Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#71132
Dank je steven!

De auto rijdt nu eindelijk perfect na alle tegenslagen! Ondertussen al weer 1000km verder en de motor en versnellingsbak voelen mooi aan. Dus tijd voor de kleine dingetjes.

De turbodrukmeter zit er nu eindelijk in en het is leuk te zien hoe de meter reageert op verschillende n75 klepjes.
Mijn tt is niet gechipt zover ik weet en slaat mooi uit tot 0,9 bar.
even een plaatje
Afbeelding
Zoals je op de foto kunt zien staat ie niet mooi op nul. Ik kon hem terugsturen of even uit elkaar halen... Ik heb voor het laatste gekozen aangezien ik anders weer 2 weken kon wachten.
De naald staat nu wel mooi op nul, en de waarde klopt ook beter. (even getest met de compressor)

Ook hoorde ik van het bekende kwaaltje van de 1.8t motoren dat de oliezeef verstopt kon raken. Dus de carterpan ff verwijderd en ja hoor bij mij was het ook mooi verstopt. Ik had nog geen problemen, maar ik denk dat dit een goede update is. De motor loopt mooier, echt een merkbaar verschil.
Afbeelding

De hoedenplank was ook zo'n kleine ergenis. De lipjes waren afgebroken dus hier even een kleine creatieve oplossing voor bedacht. Ik heb er 2 klein gaatje in geboord en vastgezet met lijm en 2 metalen pennetjes. Gelukkig nu geen gerammel meer:)
Afbeelding

groetjes peter
Gebruikersavatar
door Hardedge
#71149
Je bent goed bezig zeg!

Heb je toevallig het probleem met het hangende knipperlicht al opgelost? Ik heb namelijk het zelfde probleem.. Heb ooit eens gelezen dat je het relais achter je nood-signaal-knop moet vervangen..
Ben helaas totaal niet handig, dus me er nooit aan gewaagd :)
door bulldogdriver
#71150
Dit soort posts geeft wel aan dat je relatief eenvoudig zelf dingen kunt aanpakken.
De "zeef"ga ik ook 's naar kijken. Wordt ik misschien iets actiever.
Gebruikersavatar
door sweeper
#71152
Hardedge schreef:Je bent goed bezig zeg!

Heb je toevallig het probleem met het hangende knipperlicht al opgelost? Ik heb namelijk het zelfde probleem.. Heb ooit eens gelezen dat je het relais achter je nood-signaal-knop moet vervangen..
Ben helaas totaal niet handig, dus me er nooit aan gewaagd :)
In de nood-signaal knop zit het knipperlicht relais. Het slimste/makkelijkste is om de hele unit te vervangen. Radio eruit, en dan de knop je dashboard induwen. Je kan hem dan pakken door de radio opening. Rest wijst zich vanzelf.
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#71153
Hoe heb je de turbodrukmeter erin gekregen? Via een ring/houder zoals eerder op het forum via een groupbuy te verkrijgen was?
Gebruikersavatar
door Peter139
#71155
@hardedeg De knipperlicht relais zit inderdaad achter de alarmknop ingebouwd.
Ik heb deze even uit elkaar gehaald en de contactjes van de relais schoongemaakt. Ik heb hier schuurpapier korrel 600 en contactspray voor gebruikt. Het is allemaal heel klein, maar met een beetje geduld lukt het wel.

Ik geloof dat een complete unit iets van 50-60 euro kost.Het is makkelijk zelf te doen, ik heb nog geen problemen meer gehad.

@spanky: De turbodrukmeter heb ik niet met de ring erin gezet. Ik heb een stukje buis van rond 57 en ongeveer 4cm lang in de luchtkanaal getikt. Daarna aan de achterkant met hotglue vastgezet. De binnediamet van de buis was 54 en mijn meter is 52mm. Om de meter heb ik een beetje stoftape geplakt en hij past nu mooi(zonder getril etc)

@bulldogdriver, je hebt gelijk de meetste dingetjes kun je zelf oplossen, als je daar verstand van hebt. Met een beetje technisch inzicht en goed gereedschap kun je inderdaad heel veel geld besparen. Ik ben best een perfectionist, en kan me irriteren aan de kleine dingetjes(piepjes kraakjes, tellers die niet goed functioneren etc) Het is voor mij een hobbyauto al rijd ik er elke dag wel 120km mee.

gr peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#71197
Ik heb besloten de 19'' velgen aan te pakken. Ik heb ze vorige maand op marktplaats gekocht maar de lak was niet echt netjes meer. De afgelopen week druk bezig geweest met schuren en plamuren. Tevens de binnenkant van de velg gelijk aangepakt. Zal binnenkort even plaatjes posten :P
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#71229
Daarom tankt hij ook truck diesel....
Gebruikersavatar
door denders
#71246
Edgecrusher schreef:Daarom tankt hij ook truck diesel....
:mrgreen:

Je wielen vind ik persoonlijk niet mooi maar smaken verschillen (gelukkig maar hehe)

je bent goed bezig met de opknap-klusjes!
Een knipperrelais kostte me iets van in de 70 euro bij de dealer en zelf zo te monteren.

Was bij mij allemaal cmos electronica..geen trek in te vervangen
door Pharma001
#71270
Gelukkig ben jij zeer handig man !!
Wat een luxe alles zelf kunnen doen , ben je tenminste zeker het goed gedaan is !!
Gebruikersavatar
door Peter139
#71369
Ja dank je is ook een soort van hobby van me.

Ik zoek altijd naar verbeterpunten haha, er is altijd wel iets te doen.

Ik heb ondertussen weer een aantal dingen gedaan.
Ik had alweer pech: Mijn radiateurfan had mijn radiateurslang doorgesneden: gevolg veel stoom onder de kap en alles onder de koelvloeistof...
De slang heb ik ondertussen al weer vervangen en heb ook diverse andere onderdeeltjes gekocht
Afbeelding

Nieuwe kentekenlampjes omdat de oude letterlijk uit elkaar vielen
Afbeelding

Inlaat en gasklep gepolijst, op de foto nog niet af. Heb er in totaal zo'n 12 uur aan besteed is echt mooi geworden
Afbeelding

Nog even een plaatje hoe de auto er nu bijstaat
Afbeelding
Afbeelding

gr peter
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]