Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Louis3200
#89078
Louis dus. Vorige week mijn BMW 325 Cabrio verkocht, en deze week hoop ik mijn 480GT, want zaterdag vrij impulsief een prachtige TT 3.2 Quattro gekocht. Ik loerde al wat langer naar een TT Quattro en deze was zo mooi. Niks voorgenomen aankoopkeuring en second opinion. Gelijk gekocht. Het is een zwarte met (tot nu toe) twee problemen, uitvallende pixels en trillen bij accelereren vanuit stilstand. Dat display kan ik denk ik zelf wel vervangen, dat trillen is denk ik (hoop ik) met een software update van de DSG op te lossen (als jullie daar andere ideeën over hebben, dan hoor ik het graag). Het gaat om zwarte met LBJ in het kenteken, misschien van een club of forum lid geweest?

Donderdag is hij klaar en kunnen we genieten van deze prachtwagen. Ik zeg we, want dochter van 19 is er helemaal verliefd op en wil er in gaan wonen ;) Frau heeft er niks mee.
door Louis3200
#89111
Nou, hij is er! Nog iets dat opvalt. Het bijrijders raam gaat wel naar beneden bij het openen van de deur, aan de bestuurderskant niet. Standaard of storing?
Gebruikersavatar
door jos_br
#89113
Trillen bij accelereren betekent vaak een aandrijfas (Homokineet) of mogelijk het vliegwiel. Dit laatste komt bij de DSG 3.2 wel voor. Of het moet alleen in bijv. de even of oneven versnellingen zijn, kan er ook iets met de koppeling zijn. Raam dat niet naar beneden gaat tijdens openen deur (waarschijnlijk gaat je binnenverlichting ook niet aan) ligt meestal aan het het bestuurdersdeurslot.

Jos.
door Louis3200
#89116
Jos, dank voor je reactie. Trillen doet hij ook in z'n vrij, waardoor ik weer ga twijfelen. Ik denk dat ik eerst mijn eigen garage er eens naar laat kijken voor ik naar de DSG dokter ga.
Gebruikersavatar
door jos_br
#89119
Dan lijkt het eerder het vliegwiel, of misschien een bobine? Loopt die wel op 6 cilinders?? Beter eerst uitlezen dus.

Jos.
door JoseTTe
#89121
Hi Louis

Gefeliciteerd met je 3.2 TT Ik hoop dat je er net zo veel plezier mee hebt als ik met mijn 3.2 (Cabrio 2007)

Groetjes Josette
door Louis3200
#89124
Jos, hij gaat woensdag naar mijn garage. Ik heb geen foutmelding op het dashboard, dus kan eigenlijk niet een bobine zijn.

Josette, dank voor de felicitaties. Ik denk dat het goed gaat komen. Vind het nu al leuk om in te rijden ;)
door Louis3200
#89212
Maar eerst de motorsteun. Zowel nieuw als gebruikt niet te vinden, behalve bij de dealer voor € 450,00 excl. BTW en montage. Uiteindelijk in Amerika een exemplaar gevonden. Komt morgen binnen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]