Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Serghino
#79799
Ik ben bezig met het bestellen van nieuwe spulletjes voor de TT. Een leuke zoektocht waar aardig spul uit is gekomen. Carbon wrap voor het dakje in de UK besteld, TA Technix schroefsetje (weinig slechts over gelezen), mooie 18" velgen (beetje R8 look) met Vredestein Ultrac Vorti banden, alvast een Thule setje voor de wintersport en nog wat klein spul. En ja...hoe kleiner hoe moeilijker te vinden!

Aangezien ik dempers en veren ga vervangen door een schroefsetje zal ik wellicht ook het een en ander aan bouten/moeren moeten vervangen. Ik heb intussen het halve internet af gezocht maar waar kan ik dat spul vinden? In de bijlage de bouten en moeren waar het om gaat.

Er zullen er vast genoeg op dit forum zitten die dit klusje al eens geklaard hebben dus....Als iemand weet waar ik de bouten en moeren kan krijgen??

Ik heb deze set http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-QUATT ... TQ:GB:1123 gevonden voor de A4. Zijn er bouten en moeren uit deze set wellicht hetzelfde als voor mijn Audi TT Quattro 2002 225pk?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Serghino op do okt 03, 2013 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#79801
Pas een kompleet Vogtland-schroefset gemonteerd en kon gewoon na inspectie/reinigen met koperborstel en wat smering met een roestoplosser spray, de bouten hergebruiken.
Kreeg bij de set wel nieuwe toplager moeren maar heb ook de originele gebruikt, die beter pasten.
Kan het me wel voorstellen dat het op sommige modellen wat onderhevig(er) is geweest aan de elementen, vooral aan de onderzijde en dan doe je er idd. goed aan zo'n setje.
Wellicht ook nieuwe toplagers maar die zijn goed of versleten, merk je snel genoeg.
Klein grut of onderdelen haal ik zelf gewoon bij de dealer.

Succes!

ps: Geen reclame verder maar goede ervaring delen: Goed adres voor vakkundigheid en kwaliteit is stroeve motorsport mocht je nog spacers ofzo nodig hebben!
Ik had ze voor zowieso nodig icm mijn velgen.
Laatst gewijzigd door denders op ma sep 23, 2013 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Peter139
#79803
Als je deze echt nieuw wil hebben dan zou ik ze gewoon bij de dealer bestellen. Je weet dan zeker dat je de juiste kwaliteit en pasvorm hebt. Prijzen van degelijke onderdelen vallen best wel mee.

Een mooie site die ik vaak gebruik is http://www.vagcat.com Even registreren en dan kun je alle onderdelen van je TT met artikelnummers en richtprijzen zien.
Ik kijk zelf altijd op deze site als ik onderdelen nodig ben.


Ter indicatie van je vraag:
nr 4 = 1H0412365A €1,30 per stuk
nr 13 = N 0150814 €0,46 per stuk
nr 18 = N 10106402 €0,46 per stuk
nr 19 = N 10207803 €1,46 per stuk

Reken hier 10-15% euro bij en je zit aardig goed.

mvg peter
door Serghino
#79805
Dank voor de reaties en ga de Vagcat site ff checken!
Aangezien het spul niet al teveel kost denk ik dat ik het toch maar uit voorzorg ga vervangen. Het lijkt me zo dat Audi adviseerd deze bouten en moeren te vervangen omdat er wellicht metaalmoeheid op kan treden, toch?
Toplagers en rubber zijn al onderweg.

Met een rekensommetje kom ik er misschien wel uit maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel mijn TT op het moment verlaagd is. Iemand enig idee hoe hoog een 2002 Coupe normaal zou moeten staan op 18" wielen (banden +/-8cm hoog)?
Gebruikersavatar
door denders
#79806
Kost idd bijna niks.. beter voorkomen dan genezen. (-maar bij mij was het nog oke)
Je ziet het snel genoeg, standaard is veel te hoog, veel carrosserie-rol en optisch uit verhouding! (hummertjes) :)
Ik heb een SLine (2005) maar dat was persoonlijk nog te hoog met huidige velgen..(2cm lager als standaard)
Vogtland set heb ik uit Duitsland bij fabriek zelf gekocht, heel blij mee stukje comfort bij slechte wegdekken ipv nierenklusters ;)
Check mijn voorsteltopic als je wat info/plaatjes wilt zien.
http://audittclub.nl/forum/viewtopic.ph ... &start=555

