Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#76996
ja idd bij zwart-zwart komen de mooie lijnen van de auto ook minder naar voren.
Ik vind ze ook vet, alleen moet er nog wel het een en ander gebeuren voordat ze eronder zitten. Volgens mij is het et38, echter heb moet ik het nog ff nameten. Ik weet nl niet of de randen nog origineel zijn.
Gebruikersavatar
door Peter139
#77055
Kleine update

Ik had opnieuw een druklek in het inlaatcircuit, hoger verbruik en het gevoel dat de auto lui werd.

Het slangetje onder de inlaat was ingescheurd. Ik heb een nieuwe besteld en gemonteerd:
Ik aan het werk
Afbeelding

de slang
Afbeelding
leuk om te zien dat audi z'n best heeft gedaan om de slang te versterken. Het is een ander materiaal en ook veel dikker.
Het klepje functioneerde ook niet meer goed, deze heb ik schoongemaakt en er zat heel veel aangekoekte oliedrap in..

ingescheurd (en op 2 plaatsen)
Afbeelding

verder nog een plaatje van de spoilertjes die op de motorafdekplaat worden gemonteerd.
Afbeelding
ik heb hier 2 van een links en een recht. Het lijkt in een keer heel anders en het is origineel audi.(zit volgens mij standaard op de 3.2)
Laatst gewijzigd door Peter139 op do apr 11, 2013 0:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#77061
Peter139 schreef: leuk om te zien dat audi z'n best heeft gedaan om de slang te versterken. Het is een ander materiaal en ook veel dikker.
Viel me ook op bij mijn Roadster-waterafvoerslangen (zelf nog extra verstevigd met krimpkous).

Nice work!
Gebruikersavatar
door Peter139
#77071
ja idd wel grappig, zo hebben ze knipperlichtrelais ook geupdate. Hiervan heb ik nog plaatjes gepost een paar pagina's terug.

De spoilertjes van de laatste pagina zitten standaard op de 3.2 versie. Ze zijn gemaakt van een flexibele kunststof die niet snel kapot gaat. Vind het wel mooi staan.
Gebruikersavatar
door Peter139
#77085
hey vanmorgen mn benzinefilter ff vervangen. Het was niet veel werk.

Heb hem ook opengemaakt om te zien hoe vies zoiets nu wordt...
Afbeelding
Afbeelding

Hij zat goed dicht, ik kon er nauwelijks doorheen blazen.
Hij was nog nooit vervangen sinds 1999.

gr peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#77095
Thanks kevijn. Vandaag een heel stuk gereden en de auto is een stuk zuiniger geworden :) ik had het eerlijk gezegd niet verwacht..
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#77097
Vandaag ook maar even het brandstoffilter gewisseld, de nieuwe lag al bijna weer een half jaar op de plank, wel een beetje gepruts om de slangetjes los te krijgen, maar verder is het zo gebeurd. Die van mij was ook nog van 1999 en er kwam aardig wat vuil uit toen ik het filter leeg liet lopen. Hopelijk wordt de auto er ook iets zuiniger van. ;)
Gebruikersavatar
door Mister_K
#77104
Waar zit die filter precies?
Gebruikersavatar
door Peter139
#77169
Gisteren nieuwe apk gehaald. Was wel even vervelend dat de originele kat er weer onder moest. Bovendien was de auto te laag (sleet heel af en toe aan in de wielkasten). Gelukkig is de auto in een keer goedgekeurd. Vanmorgen alles weer teruggebouwd, we kunnen er weer tegenaan. Heb ook een nieuwe lambdasonde besteld, eens kijken of dit effect op het verbruik heeft.
Gebruikersavatar
door Mister_K
#77174
En een lid van audiforum.nl die er wel wat van kent zei me dat die brandstoffilter niet moet vervangen worden. Kan dat wel wat hij zegt? Is ook de reden waarom ik hem niet mee vervangen heb tijdens de geote beurt
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#77177
1x per 100k kilometer lijkt me niet overbodig, maar die van mij zat er al 160k onder zonder problemen.
Ligt misschien ook aan de kwaliteit van de benzinepomp waar je tankt.
Gebruikersavatar
door Peter139
#77253
klopt het hoeft officieel niet. Volgens audi is dit een onderdeel wat een autoleven lang meegaat. Gezien de vervuiling lijkt met niet onverstandig dit filter af en toe te vervangen. Het filter kost nog geen 10 euro.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]