Pagina 16 van 29

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: vr dec 07, 2012 17:12
door DolomiteGreyTT
Thuis heet water erop gooien en daarna gaan tanken? Of de tankklep insmeren met een antivriesmiddel.

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: vr dec 07, 2012 17:30
door WKB
Ik had hetzelfde probleem bij de laatste poging tot tanken. Je zou wat vet op het slotje kunnen smeren zodat er in ieder geval daar geen water meer kan bevriezen.

Bij was alleen ook de hele naad rondom de dop bevroren dus ben maar door gereden om er wat warm water over te gooien.

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: vr dec 14, 2012 20:17
door Peter139
van de week even een setje bredere spoorverbreders geplaats aan de achterzijde.
Afbeelding

De auto lijkt heel anders veel dikker op de een of andere manier.

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: vr dec 14, 2012 20:39
door WKB
Gaan de oude de verkoop in?

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: vr dec 14, 2012 21:16
door patje007
mooi , dat ga ik ook nog moeten kopen volgend seizoen .

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 15, 2012 0:44
door Peter139
Ik had voor en achter 5mm. ik rij met et 40 8,5j velgend rondom. Nu heb ik achter 16mm geplaats waardoor het in totaal dus 11mm per kant breder is geworden. Het lijkt maar weinig maar het is nu wel veel ''opgevulder'' in de wielkas. Totaal koste dit incl bouten 69 euro.

De oude hou ik nog even maar ze zullen wel in de verkoop komen.

Verder heb ik nog een forge mbc geplaatst dit is wel een leuk speeltje. Ik heb hem op 1 bar ingesteld. De 75 is nog wel aanwezig maar afgedopt. Het leuke is dat ie de druk vasthoudt bij gasgeven. het kan gevaarlijk zijn voor de motor ivm met te arm lopen, maar daar heb ik een tooltje voor geinstalleerd waarmee ik de eprom kan aanpassen. Ik heb hem iets verrijkt bij gasgeven

Voor de geintereeseerden:
http://www.unitronic-chipped.com/uni-setting

gratis te downloaden, je kunt bepaalde parameters aanpassen in je computer, zoals de ontsteking, de fuel trim, timing, staitionaire loop. Het is geen tunen maar je parameters iets aanpassen zodat het allemaal net even vloeiender loopt.

gr peter

groetjes

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 15, 2012 8:17
door emiel10
Mochten de oude ik de verkoop gaan heb ik interesse.

Of als ze niet ij de verkoop gaan heb je dan een link waar te bestellen?
Kom telkens veel duurder uit als 80 euro

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 15, 2012 9:26
door Peter139
Ik heb ze besteld bij biesheuvel autosport.
http://biesheuvel.nl/store/group/35406/tt__type_8n

let wel op dat je of 5mm of meer dan 15mm neemt alles wat er tussen in zit geeft problemen met passen. Dit heeft met de centreering te maken.

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 15, 2012 19:45
door emiel10
Ja wil voor 5mm gaan om aanlopen de voorkomen. Gebruik jij daarbin de originele bouten of zijn deze dan te kort?

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 15, 2012 21:18
door Peter139
Orinele bouten zijn 27mm eigelijk moet je 32mm bouten hebben. Het wil goed met je orginele bouten, ik heb geen nieuwe gekocht. Dit ligt ook aan de velg.

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: zo dec 16, 2012 22:13
door Daantjuh079
He man vette stoere tt man
Mag ik vragen hoe je die olie en turbometertjes heb aangesloten
En precies in die luchtinlaatjes heb gekregen

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: wo dec 19, 2012 23:00
door Peter139
De turbodrukmeter zit met een slangetje op mijn inlaatspruitstuk.
Montage was niet echt moeilijk, zelf een beetje creatief zijn. Ik heb het met een stukje pvc buis bevestigd.

Vanavond eindelijk mijn subwooferkistje definitief gemonteerd. Hij is helemaal glans zwart geworden en klinkt lekker.

Afbeelding

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: do dec 20, 2012 1:47
door miel
Amaai,prachtig gedaan hoor, klinkt vast wel super !

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: do dec 20, 2012 20:28
door emiel10
Ziet er dik uit zo. Zal wel leuk klinken ook lijkt me...

Re: TT mk1 zwart

Geplaatst: za dec 22, 2012 19:44
door Peter139
dank je emiel

Vandaag even weer lekker bezig geweest. De stoelverwarming deed het maar half en ik irriteerde me er aan.

Dus vandaag de stoel uit de auto gehaald om te kijken waar het probleem lag.
Het was een zoektocht maar hij doet het nu wel weer. :)

De stoelverwarming heeft 2 circuits:
-1 voor de zijkanten van het zitvlak
-1 voor het grote zitvlak en de rugleuning. Valt het hoofdzitvlak uit, dan doet de rugleuning het ook niet meer.
Voordat ik hier achter was was ik wel even verder, ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze dit bij audi niet meer opgedeelt hebben in kleinere groepjes.

Kijk een paar plaatjes:
Stoel eruit
Afbeelding

Daarna opzoek gegaan in het zitvlak. Toen vond ik een brandplek onder het leer. De draad is hier dun geworden door het vele heen en weer bewegen, waardoor de draad dunner is geworden en daardoor heter wordt. Uiteindelijk brandt ie door.

Afbeelding

Na dit gesoldeerd te hebben deed de stoelverwarming het nog steed niet, dus zijn we verder gaan zoeken. Het bleek ergens in het midden te zitten, een draad die geknapt was. Was erg lastig om hier bij te komen omdat het allemaal geplakt zit.

Afbeelding

Na een nieuwe draad te hebben gesoldeerd, werkt alles gelukkig weer. Het was een beste klus, ben er zo'n 5 uur mee bezig geweest, maar het resultaat is er.

Voor de geiintereseerden: Er is ook een vervangingsdeel leverbaar 8N0 963 555, deze plak je over de oude verwarming heen. Ook dan moet de hele stoel uit elkaar.

gr peter