Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#81097
Ik heb nog wel een nimbusgrijze van mijn 225pk.
Gebruikersavatar
door Peter139
#81145
Hoi ,
Ik heb van de week mijn uitlaat afgemaakt.

Heb een mooie construktie achter de bumper langsgemaakt en nu zit er aan de ander kant ook een werkend 100mm eindstuk. De ruimte is krap, maar het wil allemaal met veel passen en meten precies.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#81149
Ziet er netjes uit Peter! Ben benieuwd van een afstandje en geheel gemonteerd.
Gebruikersavatar
door Peter139
#81152
Ja ben er ook blij mee. Het is zelfgemaakt en past beter dan een kant en klaar kitje.

Ik ben ook met mijn versnellingsbak aan de gang geweest.
Deze versnellingsbak heb ik tijd geleden als reserve gekocht, en had 130000 gelopen.
Van binnen zag het er allemaal goed uit, echter 1 lager gaan we nu preventief vervangen. Dit is het lager van de prise-as. Mijn huidige versnellingsbak maakt heel soms bij koude temperaturen en ratelend geluid.
Ik heb een aantal kenners gesproken en allen zeggen ze het prise-as lager, daarom vervangen we deze.

Het is leuke om te zien hoe alles in elkaar zit en werkt :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#81153
Heel gaaf inderdaad en als het toch open ligt, zeker die vervangen!
Kan maar in orde zijn want alles slijt met de jaren en dat gaat vanzelf ;)

Weer tiptop in orde, fijn gevoel en zo hoort het ook!
Hou goed bij wat waar zit he haha
Gebruikersavatar
door Peter139
#81259
Afgelopen week ging mijn raammotor kapot aan de bestuurderszijde. Ik heb hem tot het laatste onderdeeltje uit elkaar gehad en alles zag er goed uit. Toch had hij geen om te draaien. Ik denk zelf dat het de elektronica was.
Nu het leuke: het motortje kost los bij dealer 280 euro. Hier had ik niet zo'n zin in dus ik heb nu een 2e handse gescoord. Ze zijn 2e hands bijna niet te vinden, waarschijnlijk gaan ze vaker kapot.
achteraf blijkt dat een raammotor van een polo 6n/lupo en arosa ook gewoon past.

Hopelijk kan mijn raam van de week weer op en neer want dat is wel een gemis.
Gebruikersavatar
door patje007
#81260
[quote="Peter139"]
achteraf blijkt dat een raammotor van een polo 6n/lupo en arosa ook gewoon past.
quote]


goeie tip :smt001
Gebruikersavatar
door denders
#81262
Moest ooit ook 2 raammotoren achter elkaar vervangen van mijn vorige auto, de Ibiza Cupra.. was ik ook per stuk zoiets kwijt! (wel laten doen dan)
Even later ruilde ik hem in voor de TT pfff..

Bedankt dus voor de goede tip!
Tweedehands ben ik niet zo'n fan van (oke, goed is goed..) maar zo kan een zoektocht stukken voordeliger worden als het echt exact dezelfde blijken te zijn!
Gebruikersavatar
door Peter139
#81267
Vandaag was ie binnen. Gelijk gemonteerd het was echt simpel.

De oude voor de gein verder uit elkaar gehaald, en het bleek dat de contactjes in de relais dus kompleet ingebrand en zwart waren. Daardoor kon er maar weing stroom door wat als gevolg had dat een solding op de prinplaat gesmolten was.
Zoveelste contactje die het laat afweten bij de TT (koplampschakelaar, remlichtschakelaar en alarmlichten hadden dit euvel ook al)

Het is nu weer klaar, voor relatief weinig geld.
Gebruikersavatar
door denders
#81271
Mooi man!

Sinds 2009 bij mij ook (toevallig) een Alarlicht-unit gekocht/verwisseld (1/2 relais dood) en een komplete lichtschakelaar (links)
Gelukkig mocht na aankoop de dealer die lichtschakelaar gratis vervangen want dat was garantiewerk :wink:
Gebruikersavatar
door Peter139
#81415
Hoi, ik had ineens problemen met mijn acculampje. Deze begon heel soms spontaan te branden tijdens het rijden.

Eerst alle uiteinden van de kabels goed schoongemaakt maar dit hielp niet veel. Alles gemeten en netjes 14.2 volt tijdens rijden. Toch zat het me niet lekker en uitendelijk heb ik de spanningsregelaar vervangen. Gelukkig is het lampje niet weer aangeweest.:)
Ik heb gelijk de hele dynamo maar gepolijst voor eenn frisse look :)

Momenteel ben ik het oliefilterhuis/warmtewisselaar ook aan het polijsten. Het zijn veel hoekjes.. Volgende week worden de kappen en kunststof parafan plaat in de motorruimte gespoten in pianoswart. Ben benieuwed hoe dit gaat lijken :)
Gebruikersavatar
door denders
#81424
Spanningsregelaars kunnen weleens kapot gaan, ik denk dat dit het was.

Wilde ze eerst ook spuiten maar toen ik ze goed behandeld had met wat detailspul, vond ik het erg mooi donker en zo gehouden met het kunststof patroon erin.
We zien de plaatjes wel ;)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]