Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#77262
Tijdje terug dit zwaargewicht verwijderd. Bumper verwijderen was vrij makkelijk.

Het weegt toch snel 20kg denk ik, functie van dit gewicht heeft te maken met stabiliteit op hogere snelheden.
Afbeelding

Je merkt het verschil wel, zeker op een 180pk versie.
Gebruikersavatar
door Mischa
#77279
Mijn oude BMW (E30 cabrio) had inderdaad ook zo'n blok in de kofferbak liggen. Maar waarom zou je dit willen verwijderen? Kan je dan niet beter gewoon je tank maximaal half vol houden? Dan heb je ook je gewenste gewichtsbesparing en blijft je auto in de staat waar de knappe koppen van Audi lang over na hebben gedacht. (Niet als kritiek bedoeld, maar gewoon nieuwsgierig hoe je bij dit idee bent gekomen en waarom)
door emiel10
#77286
ik ook, maar heb met 200+ km per uur ook graag een handelbare auto en niet een waarvan de achterkant uitbreekt bij het minste of geringste.. De TT heeft toch al zo'n goede reputatie wat dat betreft..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#77293
Peter haal t vleugeltje er dan af en probeer eens op hoge snelheid de downforce op de achterwielen in een bocht uit, zijn toentertijd inderdaad wat ervaren rijders die t voor de kost deden zelfs dus beroepsrijders door verongelukt. Vandaar dat er ineens overal vleugeltjes te zien waren op de konten van TT's.

Met heerlijke harde wind op de dijken bij zee rijden met een TT of een S3 was een wereld van verschil, rukwind van opzij en de TT duikt hoe dan ook opzij, de S3 gaf amper een krimp... maar goed een TT vind ik mooier, alleen de recaro's zouden in een TT moeten zitten en niet alleen in een S3 :smt005
Gebruikersavatar
door Peter139
#77314
tja ik heb het gewicht verwijderd voor het lichter maken van de auto. ik vind het verbruik van de auto nogal tegenvallen heel eerlijk gezegd, ik tank 2x in de week 75 euro. Ik kan het wel merken dat het gewicht er niet meer zit. Ik had er wel het een en ander over gelezen op de andere forums, de heren van audi zullen dit vast niet voor niks gedaan hebben. Echter waarom 1 kant? Die logica snap ik weer niet.
Gebruikersavatar
door Mischa
#77319
Ik denk dat als je de auto op vier punten zou gaan wegen je dan misschien ziet dat links achter nu iets lichter is. Maar ja, 20kg... Als de bestuurder maar 60kg weegt en de bijrijder 110kg zal de auto ook niet meer het balans hebben die Audi in gedachte had. Ik denk ook niet dat je hierdoor direct uit de bocht zou gaan vliegen. (Zo langs je je aan de Nederlandse regelgeving houdt ;) ) Maar zoals ik al zei, gewoon nieuwsgierig wat je gedachte er achter was. :)
Gebruikersavatar
door Peter139
#77786
Afgelopen tijd weer wat kleine dingen gedaan.

Eerst de thermostaat weer vervangen, motortje werd niet warm genoeg. Het verbruik ging na vervangen gelijk een stuk naar beneden. De oude thermostaat was nog maar een jaar oud..

Ook nog veel kleine spulletjes bij de dealer gekocht en nieuwe uitlaatpakkingen. De turbo gaat er binnenkort af voor een kleine aanpassing :)

Afgelopen week had ik een kleine lekkage aan de versnellingsbak. Op de stakelstang die uit de versnellingsbak komt zit een keering die ruim was geworden. Het werd steeds erger dus maar even 3 euro gespendeerd aan een keering.
Afbeelding

Het airbaglampje sprong zo af en toe aan. uitleesfoutcode 00588, na wat speurwerk op internet bleek de stekker achter de sleepring de boosdoener. Alles even gechekt en schoongemaakt en het probleem was verhopen :)
Afbeelding

Plannen:

-zelf dubbele uitlaat creeren van rvs
-nieuwe velgjes afmaken de zomer komt eraan

Hopelijk vinden jullie het een beetje interssant om te lezen :)
Gebruikersavatar
door WimTT
#77791
Het airbaglampje sprong zo af en toe aan. uitleesfoutcode 00588, na wat speurwerk op internet bleek de stekker achter de sleepring de boosdoener. Alles even gechekt en schoongemaakt en het probleem was verhopen
Dat heb ik ook af en toe bij koud weer, als ik de motor dan uit zet en daarna weer start gaat die wel uit?
Misschien hetzelfde probleem.
Dus altijd interessant om te lezen :wink:
Gebruikersavatar
door Peter139
#77792
ja mijn kat staat me altijd bij :) of ik nu aan het flexen ben of met simpele reaparaties hij is altijd in de buurt. Gezellig toch..
Gebruikersavatar
door denders
#77802
Leuk om te zien dat je positieve ervaringen hebt met de kleine verbeteringen!
Zijn allemaal kleine dingetjes he, die na verloop van tijd voor kunnen komen..niks schokkends maar wel prettig om vervangen te hebben..

Turbo revisie of iets meer kracht?

Je technische-kat houdt de boel goed in de gaten ;)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]