Schroefset kun je gewoon opdraaien indien nodig rondom, dus bepaal zelf wat je mooi vind staan rest is niet zo belangrijk, van jou is dus met vaste veren verlaagd en originele dempers? ..maak anders even een foto.
door Serghino
#79807
O zeker, verlaagd moet ie blijven maar wel ietsje minder. Teveel (stijle) drempels bij mij in de buurt. Ik kom trouwens uit Den Haag.
Hoe verkrijg je trouwens de beste afstelling/wegligging bij de Coupe? Achter iets hoger houden (tov standaard) dan voor...Bijvoorbeeld 40/30 verlagen?
Door spoorverbreders oogt de wagen natuurlijk wat beter maar hoeveel breder zou optimaal zijn voor de wegligging en ook hier weer, welke verhouding voor en achter? Of heeft de verbreding geen enkele toegevoegde waarde voor het rijgedrag?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79809
Als je een Quattro rijdt mag je voor en achter niet afwijken. 15 of 20 mm rondom bijv. en heb je een FWD kan je 15 mm voor monteren en 20 mm achter, dat mag afwijken voor en achter. Zie delen techniek en technische problemen en wellicht bij diverse voorstel topics van TT rijders op het forum wat er allemaal toegepast wordt onder TT's.
Gebruikersavatar
door denders
#79825
Is allemaal erg persoonlijk en opletten wat kan en wat niet zoals Ronnie zegt.

Ik heb dan weer 8,5J velgen 19" en voor 8mm, achter 13mm spacers met 225-35/235-35 banden.
Achter 2cm hoger dan laagste stand en voor evenwijdig aan achter, zodat verhouding mooi is persoonlijk. Rijdt stukken strakker en geen aanlopen bij oneffenheden.
Drempels geen probleem.

Succes verder en benieuwd naar je vorderingen/foto's.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79827
Dennis jij rijdt bijv. een FWD dan heb je iets meer vrijheid wat je eronder hangt, bijv. een breedset kan wel onder een Quattro maar vroeg of laat komt de Haldex aan bod die vind dat niet prettig. In ieder geval wordt het slijtage proces als er afwijkend voor en achter gemonteerd wordt onder een Quattro versneld. Die onkosten zijn absoluut niet leuk.
Gebruikersavatar
door denders
#79839
Daarom zeg ik ook opletten wat kan & wat niet en haal dus overal op internet en hier info vandaan..
Het is allemaal al eerder gedaan hier of daar maar persoonlijke situatie is altijd net ff weer anders op bepaalde keuzes. (vandaar mijn voorbeeldje met het avontuur en alle gegevens van m'n SLine)

Voordeel is dat je nu iets hoger wilt dus last van teveel camber of te lange spoorstangen zul je niet hebben waarschijnlijk en je neemt al goede voorbereidingen Serghino.
door Serghino
#79855
Goede tip vwb de spoorverbreding. Er zitten nu 18" Porsche velgen in, 8.5J voor en 10J achter met 2.5/2.0cm spacers. Vind ik persoonlijk te breed en zal wellicht voor snellere slijtage zorgen maar de wegligging is wel ok. En inderdaad zichtbare camber op de achterwielen.
Er komen zwarte 18", gewoon netjes passende, 8J velgen in. Spoorverbreders....misschien maar zien we later wel. Wielen staan al klaar maar ben nog in afwachting op het schroefsetje...hopelijk volgende week.

Ik ben begonnen met het wrappen van m'n dakje. Mijn eerste wrap en ondanks dat ik goed voorbereid was en 2 rechterhanden heb ben ik toch meteen in een paar valkuilen gedonderd. Een paar tips voor toekomstige wrappers:
  • Het kan alleen maar met z'n 2en gaat een stuk makkelijker. Vooral grote oppervlaktes. (ik doe het dus alleen)
  • 3 keer meten en dan pas knippen (ik 2x gemeten en toch verkeerd geknipt het eerste stuk)
  • Kijk ontzettend goed uit met de verkeerde (achter)kant van het papier. Als je dit op je plaklaag krijgt, krijg je het er niet meer af en kan je het stuk echt weggooien. (Nergens gelezen maar zelf ondervonden)
  • Echt niet wrappen bij temperaturen lagen dan 20 graden want dan wordt het vinyl hard, breek/scheurbaar en dus moeilijk te verwerken ondanks veel fohnen.
Mag duidelijk zijn dat ik nog niet klaar ben :roll: maar foto's zullen zeker volgen. Zal ook wat foto's tussendoor nemen en hier plaatsen.

Oja, bouten en moeren gewoon bij de dealer gehaald. Dank voor de tip...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79873
Als je zo'n breedset hebt dan laat de extra verbreding maar achterwege. Ik heb zo'n set 1,5 week onder een A3 gehad dat reed verre van fijn, dus was zo verkocht aan een Porsche 993 eigenaar.

Betreft t wrappen daar komt veel meer techniek bij kijken.
door Serghino
#79914
Bij het wrappen komt wel techniek kijken maar moeilijk is het verder niet. Ik heb intussen het dakje, spoiler en spiegels gedaan en het ziet er ok uit. Ik ben een beetje een perfectionist dus volgend jaar gaan we het een keer netjes over doen. Het was iig een leuk leerproces :lol:

De Porsche wielen ga ik helemaal renoveren en mooi zwart spuiten. Spuiten doe ik al een aantal jaar, voornamelijk frames en onderdelen voor racefietsen. Dat leerproces hebben we al een tijdje achter de rug.

Schroefsetje, bouten, toplagers en wielen heb ik intussen allemaal binnen dus dit weekend weer lekker klussen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]