Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#73556
Komt wel goed ..wordt geen race-rit :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Peter139
#73560
@denders.
Ja ik schrok ook van de prijs van de bougiekabelset. Ik had ook een immitatie kunnen monteren dan ben je 300-400 kwijt. Origineel is toch veel betere kwaliteit. Vandaag nog even wezen touren en het gaat echt als een gek. Non turbo en dat is echt lekker, power over het hele toerentalgebied. Jammer dat het geen dagelijkse auto kan zijn, de auto maakt best veel lawaai (6 cilinder boxermotor luchtgekoeld, met ongeveer 250pk). Maar als weekend cruiser ideaal. Ik dacht altijd dat zo'n auto een vrouwenmagneet was, maar ik heb het mis. Het is een mannenmagneet :) Ik bedoel er niks mee hoor maar je wordt constant uitgedaagt.. nog veel erger dan in de TT.

Van de week gaan we weer met de TT bezig ik heb een hele partij led lampjes gekocht, bedoeling is hier en daar wat meer sweerverlichting aan te brengen(oa in voetenruim in deuren etc) wel bescheiden, dus geen sjonnie styl haha

groetjes peter
Gebruikersavatar
door denders
#73569
Het kan er bij mij niet in sorry. Ook van Porsche niet.
Ik denk als je even op ebay-Duitsland had gezocht dat je voor dezelfde kwaliteit op het net 3-400 totaal kwijt was met monteren, ik hoop niet dat je een oortje aangenaaid hebt gekregen. Maar oke.. ik had al een prijsindicatie gemaakt.

Heerlijk een auto waarbij je moet werken en die zelf een beetje geluid doorgeeft toch?
Deze auto hield ik met mijn 944S2 bij hetzij tot 160km/u hehe..
Was dan een nette, rode Carrera4 964 met een groepje 911 liefhebbers een keertje toeren/meeting.

Ben benieuwd naar die verlichting, wilde dat zelf al eerder in de motorruimte en kofferruimte maken en heb ook zitten denken over onder in de deuren eens als ze opengaan ivm snachts... Verder niks meer mee gedaan eigenlijk.

Hoeveel weegt deze 964 nou?
Gebruikersavatar
door Peter139
#73577
@denders en de rest
Het is een echte 911 uit 1979 maar omgebouwd naar de nieuwe look. Volgens de papieren 1140 kg, dus bijna net zo zwaar als de TT. Vandaag is de auto voor de apk geweest en er was een puntje.. de uitlaat was lek. Vanavond de uitlaat gelast en morgen even laten zien en dan kunnen we er weer 2 jaar tegenaan. Een leuke site is www.part-wise.com met alle exploded vieuws van verschillende types. Plan is om over 3-4 week naar het zuiden van europa te gaan voor wat plezier. De tt gaat dan ook mee, mijn kameraad rijd daar dan in.
Ik zal morgen even wat mooie plaatjes schieten ik weet zeker dat er genoeg liefhebbers zijn.

Wat betreft de TT ik heb 30 ledjes van 3mm gekocht inc weerstanden en icm een dimmer wil ik het voeteneind motorruimte, deurverlichting, pookring extra verlichten. Van de week zal ik een start maken.
Gebruikersavatar
door denders
#73578
Oke, jammer dat het geen fabrieks af 964 is maar een 3.0 SC waarschijnlijk van origine dan. Ik ben zelf niet zo voorstander van die totale ombouwkits.
Zou wel een auto kopen & helemaal willen herstellen in volle glorie hoe deze uit de fabriek kwam, hetzij met modernere onderdelen. Misschien krijg ik die kans ook ooit nog eens.
Je betaald nu wel voor een auto uit 1979 verzekering en geen wegenbelasting, dat is wel leuk.

Zet de beide auto's maar op de foto, ik ben benieuwd welke platgeslagen kever nu eigenlijk lager staat met de daklijn, de TT of de 911 :wink: :smt006

Je kunt (zonder dat het sjonnie is) idd. leuke dingen doen met verlichting.
Gebruikersavatar
door Peter139
#73582
De motor is ook niet origineel het is een 3.2 uit 1984 met 231pk en 285nm, misschien beetje jammer maar de aanschaf was onder de 15k. De dagwaarde is volgens de verzekering 28k.
Vanavond zal ik wat foto's schieten van bijde auto's
Gebruikersavatar
door Peter139
#73595
zoals beloofd wat plaatjes.

