Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#81652
hey

10 mei was de dag dat we mijn auto gingen polijsten.
Ik ben hiervoor naar een vriend gereden die het hobbymatig doet.
Ik kwam om 9uur aan en toen zijn we gelijk gestart.

Eerst even de auto grondig wassen toen kleien, toen in 3 stappen polijsten van grof naar fijn met telkens een andere pad.
Daarna is de lak gesealt en behandeld met een hoogwaardige wax.

@denders : Merken weet ik niet meer, maar deze jongen had zeker 3 kratten vol met hoogwaardige spullen.

Alles bij elkaar was het een lange dag want we waren tegen 5 uur pas klaar met 2 man..

Het resultaat is verbluffend, de glans is echt mooi. Alle swirls zijn eruit en alle kleine oppervlakte beschadigingen ook.

Resultaat:
Afbeelding

Op de foto is het natuurlijk niet zo goed te zien maar het is echt mooi geworden.

Afgelopen tijd heb ik onder de motorkap ook weer wat dingetjes gedaan:
Nieuwe pakkingen en dingen gepolijst zoals de dynamo, riemspanner etc. (alles van aluminium)

groetjes
Gebruikersavatar
door eric v.
#81653
Peter,
Ziet er heel goed uit.
Is alle moeite waard.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door denders
#81665
Hey Peter, netjes hoor!

Klopt, gaat veel tijd inzitten & geld inderdaad maar het loont zeker zonder fabels! ;)
Foto's maak je op een speciale manier, weinig tijd voor zelf en alleen even een goede smartphone op moment.

Zelfde methode een beetje lees ik, Polijsten hoort ook in 3 stappen en pads. Minder is afdoen aan het eindresultaat vind ik zelf. Daarna leg ik met 2 pads dan nog 3 lagen wax op. (sealer,booster en kers op de taart...)
Gaat zeker een halfjaar mee met wassen met een washmitt en twee emmer systeem+niet aantastende sop.
Tussendoor kun je nog boosten met een quickdetailer en goede microvezeldoek.

Ben benieuwd naar je polijstwerk weer!
Gebruikersavatar
door Peter139
#82145
Vraag van de dag: Waarom is het forum dood? er gebeurt niks intersants meer.

Komt het omdat alles zo gesloten is? Kijk bv naar het engelse tt forum daar wordt elke minuut gepost.. waarom daar wel en hier niet? Ik denk dat veel leden geen zin meer in posten hebben een soort kettingreactie..

Heb wel weer een aantal leuke updates gedaan maar of het de moeite waard is om te posten weet ik niet.
Gebruikersavatar
door Haas22
#82154
Geen idee Peter, engelse forum is inderdaad behoorlijk actief. Wat heb je voor updates?
Gebruikersavatar
door denders
#82158
Hoi Peter, datzelfde had ik ook maar het is een keus.
De warmte kan een reden zijn maar het is al langer zo.

Zit verder niet op het Engelse forum misschien moet ik me maar eens een keertje aanmelden.
Om zelf meetings te organiseren heb ik ook niet altijd zin in en het halve land door doe ik niet meer, mits het een detailing van een leuke auto is :)

Laat je updates maar horen hoor, de vaste kern is zeker benieuwd!!
Gebruikersavatar
door eric v.
#82160
Peter,
Posten die hap.
Zeker stil hier.
Mijn mening is dat het te gesloten is.
Wil graag iemand helpen maar voor je het weet is het topic verplaatst en kan ik niet meer reageren,ben geen lid.
Dit doe ik dan maar met een pm.
Dit is jammer omdat anderen die met het zelfde probleem zitten hierdoor niet worden geholpen.

Ga door.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#82511
Kleine update
Heb tegen een stoep aangezeten toen het donker was. 2 velgen helemaal rondom beschadigd.... Maar ik heb de velgen ondertussen weer klaar het is echt netjes geworden. Remklauwen heb ik veranderd van blauw naar wit. Het steekt heel mooi af met het zwart. Zal morgen even een aantal foto's plaatsen.

