Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#89888
Ondertussen is onze trouwe zwarte T4 gesneuveld door eigen toedoen (distributieriem gebroken :( ), maar hebben we een waardige opvolger hiervoor in de vorm van een 140pk 4 cilinder T5GP. Op de vorige foto's dus een geleende T5GP.

Oude T4,
Zandvoort 22-8-2016.jpg
De "nieuwe T5GP,
0344197967004 (1).jpg
En de TT bij Kufatec,
Kufatec2.jpg
Inmiddels weer terug en komende maandag naar de RDW voor de WOK melding. Daarna de bodembeplating en zijskirts erop, en rijden!! Kenteken is inmiddels ook binnen.

Jos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#89889
De TT mag afgebouwd worden, paar dagen wachten tot het kenteken vrij gegeven is, APK zat er nog vanuit Duitsland op (3 jr geldig). Dus binnenkort rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Wel mooi om te zien hoe het keuren m.b.t. een WOK gaat. Een kromme auto wordt altijd gezien.

Jos.
#89901
Als afsluiter voor het nieuwe rijden het orgel op de pijnbank. Ik vond hem erg hard lopen voor een standaard 184pk, 230km/u had ik er zo voor, op de bank bleek dat gevoel juist doordat de motor standaard al 198pk/424nm deed. Nogeens gekeken of de software origineel was, dit bleek zo te zijn. Affijn, na tuning hebben we nu 243pk/510nm aan boord, nu loopt die hard naar de 4200rpm in de 6e versnelling, wat op 252km/u uitkomt. De goede stroomlijn mist zijn uitwerking dus niet......

Afbeelding

Telefoonfoto van de uitdraai....,

Afbeelding

Jos.
#90351
Kleine update, auto doet dus gewoon waar die voor aangeschaft is, dus rijden..... Inmiddels 40000km op de klok, 110gr olietemperatuur bij constante snelheden rond 180km/u en het verbruikt dan rond de 1;15 aan brandstof. Gezien het feit dat de complete schoonmaakinstallatie (DPF) werkend is vind ik dit netjes, vooral met een hoekige rijstijl (snel optrekken, hard/laat remmen). Das dus wanneer ik er zelf een stuk mee gereden heb :mrgreen: , het gemiddeld verbruik wanneer mijn vriendin ermee rijdt is dus 1;17, dat gaat ook........., maar olie heb ik nog niet bij hoeven te vullen.

Jos.
#90358
Ik heb buiten deze witte ook de oude 8N als tdi, en beiden klinken vooral in de auto niet als een diesel. Wel wanneer ze stationair lopen. Het echt grote voordeel vindt ik dat je met een redelijk lompe rijstijl een aannemelijk verbruik hebt. Ook lopen ze beiden goed, de witte heeft al snel meer dan 500nm en 240pk tot zijn beschikking. Dit, in combinatie met een lange versnellingsbak (2000tpm@120km/u), loopt zeer fijn. Je rijdt mede door dat lage toerental al snel veel te hard, ongemerkt zit je ruim over de 180km/u. De oude blauwe maakt het wat dat betreft helemaal bont, 2000tpm is nu nog 112km/u (wordt 124km/u met een andere versnellingsbak), maar deze heeft 780nm en 439pk tot zijn beschikking. Dit lijkt qua acceleratie meer op een motorfiets terwijl het helemaal niet meer als een diesel klinkt. Wel is het meer een hardcore auto, iets wat mij enorm aanstaat. Auto kan vreselijk hard een bocht om, en remt en accelereert dus navenant.......
Kortom, met beide auto's als diesel ben ik zeer blij!

Jos.
#90361
Moderne diesels maken pas geluid als je die goed aan pakt zoals Jos met de blauwe gedaan heeft anders suizen ze gewoon voorbij. Tenzij er een soundsysteem af fabriek op zit denk aan de SQ5 / bitdi A6 / GTD e.d. diesels binnen de vag groep. Maar dan heb je in feite in veel gevallen met speakers die extra geluid maken te maken... zouden ze onder al die elektrische hokken moeten verplichten, die hoor je dan tenminste.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]