gegaan, ik heb deze zelf ook onder m`n tt en hij bevalt zeer goed.
helemaal niet duur in vergelijking met de prestaties. je voelt niet veel verschil met je originele veer systeem.

toen ik een schroefset aan wou schaffen wou ik ook een set die niet hardstikke stug was,
ik heb deze toen gekocht omdat het niet zo duur was en het kon proberen hoe de set zich hield
maar ik hoef niet weer anders dan v-maxx

gr.dennis


-
Laatst gewijzigd door goTTzilla op do jul 16, 2009 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#40483
goTTzilla schreef:toen ik een schroefset aan wou schaffen wou ik ook een set die niet hardstikke stuk was,
Nee ik zou ook geen set willen hebben die stuk zou zijn. :D :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40488
jij bent wel scherp eric :lol: maar je kan er wel uit op maken dat de K een G moet zijn.

ik zal het even aanpassen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]