- zo jun 03, 2018 8:25
#89869
Zo na aantal jaren actief en passief op dit forum is het zover. In het bezit van een
TT Roadster MK1 3.2 DSG6
Hier een beknopt verhaal hoe het zover is gekomen.
Als Audi freak stond een echte TT al een tijdje op het wensenlijstje. Lang gekeken naar TT Roadster 3.2 en de TT quattro sport. Met jaren zoeken, gluren, twijfelen eindelijk de knoop door gehakt. Het moest open worden. We willen een lekkere sound. Dus de TT Roadster 3.2 moet het zijn. Voorkeur nog een handbak. Maar wat zijn deze lastig en zeldzaam met een normale km-stand. Zo wie zo blijkt de TT Roadster 3.2 best een beperkt aanbod te kennen. Als ik er 5-tal in mijn favorieten (Autoscout / Mobile) heb onder 100.000 km is het wel op.
Ondertussen ken ik ze allemaal. Totdat er 4 weken geleden een zwart origineel NL'er komt met slecht 42.000 km en super scherpe prijs. Maar helaas, binnen 8 uur reageren is te langzaam. Balen balen en nog eens balen.
Nu toch maar eens wat actiever zoeken. Er staan er nog 2 in NL. Een grijze (80.000 km) met beige bekleding. Een groene (42.000 km) met zwart. Beide bekeken. Beide gereden. Maar kleuren combi niet mijn ding. Verder hadden ze wel wat werk. Maar goed dat was te overzien.
Maar een kennis in CH wist daar een zilveren te staan met baseball. Onder de 90.000 km en volledige dealerhistorie. Dus op pad gestuurd. Laten rijden. Laten keuren. En een super auto. Top onderhouden. Alleen paar aftermarket Borbets en Pioneer navigatie. Maar dat kan de pret niet drukken en is zo op te lossen.
Dus de CH route uitgezocht wat betreft procedures, forumlieren en verplichten. Dit blijkt wel een heel mooi aanbod met een lekkere prijs. Dus 1 en 1 is 2 en de knoop doorgehakt. Deze gaat het worden.
Afgelopen vrijdag 1 juni was het zover ... ophaaldag. Alle papieren onder de armen op naar de CH. Samen met de kennis naar de auto en inderdaad dit is helemaal OK. Originele wintervelgen in de koffer bak (nee niet van de TT maar de kennis zijn AR) en meenemen die hap. Had nog netjes een beurt gehad. Tol sticker gekregen. Originele Concert II boven water gehaald. En fris gewassen. Dus top service van de handelaar.
Vele stappen in het proces doorlopen om naar NL te kunnen
- Verkehrsambt voor exportkenteken
- Verzollungsambt voor export EUR1 en T1
- Douane voor stempels
En de rit naar huis gemaakt. In 1 woord geweldig & probleemloos.
Ondertussen zijn we thuis en zijn we nog wat stappen verwijderd van het genieten
- Staat nu bij een bevriende garage voor verse sapjes (bak, haldex, diff, ..), filters en kaarsen
- Inklaren in NL en btw betalen
- RDW
- bpm aangifte
Hopelijk is in de week van 15 juni zover. Heerlijk gaan genieten
TT Roadster MK1 3.2 DSG6
Hier een beknopt verhaal hoe het zover is gekomen.
Als Audi freak stond een echte TT al een tijdje op het wensenlijstje. Lang gekeken naar TT Roadster 3.2 en de TT quattro sport. Met jaren zoeken, gluren, twijfelen eindelijk de knoop door gehakt. Het moest open worden. We willen een lekkere sound. Dus de TT Roadster 3.2 moet het zijn. Voorkeur nog een handbak. Maar wat zijn deze lastig en zeldzaam met een normale km-stand. Zo wie zo blijkt de TT Roadster 3.2 best een beperkt aanbod te kennen. Als ik er 5-tal in mijn favorieten (Autoscout / Mobile) heb onder 100.000 km is het wel op.
Ondertussen ken ik ze allemaal. Totdat er 4 weken geleden een zwart origineel NL'er komt met slecht 42.000 km en super scherpe prijs. Maar helaas, binnen 8 uur reageren is te langzaam. Balen balen en nog eens balen.
Nu toch maar eens wat actiever zoeken. Er staan er nog 2 in NL. Een grijze (80.000 km) met beige bekleding. Een groene (42.000 km) met zwart. Beide bekeken. Beide gereden. Maar kleuren combi niet mijn ding. Verder hadden ze wel wat werk. Maar goed dat was te overzien.
Maar een kennis in CH wist daar een zilveren te staan met baseball. Onder de 90.000 km en volledige dealerhistorie. Dus op pad gestuurd. Laten rijden. Laten keuren. En een super auto. Top onderhouden. Alleen paar aftermarket Borbets en Pioneer navigatie. Maar dat kan de pret niet drukken en is zo op te lossen.
Dus de CH route uitgezocht wat betreft procedures, forumlieren en verplichten. Dit blijkt wel een heel mooi aanbod met een lekkere prijs. Dus 1 en 1 is 2 en de knoop doorgehakt. Deze gaat het worden.
Afgelopen vrijdag 1 juni was het zover ... ophaaldag. Alle papieren onder de armen op naar de CH. Samen met de kennis naar de auto en inderdaad dit is helemaal OK. Originele wintervelgen in de koffer bak (nee niet van de TT maar de kennis zijn AR) en meenemen die hap. Had nog netjes een beurt gehad. Tol sticker gekregen. Originele Concert II boven water gehaald. En fris gewassen. Dus top service van de handelaar.
Vele stappen in het proces doorlopen om naar NL te kunnen
- Verkehrsambt voor exportkenteken
- Verzollungsambt voor export EUR1 en T1
- Douane voor stempels
En de rit naar huis gemaakt. In 1 woord geweldig & probleemloos.
Ondertussen zijn we thuis en zijn we nog wat stappen verwijderd van het genieten
- Staat nu bij een bevriende garage voor verse sapjes (bak, haldex, diff, ..), filters en kaarsen
- Inklaren in NL en btw betalen
- RDW
- bpm aangifte
Hopelijk is in de week van 15 juni zover. Heerlijk gaan genieten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.