Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Serghino
#79962
Top voor de reacties mannen, daar kan ik wat mee. Het zit dus allemaal netjes en correct dus mag mezelf een schouderklopje geven. :wink: Toch wel goed om even te checken allemaal natuurlijk.
Ik doe altijd alles graag zelf vooral omdat ik het leuk vind, het bespaart ook nog wat centen en bijna alles is te leren door het gewoon te doen. De auto is voor het grootste deel(behalve elektra, verlichting en spuitwerk) nieuw voor me maar als je maar genoeg googlet dan is er zat informatie, handleidingen en filmpjes te vinden voor alles wat nodig is.

Foto's van het totaalplaatje volgen nog...Hij moet toch nog even op de krik dus dan zal ik ook foto's maken van de veren en remmen. De carbon wrap ga ook over doen want ik ben niet tevreden. Wat er nu op zit krijgt wel een andere plaats (interieur, fietshelm, computer...who knows). Was toch maar 9 tientjes voor 5m x152cm in de UK dus een goedkope cursus.

Schroefset:
De draad is iig ingesmeerd met montagepasta maar zal inderdaad wel gaan oxideren na een tijdje. Ach als het eenmaal goed zit hoef ik niet zo nodig nog omhoog of omlaag. Als ik de zomer voor winterbanden en vice versa wissel dan haal ik er een doek overheen en smeer er nog wat op.

Heb ook nog een leuk setje Audi winterwieltjes op de kop getikt en de originele dakdragers. Winterwieltjes met vrijwel nieuwe banden ga ik of zwart spuiten of eens een plastidip proberen. Blijft dat laatste nou nog een beetje zitten?

Iemand nog een leuk en betaalbaar adresje voor wielbouten en vooral langere slotbouten?
door Serghino
#80533
Wellicht leuk om even een update te lezen over het project....
De carbon wrap heb ik volledig opnieuw gedaan en deze keer met 4D carbon wrap. Deurgrepen,tankdop en Audi logo's ook gewrapt om het helemaal af te maken. Nu ben ik tevreden over het resultaat al is het niet 100% perfect. Ach, alleen ik zie 't. Foto's hieronder zijn nog van de vorige wrap maar ziet er vrijwel het zelfde uit van een afstandje. Foto's van de huidige staat heb ik nog niet maar volgen nog.
WP_000339.jpg
WP_000338.jpg
Het goedkope TA-Technix schroefsetje doet prima dienst tot op heden; Geeft een strakke wegligging en rijdt best comfortabel. Enige nadeel is dat er bij diepe kuilen in de weg (bv. verzakte tramrails) geen enkele demping is maar dat is vooralsnog ook echt het enige nadeel.
ESP en ABS lampje gingen op een dag branden. Bleek dat het bochtje van de speedsensor (rechts) voor te ruim was op de nieuwe dempers en de kabel dus lichtje tegen de velg aan kwam. Doorgeslepen kabel weer netjes verbonden, krimpkousje erom en alles werkte weer/lampjes gingen weer uit.

De rechter xenonlamp ging (zoals bij veel andere TT eigenaren) soms niet (direct) aan en soms weer wel. Om van het hele (dure) Audi xenon gebeuren af te zijn heb ik de ballasten uitgebouwd en er een after-market Xenon setje ingebouwd. Bleek dat de rechterballast al eens vervangen was want stond Ford Galaxy op :P ). Anyway...bumper los, koplampen eruit nieuwe Xenon (KingCo voor 85 euries) erin/op, bedrading beetje aanpassen en alles weer in elkaar. Uiteindelijk zo'n 4 uurtjes werk en lampjes werken weer als een zonnetje. Alleen bij stadslicht gaat het alarmlichtje op het dashboard branden terwijl de lampjes 't gewoon doen....vreemd maar ach, men gebruikt die lampen toch nooit :)

De ABT uitlaten zijn 3cm ingekort zodat de TT niet meer de ouderwetse "Keverlook" heeft met 4 uitstekende pijpen.

De 16" Audivelgjes met winterbanden heb ik netjes glanzend zwart gespoten en gaan er een dezer dagen eens onder...als het nog winter wordt tenminste.

De 5mm spacers voor gaven een onbalans (trillend stuur bij 120-140kmpu) dus deze maar weggelaten.

