Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door patje007
#72449
Heb het vroeger ook gehad op mijn G3 GTI , het rijdt inderdaad erg fijn , maar vond het bij de mijne wel stroever schakelen .
Gebruikersavatar
door Peter139
#72506
patje ik vind het eigenlijk wel meevallen. rijdt best goed zo.

Vandaag even mijn voorpootlagers + rubbers van de TT vervangen.
De audi TT heeft dezefde voorpootrubbers als de golf 4. Deze staan erom bekend, dat ze na verloop uitlubberen.

Ik heb nu een paar van een seat leon cupra R gemonteerd. Deze zijn harder en d.m.v. een durameter kun je de hardheid van het rubber testen. Standaard golf 4 is 50 en de leon cupra is 80. 30% harder rubber.

Eerste indruk: rijdt veel beter, veel minder zoekerig, strakkere wegligging en het gebonk is weg.
ik weer blij (Bestelnummer is 1ML 912 331)
Afbeelding

Links voor en rechts na de montage;)
Moest de auto wel even weer 5mm verder verlagen
Afbeelding

mvg peter
door emiel10
#72525
Goed bezig weer!! Ik lees ook dat jij met een rode stift je achteruitrijlicht gekleurd hebt, krijg je dan niet allemaal strepen etc?
Gebruikersavatar
door Peter139
#72527
Emiel, dat valt heel erg mee, je moet wel een stift met een ronde punt hebben liefst zo groot mogelijk. Ik heb 2 lagen aangebracht, van heel dichtbij zie je het natuurlijk maar van +-30cm zie je er niks meer van.
Gebruikersavatar
door patje007
#72531
goeie tip van die cupra rubbers en die rode stift ga ik ook eens uitproberen ...

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#72574
@emiel je mag straks mijn Engelse linkerlicht wel hebben, alleen heb je dan in beide lichten een wit bolletje. Of gewoon 5 stickers kopen van Ronnie, en na iedere APK een nieuwe sticker plakken. Of misschien van binnenuit het witte bolletje rood maken?
Gebruikersavatar
door denders
#72606
Goed idee voor de Motip spray... misschien ga ik dat ook nog wel doen!
Maar moet je dan heel de lamp sprayen weer of afplakken en alleen het doorzichtige (wat mij logischer klinkt)
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#72611
Zijn die veerpootlagers en rubbers goed zelf te doen en daarna ook uitlijnen?
Gebruikersavatar
door Peter139
#72612
plaatje van mijn achterlicht met stift, praktisch niet te zien.
http://nl.tinypic.com/m/fky7b8/2

Ik heb de auto niet uitgelijnd, moet eigenlijk wel, maar het verschil kwa stand is zo minimaal.
Wat ik wel heb gedaan is voor het monteren de hoogte van het spatbord even meten. Daarna de rubbers gemonteerd en de auto weer op dezelfde hoogte gebracht (ik heb een schroefset.)
Het scheelde bij mij 7mm. Auto was 7mm hoger geworden aan de voorkant door de nieuwe rubbers.

Waar ik tegen aan liep waren de moertjes aan de boven kant van de veerpoot. Oh wat zat dat vast... Als je niet het goede gereedschap hebt dan gaat dit niet lukken.
Ik heb uiteindelijk een bogiedop doormidden geslepen, en het gat aan de binnenkant naar 14mm gemaakt. Hier heb ik vervolgens een sleutel 22 opgezet met een korte inbus en ratel en toen lukte het pas.

Ik ben zo'n 30 minuten per kant bezig geweest(ik heb een schroefset, en dan is het wel veel makkelijker anders heb je verenspanners nodig)

mvg peter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72616
denders schreef:Goed idee voor de Motip spray... misschien ga ik dat ook nog wel doen!
Maar moet je dan heel de lamp sprayen weer of afplakken en alleen het doorzichtige (wat mij logischer klinkt)
Geheel de buitenzijde spuiten anders wordt 't een zooitje man :smt003
Gebruikersavatar
door denders
#72642
dat dacht ik al, maar ben bang dat het allemaal te donkerrood gaat worden?
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#72648
Wanneer je zo'n stickertje niet ziet zitten (of eigenlijk te veel vind zien zitten ;)) moet je gewoon een Engels licht kopen. Je kunt ook een USA set kopen, heb je reflectorlichten erbij.
Gebruikersavatar
door denders
#72649
Voor mezelf niet, wil gewoon mijn mooie originele lichten houden en geen opslag van onderdelen meer krijgen, dat is geweest die tijd :wink:
Tis ook niet zo erg bij mn zwarte hoor zo'n helder plekje maar ik denk dat ik zelf opteer voor de lak dan.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]