Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jeffreys1ste
#90048
Goede.. allen,
Nu het moment van aanschaf van de eerste Audi TT MK1 (sowieso eerste Audi) rap nadert leek het mij een idee om me eens voor te stellen hier.
Heb een tijdje gespiekt o.a. hier om info over de TT te vinden.
Ben Jeffrey 55 ... jaar getrouwd enz.
Na letterlijk jaren Alfa's te hebben gereden (en gesleuteld) werd het tijd voor wat anders. En aangezien ik de TT altijd al mooi vond is nu het moment gekomen van aanschaf.
Dilemma is alleen welk type voorwielaandrijver of Quattro. Ben nog steeds in dubio.
Tips en ervaringen zijn welkom uiteraard.
Zodra er een is aangeschaft zal ik ook "echt"lid worden.

Update..
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het tt quattro
Mijn keuze is gevallen op een Quattro 225 uit 2000. Onderhoudsgeschiedenis zat er vrij compleet bij.
Paar kleine aandachtspuntjes zoals spiegel schakelaar (die ik in mijn lompheid zelf gesloopt heb) rubber om de versnellingspook is gescheurd en bekleding bagageruimte moet gereinigd worden.
Verder moet ik nog erachter komen waar wat zit of hoe het werkt kleine dingetjes dus.

Nu vooral zaak de rechtervoet in bedwang te houden...
Groet Jeffrey
Laatst gewijzigd door Jeffreys1ste op za sep 01, 2018 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90050
Jeffrey,

Ga met beide rijden is mijn advies, aan Quattro raak je vlot verknocht. Meer grip, stuurt strakker, meer fun. Is iets zwaarder dus meer wegenbelasting en verzekering idem omdat die nieuw duurder zijn dan fwd in de regel, uitzonderingen met speciale uitvoeringen daargelaten.

Mvg Ronnie
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]