De rode achterlichten heb ik vervangen door heldere achterlichten met zwarte binnenkant. Oogt een stuk netter en past perfect bij de koplampen en rest van de auto.

Nou dat was 'm weer. Bij de volgende update zal ik foto's plaatsen van hoe hij uiteindelijk is geworden. Oja, nog 1 projectje....de autoradio vervangen voor iets moderners. Kabels heb ik al, radio nog niet maar dat wordt ook meer een projectje voor komende lente.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#80536
Leuk om te lezen!

Zelf had ik het dak/stijl hetzelfde als je velgen gehouden, zoals de Porsche op je oudere foto maar goed dat het gelukt is toch.

Heb je de "error" ook als je alleen parkeerlicht gebruikt?
(Dus motor uit en dan de richtingaanwijzers naar een kant aanzetten)

Spacers trillen, zou niet moeten mogen maar vervelend. Misschien heb je een ander merk nodig.
In mijn velgen zit ook een kunststof rand die centreren en de spacers zijn geheel van aluminium. (geen centreerring op de spacers, wel een schuin kantje waartegen de spacer met die kunststof centreerring van de velg aan de binnenzijde raakt)
Geen vreemde trillingen verder met twee goede merken, voor(8mm) en achter(13mm).

Weer een stukje beter geworden dus!
We zien de foto's graag!
door Serghino
#80537
Hey Dennis,
Ach, smaken verschillen. Ik vond de Porsche velgen er niet mooi bij en had sowieso de zwarte velgen en dak in gedachten. Het resultaat is precies zoals ik gehoopt had. De TT krijgt door het geheel zwarte dak een andere lijn en heb al meerdere keren de vraag (van niet kenners) gehad of het een cabrio is ;-)

Ik zal het testje met de verlichting eens uitvoeren.

De spacers waren 5mm en van goede kwaliteit alleen hield ik met de after market velgen met plastic centreerring nog maar een paar millimeter over om de velg op de naaf te "centreren". Ach, zo is het goed...rijdt lekker en ziet er prima uit al verplaats ik de 10mm spacers misschien nog naar voren en doe ik er achter 15mm op. We zien wel...

Als het zonnetje binnenkort eens wil schijnen zal ik een paar foto's maken.
door Serghino
#80539
Alarmlampje gaat alleen aan wanneer terugschakel van dimlicht naar stadslicht maar niet van uit naar stadslicht. Ik ga me er verder niet druk om maken...alles doet 't verder gewoon.
Gebruikersavatar
door denders
#80540
Serghino schreef:Hey Dennis,
Ach, smaken verschillen. Ik vond de Porsche velgen er niet mooi bij en had sowieso de zwarte velgen en dak in gedachten.
Nee, ik bedoelde het dak zoals jouw zwarte velgen nu die kleur, zoals op de foto van je TT naast de Porsche (de wat oudere foto van je laatste comment hier bovenaan dus..)

De spacers waren 5mm en van goede kwaliteit alleen hield ik met de after market velgen met plastic centreerring nog maar een paar millimeter over om de velg op de naaf te "centreren". Ach, zo is het goed...rijdt lekker en ziet er prima uit al verplaats ik de 10mm spacers misschien nog naar voren en doe ik er achter 15mm op. We zien wel...
Als 5mm te lastig bleek dan moet je met 10mm nog meer hannessen maar overal is een oplossing voor en ze maken allerlei types spacers.
Bij mij ging het precies met 8mm nog maar is een sline onderstel van 2005 dus weet niet of dat anders is, denk het niet.
iedere velg is weer net even anders qua ET waarde.
Als het zonnetje binnenkort eens wil schijnen zal ik een paar foto's maken.
Het zou opknappen...haha, totaal geen lol aan zo met storm en regen hier! :roll:
Gebruikersavatar
door denders
#80541
Serghino schreef:Alarmlampje gaat alleen aan wanneer terugschakel van dimlicht naar stadslicht maar niet van uit naar stadslicht. Ik ga me er verder niet druk om maken...alles doet 't verder gewoon.
Inderdaad niet iets om je druk om te maken!
Zal wel iets met te weinig weerstandswaarde te maken hebben als de motor loopt door de units met hoe het nu zit en niet wanneer de motor uitstaat.
Dus indicatie wordt ergens getriggerd door het dash omdat hij ergens iets niet ziet aan waarde en dan denkt hij dat er een lampje defect is, puur theoretisch.
:idea: :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]