Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#79925
Ja dat hoor je idd. gelijk in het eerste filmpje dat het een rot lager was zeg!

Zou mooi zijn als je de versnellingsbak zelf rustig kon reviseren met alle spullen en een naslagwerk erbij, lijkt me een leuk klusje maar ja materiaal en gereedschap he :(
Nadeel is dat herrie alleen maar erger wordt en koud is het ook erger als warm vaak.

Hopelijk snel in orde weer gewoon!

Misschien kun je er eentje onder laten zetten van een later bouwjaar met inruil oude?
Gebruikersavatar
door Peter139
#79931
zo vandaag even de nieuwe bak opgehaald.

Ik ga hem nog even nakijken (uitelkaar halen) en dan gaat ie er onder!
Deze heeft zeer weinig kilometers ik ben weer blij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#79935
Beter hoor, goed dat je hem ook echt na kunt kijken, wel zo wenselijk want soms zeggen weinig kilometers niet zo veel van een vorige eigenaar ;)
Succes ermee en komt vast goed!
Gebruikersavatar
door Peter139
#79959
ja denders ik had een mooie how to gevonden op vortex (heerlijke site)

how to 02j versnellingsbak

Lijkt allemaal erg mee te vallen. Mooie is dat je de 5e versnelling relatief simpel langer kunt maken dan draait ie minder toeren op de snelweg. (5e versnelling tandwielen van een TDI), dit lijkt me wel een leuke upgrade :D


Vanavond even weer bezig geweest met een zoektocht naar gerammel in het vooronder.

Conlusie: Een stabilisator koppelstang die een ruime kogel heeft. Echter heb ik korte stabilisatorstangen van 27cm ipc 34cm(standaard) omdat mijn auto verlaagd is. Nu begint de zoektocht ik kon eigenlijk niks vinden alleen van die universele die je zelf op maat moet maken. Ik haal denk ik 2 originele, en dan verlas ik hem zelf wel even.

Laatste update: komende week worden mijn zwarte wielen gespoten. Er zit nu matzwart op en dit wordt hoogglans zwart. Kameraad gaat dit doen in de spuitkabine, en hoeft er niks voor te hebben :lol:

gr peter
Gebruikersavatar
door denders
#79961
Zeker handig zeg!

Haha, leuke gewaarwording en ja.. veel is gewoon uitwisselbaar in theorie met verschillende onderdelen/bouwjaren en merken die dezelfde types en makelij gebruiken!
Net als in de supermarkt, er zijn maar zoveel fabrieken die hetzelfde maken :)

6 Versnellingen is weer "zwaarder" en veel schakelen telkens maar een langere 5 is wel handig, rustiger en een hogere top in theorie, niet dat dat laatste belangrijk is overigens.

Vervelend dat die bussen dan net weer niet passen maar dan kun je het gelijk allemaal aanpakken wellicht.
Klopt, jij moest een verkorte set eronder zetten met wat meer verlagen.
Als het goed is kun je SLines halen? die van mij zijn korter.

Heb ik nou nooit is he, een kameraad met een spuitcabine... ga er ook is aan beginnen, is een mooie kleur wat je nu wilt!
Grote klus.. maar rustig aan en je weet waar je het voor doet: jezelf! :smt005
Gebruikersavatar
door Peter139
#79968
Vanmorgen heb ik de nieuwe stabilisatorstangen korter gemaakt met 7cm door hem te verlassen.
Het gerabbel is nu gelukkig weg.
De velgjes liggen nu ook bij mijn kameraad. Heb nu de orginele 17'' er even tijdelijk onder, en het is echt lelijk :) Velgen maken de auto. Gelukkig is het maar voor een paar dagen.
Gebruikersavatar
door denders
#79973
Goed dat het gelukt is Peter!
Gebruikersavatar
door Peter139
#80024
vandaag heb ik mijn versnellingsbak gestraald.

Met als doel een goede hechting voor de spuitbeurt.

er zat toch nog wel veel oxidatie op en diverse bouten waren aangetast door de pekel.
Alles is nu schoon, het was toch meer werk dan ik dacht (1.15 uur bezig geweest.)

Tijdens het stralen:
Afbeelding

Mijn velgen zijn vandaag ook gespoten, en het is zeer strak geworden. Van het weekend monteren :)
Gebruikersavatar
door denders
#80029
Hou jij is op met die handige apparaten zo ter beschikking ;)
In een ver verleden kon ik daar ook zo bij..zeeeeeer handig en wordt zeker als nieuw.

We wachten even af!
Gebruikersavatar
door Peter139
#80062
Van het weekend de velgen weer op de auto gezet.
Ze waren mat zwart en dat is nu glans zwart. Ze zijn gespoten in 2k lak en ben er erg blij mee.
De naafkapjes krijg ik van de week terug aangezien ze nog niet naar mijn wens waren.
hier een plaatje
Afbeelding

en de versnellingsbak klaar voor montage
Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#80073
Mee eens.
Gebruikersavatar
door Peter139
#80348
Hoi,

Ik heb de laatste tijd weer een aantal dingetjes veranderd aan de TT.

De ledjes van mijn interieur bij het voeteneind heb ik veranderd. Dit waren 4 losse ledjes per kant, nu heb ik een ledstrip gemonteerd. Nu is het licht mooi en beter verdeeld. Tevens is mijn dashboardkastje nu rood verlicht (ook met led)

Mijn ramen heb ik ook getint..
Afbeelding

Wettelijk zit op de grens van mag wel/mag niet, kijken hoelang dit goedgaat :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]