Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#70797
Dank je!

Afgelopen week is de airco gerepareerd. Er is een nieuwe compressor op gekomen, een nieuwe condensor, een filter en expansieventiel en wat klein spul. Totale kosten waren best hoog.

Maar nu is er alweer een nieuw probleem -zucht-

De koppeling rateld extreem als het koud is. Druk ik het pedaal in, is het geluid weg.
Bij warme versnellingsbak is er niks aan de hand.
Versnellingsbakolie heb ik al vervangen.

Ik kan niet tegen rare geluidjes dus komende dagen gaat de versnellingsbak eronder weg.
Ik hoop op een druklager, maar het zou heel goed kunnen dat het vliegwiel en koppeling aan de beurt zijn...

Hopelijk valt het mee en is het alleen het druklager. Anders wordt het weer een dure reparatie bah.

mvg peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#70824
zo vanavond de versnellingsbak er maar eens achter vandaag gehaald.
Het ging vrij vlot, ben er 1,5 uur mee bezig geweest. Moeilijkste gedeelte was de flens die achter het vliegwiel bleef haken. Uiteindelijk is de bak er nu onder vandaan.

Alles bekeken en mijn druklager is versleten. De drukgroep kreeg ik er nog niet af want de 12-kant inbus heb ik niet.

plan is om alles te vernieuwen. Vliegwiel, drukgroep, druklager koppelingsplaat.

De goedkoopste wat ik kon vinden is 603 euro kompleet.

plaatje:)
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Peter139
#70827
Nee inderdaad, maar het is een hobby he! en dat bij -10.

Het was wel nodig het geluid werd steed heftiger, ik was bang dat de boel kapot zou gaan en dan ben je verder van huis. Ik ben er nu nog optijd bij gelukkig.
Gebruikersavatar
door miel
#70828
Ja, zo een hoop kosten en miserie bespaard. Maar wel aan de frisse kant zo. :happy2:
Dacht eigenlijk dat heel Holland al aan de schaats was ondertussen volgens het nieuws :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#70891
miel schreef:Ja, zo een hoop kosten en miserie bespaard. Maar wel aan de frisse kant zo. :happy2:
Dacht eigenlijk dat heel Holland al aan de schaats was ondertussen volgens het nieuws :wink:
mijn schaatsen zijn 20 graden warm :smt003 geen haar op mn hoofd die er an denkt om t ijs al op te gaan met 10 cm sneeuw :smt005

maar idd zo in de garage onder de auto hangend op een koude vloer... ik heb t mooi laten doen voor 1000 euro compleet incl demontage oud en montage van t nieuwe spul.
Gebruikersavatar
door Peter139
#70894
ja das ook een optie inderdaad. Maargoed ik hou er nu 400 euro aan over en ik vind het leuk om te doen. En mijn kachel maakt het warm genoeg..hihi

Onderdelen heb ik besteld morgen is het er als het goed is. Nu hopen dat dit de oorzaak was.
Ik heb nog een filmpje geupload de dag voordat ik alles uit elkaar heb gehaald. http://youtu.be/_agDih904bI
Was best erg op het laatst:(
Gebruikersavatar
door Ronnie
#70898
als je onderdelen zoekt, Coen Donkers Auto Parts Veghel die kan LUC wat origineel is o.a. als set net scherper leveren dan je aangaf. Hij stuurt t ook op dus wellicht een handig adres.
Gebruikersavatar
door Peter139
#70902
Heb coen nog even gebeld maar het ging nogal rommelig voor de tel.

Ondertussen heb ik mijn setje opgehaald:)
Afbeelding

Ik heb ook even een kleine video gemaakt voor de geintresseerden.

Mijn eerste indruk: veel strakker allemaal. De vrije speling bij mijn oude vliegwiel was 6-8 tanden bij deze 3 tandjes. De veren voelen weer strak aan.

http://youtu.be/3qZEc3iM-Eg

hopelijk heeft iemand er iets aan!
Gebruikersavatar
door Peter139
#70905
nou na lang sleutelen is het probleem nog niet opgelost :GRR:

Het zit toch in de versnellingsbak... wss de beruchte klinknagels want daar komt het geluid wel vandaan.

Ben eigenlijk wel klaar met de auto..

gezocht goed adres voor versnellingsbak eventueel revisie. code bak dfz.

mvg peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#70933
kleine update:

Ik rijd weer!

Afgelopen zondag de kapotte versnellingsbak weer gedemonteerd en daarna een andere versnellingsbak gehaald. Zondagmiddag de 2e handse versnellingsbak erop gezet. Gelijk even nieuwe olie erin gedaan.

Pff wat een werk zeg.

Maar de beloning is er: Een perfect rijdende auto! Ik hoop nu wat meer 'geluk te hebben'

Volgend project: Eindelijk mijn turbodrukmeter monteren die ik hier al een tijdje heb liggen.

mvg peter
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]