Aangezien dit een audi tt forum is zal ik hierna weer overgaan op mijn TT. Ik vond het wel even leuk dit met jullie te delen 8)

is nog veel te doen, maar dat komt goed :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een van de TT :P
Afbeelding

groetjes peter
Gebruikersavatar
door denders
#73600
Ziet er goed uit, de bekleding voor past niet hier of moet je nog bestellen?
De plaats van de ruitenwisserarmen is dan bij jou anders als bij een 964.
Maar leuk gedaan en als je een taxatie hebt voor dat bedrag is het oke, al zal de waarde van niet gelijkende codering ook wel iets schelen.
Hij lijkt in ieder geval heel goed op de 964, petje af!

TT ligt wat te laag voor het mooie, echte buikschuiver? :wink:
Gebruikersavatar
door Peter139
#73603
Denders, hij is gisteren ook getaxeerd, het bedrag is goed ik ben tevreden! Hier en daar nog afwerken. De bekleding van de kofferbak is er wel bij, alleen niet op foto(aangezien ik er nog mee bezig ben. Reservewiel mist, hier moet ik ook nog achteraan. Ruitenwisserarmen wist ik niet..

TT is idd erg laag, niet iedereen zijn smaak. Krijg er wel veel opmerkingen over, maar dat ben ik gewend(ex golfje 3 lag ook erg laag zie pag 1)
Gebruikersavatar
door denders
#73604
Ik denk dat er zeker een markt voor is hoor, je zult niet de taxatiewaarde krijgen en ook zullen kenners veelal doorzoeken maar ik denk wel dat er zeker kopers voor zijn zulke projecten. Leuk en toch een Porsche!

Hou op over nierkrakers, ik had op mijn Seat Cupra, dus bijna identiek als een golfje 3 ook verlaging een keer, -6 cm pfff gelukkig kon ik teruggaan met omruilen naar een -4 setup met vaste Apex sportset, want dat was niks haha
Met de TT en het Sline onderstel heb ik ruim hoogte en kan ik met normale snelheden over drempels e.d.
(zou zelfs 2cm lager mogen maarja, ga niks vervangen nu het nog goed is)
Gebruikersavatar
door Peter139
#73636
Hieronder nog een plaatje van mijn downpipe die ik een tijdje geleden gemonteerd heb.

Grote verschillen met origineel, vond het wel even leuk te posten.
Afbeelding

Klein filmpje soort van drive by, gemaakt met telefoon verwacht er niet teveel van haha

http://youtu.be/lZ773Ab9upo

gr peter
Gebruikersavatar
door patje007
#73641
dikke 911 !

De A8 wielen vindt ik super staan op de TT .
Gebruikersavatar
door denders
#73645
Mooi die downpipe, merkte je het goed zo al?
ook wel trek in maar ja, heb geen brug dat weerhoud me.

Leuk filmpje! Zal ook is zoiets maken, (kijken of dat een beetje wil lukken met mijn fotocamera) ik weet nog totaal niet hoe mijn auto aan de buitenkant klinkt, maar er zit een mooie lage roffel in op lage toeren en je hoort hem in een tunnel wel maar ik kan niet teveel gas geven in de 1e versnelling.. :wink:
door tom schievink
#73649
zeer mooie tt heb je daar staan, vind hem iets aan de lage kant, maar dit is persoonlijk :wink:
ook de porsche is natuurlijk een erg mooie auto! (mijn favoriet)
Gebruikersavatar
door Peter139
#73651
Dank je

Het filmpje is niet echt spectaculair maargoed voor het idee wel leuk.

@ denders, ja het is de moeite zeer zeker waard, turbo fluit mooi en de auto trekt beter. Montage was wat minder aangezien de nieuwe pijp ca 4cm tekort was. Ik heb er zelf even een stukje van 4cm aangelast. Verder moest ik de uitlaatsteun van de demper iets bijbuigen om hem er toch mooi recht onder te krijgen, verder wel erg tevreden.
(btw de downpipe word verkocht als rvs downpipe, maar in feite zijn alleen de buizen van rvs. de rest is gewwon van staal gemaakt :roll: )

Het jeukt al weer, ik zou de auto iets sneller willen. Ik zit eraan te denken om de auto op zeer korte termijn te chippen. De auto is nog steeds niet echt spectaculair snel...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]