In mei had ik mijn auto laten polijsten maar dit viel toch tegen achteraf. Nu zelf maar een set gekocht met allerlei pads en pasta's en heb er veel tijd voor uitgetrokken om het nu goed te doen. Resultaat is veel beter dan eerst. Echter is het wel een vak appart.

Verder heb ik een aantal problemen gehad met de auto waaronder met de temperatuur van de motor. De problemen begonnen in zuid frankrijk :) altijd leuk als je op vakantie bent.. Gelukkig wel thuis gekomen door de fan door te verbinden.
Thuis begonnen met de zoektocht en een aantal onderdelen vervangen zoals temperatuursensor, koelfin sensor en thermostaat maar het bleek uiteindelijk het relais onder de accu te zijn.
Voor 3 weken terug een nieuwe distrubutieriem geplaatst incl pomp, spanrollen en hydraulische spanner. Qua kosten viel het nog wel mee totale materiaalkosten 180 euro.
Gebruikersavatar
door WimTT
#82512
Ik ben benieuwd naar de foto's, Peter.
Hoezo viel het polijsten tegen? De swirls en krasjes waren toch verdwenen en hij glimt goed?
Dat is toch wel lekker als je zelf het onderhoud kunt doen. En scheelt je ook behoorlijk in de portemonnee.
Gebruikersavatar
door Peter139
#82522
Hoi Wim

In het polijstwerk zaten toch nog veel krasjes alleen te zien in de zon. Vandaar nu ook maar een set gekocht.

Gisteren stickertjes laten maken voor mijn naafkapjes precies op maat. Heb 2 varianten witte en silver van bijde heb ik 10 stuks laten maken. Achtervelg in silver uitgevoerd en voor in wit om te kijken welke beter bevalt.

Fototje helaas samsung pic
Afbeelding
Gebruikersavatar
door eric v.
#82529
Zilver
Mijn keuze.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door WimTT
#82533
De witte springen er wel erg uit, dus ik zou ook voor de zilveren gaan.
Dus nu wordt je ook nog detailer! ;-)
Gebruikersavatar
door denders
#82561
Jammer van je ervaring maar leuk dat je het detailvak nu zelf in wilt stappen.
Het ligt aan de nauwkeurigheid, stappen die je moet volgen/discipline en de juiste spullen.
Daar hou ik het verder even bij, wil nl. zelf een detail bedrijf beginnen en wil steeds meer zelf aan kunnen bieden op hoog nivo. (Groningen is ook net ff ietsje te ver weg haha)

Ik vind het mooi staan, wil zelf ook nog steeds zoiets doen.. totaal nog geen trek in gehad aangezien ik de velgbeschadigingen ook zelf op ga knappen voor het perfecte resultaat.
Zit te denken aan gele remklauwen en zwart of donker antraciet velgen.

Was zelf trouwens iets meer kwijt bij de Audi (860 euro) voor de hele klus maar ik kreeg er nog 4 gratis bobines bij vanuit terugroepactie ;)
Gebruikersavatar
door Peter139
#82580
Hey denders, heb ondertussen nu 2 auto's gedaan. Het is wel leuk om het resultaat te zien maar het zal niet mijn hobby worden. Het is wel leuk te zien welk resultaat je in een korte tijd boekt. Ik heb een simpele set gekocht van 200 euro, en het resultaat was naar mijn verwachting :)

Naast de TT ben ik weer bezig met mijn hobby auto. Geen byzonder klassieker ofzo een golf 2. Echter heb ik de auto al vanaf 1997 (17 jaar) in bezit en na jaren lang in de schuur gestaan te hebben heb ik nu weer zin om er iets van te maken. Voor mij is het een soort van onspanning waar ik mijn creatieviteit lekker oplos kan laten.
Ik heb er een golf 4 dashboard ingeboud en de motorruimte is helemaal 'clean' zonder gaten.

Voor de geinteresseerden: http://www.vwforum.nl/even-voorstellen- ... 82856.html

groetjes peter
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]