Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#79416
Vandaag had me tt een broerte

Een kant van de verlichting deed het niet meer, achter niks en de stadslamp voor ook niet.
Eerst de lampjes gechekt maar niks aan de hand.
Toen zekering 23 gecontroleerd en die was ook goed. Hier zitten de achterlichten ook bij op al staat dit nergens vermeld.

Toen begon de zoektocht. Op de zekering geen spanning, dus de bedrading gechekt en ik kwam uit bij de lichtschakelaar.
Deze open gewerkt en de contacten even gereinigd en toen deed ie het weer :)

Afbeelding

Laast had mijn remlicht ook al last van deze kuren, ook even geschuurd en met contactspray bewerkt om het weer functioneel te maken :)

Kortom het was een leuk avondje klussen :D
Gebruikersavatar
door denders
#79420
Gelukkig kon je het zo oplossen, contact is idd. iets essentieels :D

Toen ik de auto kocht en thuis was, deed ineens de lichtschakelaar het ook niet meer maar ik kon toen bij Audi hier weer, gratis een nieuwe erin laten zetten dus ja, dan ga je zelf niet aan de gang meer :roll:

Handige tip van je!
Gebruikersavatar
door TT-Roadsterman
#79493
Nic work Peter!

Heb een vraagske i.v.m die lichtschakelaar.
Is hij echt makkelijk uit elkaar te halen,of riskeer je dan dat de plastic barst?
Bij mij is er een lampje van de schakelaar zelf stuk,en bij AUDI vervangen ze zelf alleen gans de schakelaar tegen 78Euro.
Gebruikersavatar
door Peter139
#79530
Hoi tt roadsterman het is goed te doen.
De lichtschakellaar kun je makkelijk verwijderen door hem iets in te drukken en dan een 1/4 met de klok mee te verdraaien en dan aantrekken.
Uit elkaar halen wil prima met een platte schroevendraaier, echter geduld is een schone zaak.
Er zitten geen veertjes of iets dergelijks in. Ik ben met het klusje zo'n 20-30min bezig geweest.

Ik heb het volgende besteld vandaag:
klik

Niet omdat het nodig is maar omdat er toch een aantal pixels ''dood'' zijn en me hier toch stiekem aan erger.
Gebruikersavatar
door denders
#79547
Zou precies hetzelfde gedaan hebben, moet gewoon in orde zijn en je wordt er elke keer aan herinnerd :roll:
Gebruikersavatar
door denders
#79553
Mooi!

Ga de motorruimte nog eens helemaal een behandeling geven met reiniging en voeding voor alles, heb nu alleen waar je bij kunt gedaan en die kappen in de voeding gezet, lijken wel nieuw hehe

Da's trouwens een boel werk dat polijsten ;)

Heb je die afdekdoppen voor je toplagers van de schroefset ergens besteld?
Ik vind die chromen doppen die je kunt kopen dan net weer TE...
Gebruikersavatar
door miel
#79554
Amaai peter, da ziet er strak uit hoor, veel beter dan bij mij ! (Tijd ontbreekt me gewoon) kun je terecht mee uitpakken !
Gebruikersavatar
door Peter139
#79555
Thanks, vind het nog steeds een erg fijne auto. De velgjes gaan binnenkort even naar mijn kameraad voor een nieuwe spuitbeurt, nu in zwart glans 2k-lak. De velgen zijn nu mat zwart en vind dat storend
Gebruikersavatar
door eric v.
#79630
Peter,

Zag de foto's ook op de engelse site,mooie bak.
Ga zo door.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door eric v.
#79708
Je hebt een pm.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#79918
Vorige week de lambda vervangen door een nieuwe van bosch. De auto is beter gaan lopen dus dat was een goede update.

Verder heb ik mijn forge spit-r klep verwijderd en vervangen door een standaard bosch van een 225pk versie. Het lijkt allemaal beter te functioneren. Ook de forge mbc heb ik er weer af gehaald en nu werkt het weer origineel met de n75 klep. Heb er wel een type f opgezet, deze levert iets meer druk en houdt dit ook beter vast. De motor bouwt veel gelijdelijker druk op, en regelt alles net even mooier en vloeiender.

De versnellingsbak rateld alweer.. terwijl ik deze 1,5 jaar geleden ook al eens heb vervangen. Dezelfde symptomen als toen, waarschijnijk weer een lager die rot is, of de beruchte klinknagels. Ik heb een bak gevonden met lage km-stand en haal deze morgen op.

Jammer dat deze versnellingsbakken zo slecht zijn.
Gebruikersavatar
door denders
#79919
Dat klinkt goed en het tweede een stuk minder.
Erg vervelend maar goed hij is van een bepaald jaartal en wordt steeds beter zo weer. Het is altijd afwegen als je de auto gewoon in orde wilt hebben!

Moet zeggen bij mij juist andersom en geen klagen over de Forge DV006R met andere kleur veer.
Bak (nog) geen enkele klagen over hier maar succes en komt goed lees ik ;)
Gebruikersavatar
door Peter139
#79924
Ja ik heb motorisch alles weer origineel behalve het luchtfilter. Het rijdt een stuk fijner.

Met de versnellingsbak is wel balen.. gelukkig is het nog niet zo erg als de vorige keer. Een leek zou het niet eens horen.
Dit is het filmpje van een jaar terug met de oude bak klik

Gelukkig kan ik nu rustig aan doen er is nog goed mee te rijden.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]