Serghino schreef:Bij mij precies hetzelfde. Toen hij op de grond stond de binnenste moer netjes strak gedraaid waardoor het schoteltje uiteindelijk nog maar een halve cm uitsteekt. Op een ander forum al gevonden dat dit juist de bedoeling is en door meerdere "kenners" daar beaamd.
Gelukkig, weet je dat het qua veerschotel in orde is!
Voor zover mij bekend moet de stelbus achter aan de bovenkant gemonteerd worden op het rubber en niet beneden.
Dan ga je toch tegen de handleiding van Vogtland in, ik zou het maar niet doen dus in mijn geval
Zit echt zoals het hoort zo, past ook als gegoten en vergeet niet dat je wagen van de krik af, gewoon op de veer komt te rusten en die krimpt dan wat in in neutrale stand. Je moet het juist andersom zien.
De "rubberen pannekoek" moet, als je de bus gebruikt ook eerst
verwijderd worden, zodat er een vlakke ondergrond voor die betreffende bus en veer is.
De veer is in neutrale stand, zonder krik ook gewoon klem belast en zal nooit ergens heen kunnen eer je hem niet opkrikt en de draagarm naar beneden drukt bij mij dan.
Gebruik je geen stelbus, dus voor de allerlaagste stand, die ik dus eerst had moet je dat rubber laten zitten.
Wat ik voor bij jou zie is dat je op jouw setje geen voorspanningsveren hebt zitten.
Ik heb dat wel, dus een kleinere set veren bovenaan, waar dan daaronder direct weer de hoofdveren zitten van de schroefset/arm.
Deze zorgt ervoor dat de hoofdveer als het ware altijd een bepaalde spanning in de veerruimte blijft behouden.
Als je goed kijkt zie je het wel denk ik, ik heb dus tussen deze veren nog een vlak schoteltje zitten.
Ruimte heb ik volgens mij niet en alles zit goed aangedraaid zeg maar, ik heb 0,0 bijgeluiden van bijvoorbeeld ruimte of een veer die te los zit, dat hoor je allemaal snel genoeg als je gaat rijden
ps: ik bedoelde op jouw montagefoto/achter dat je geen kap ziet in heel je wielkast, die hoefde er bij mij niet af bij montage of zit deze bij jou gewoonweg niet, dat bedoelde ik eigenlijk met die kap