Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64810
zoals je meesten weten heb ik zwarte 19 inch S8 velgen onder m`n TT.

ik heb de set er 2 jaar terug onder gezet en was er toen dik tevreden mee.

ik heb rond de 10.000 km. gereden met deze set, het viel me het laatste jaar op
dat als ik rustig reed (40-50km/h) dat ik het gevoel had dat er een velg los zat
op m`n achter as. heb diverse keren gekeken maar het bleek niet zo. dacht zal hem wel aan mij liggen :?

ik ben maandag begonnen met m`n wielen te demonteren om ze opnieuw te spuiten e.d en
dacht zet ze eerst eens op het balanceer apparaat om te kijken hoeveel gewicht erop moet omdat ie bij 140 km/h trilt.

de banden van de achteras waren zo verschrikkelijk krom, zo heb ik het nog nooit gezien, het loop vlak ging wel 5 mm heen en weer van links naar rechts.

dit was niet het enige want ze waren dus ook al helemaal op. en dat in 10.000km. slechts.

ik heb er dus geen goed woord voor over de FALKEN FK452. dikke bagger banden zijn het en raad het dus iedereen af ze aan te schaffen.

ze kosten 170 euro per stuk in 225/35R19 en dan ga je ervan uit dat je wel een beetje kwaliteit band hebt maar schijn bedriegd!!!

ik heb nou een ander soort band besteld en binnen gekregen, ziet er niet verkeerd uit en voor de prijs van 70 euro per stuk incl. verzenden wil ik de gok wel eens nemen.

ik zal dus na de zomer wel komen met m`n oordeel over de banden :) :)

DUS WEES SLIM EN KOOP GEEN FALKEN BANDEN :!: :!:
Gebruikersavatar
door sweeper
#64811
Banden die krom zijn, dat is apart. Heb je de velgen zonder de banden ook nog op de balanceerder gehad om te checken of de velgen nog wel goed zijn?

Wat voor banden ga je nu dan proberen?

Ik ben dan toch wel blij met m'n Dunlop banden, die het alweer 4 jaar zonder problemen volhouden.
Gebruikersavatar
door WimTT
#64814
ik heb op de TT en de A4 Conti Contact Sport 225/45/R17 liggen en die bevallen op zich goed. Ze kosten ongeveer 130 euro per stuk. Op de A4 heb ik in december 2 nieuwe gekocht voor achter en die hebben er nu 25000km opgelegen. Op de TT gaan ze nu 14000 en 19000 km mee en zijn nog niet op. Maar ik moet nog kijken wat ik op de nieuwe velgen ga leggen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#64816
I love Bridgestones... maar die plakken wat meer en zijn wat vlugger op en kosten in de regel wat meer... Dunlops zijn goed tot t zeiknat wordt dan laten ze je wat in de steek maar die gaan gewoon 30.000 km mee. Pirelli breek me de bek er niet over open want dan knal ik het nog negatiever neer dan Dennis gedaan heeft want wat zijn dat een stel klere oplichters zeg... k*t merk met een k*t service... lap je ruim 1600 euro voor 4 banden (je weet t gekkenwerk met 20 inch) na een claim vang je zeer veel geld terug met ruim 7 mm profiel wel 325 euro voor jawel alle 4 de banden (absurt bedrag). Mauwen dat de 1.8T teveel koppel levert... S5 niet dan? daar adverteerden ze mee met dito banden 235-30-20... maar goed Pirelli scheurde 4 a 5 mm in tot op het canvas van jaja VIER banden dus die rommel van ze kan niet tegen quattro! had beter op vakantie kunnen gaan van die centen. En Profile maar aangeven dat het er gewoon onder mag... never nooit geen Pirelli meer al zou ik Porsche gaan rijden met de speciale serie van pirelli er veelal onder zou ik ze er af snijden en op youtube en vimeo denderen dat er Bridgestones omheen gaan bijv. ofwel... Pirelli is nog erger dan Falken want Pirelli scheurt verrekkes in!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#64820
Dat moest ff, banden zijn HET contact met de weg wie daar op bezuinigt zou niet rond moeten rijden :D en Pirelli kan kapot vallen... koop het merk nimmer meer.
Gebruikersavatar
door denders
#64825
Ik kies alleen nu nog maar na enkele A merken en enkele B merken Blackstone CD3000 van mijn bandenboer met zo 30 jaar ervaring. 130 euro per stuk trouwens voor 225/18".
Laatste x heeft de dealer ze erom gelegd voor dezelfde prijs.
Michelins zijn ook goed trouwens.

Volgens mij doe ik 40-50000km met 1 set.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64858
ik heb de velgen ook los op het balanceer apparaat gehad en er mankeerde maar een paar gram aan voor het balanceren.

de banden zijn krom getrokken doordat het karkas is gaan scheuren. het karkas is het ijzeren "frame" in de band die hem in vorm houdt.

ik ben dus helemaal klaar met zulk soort banden en heb gewoon geen zin om 250 euro per band uit te geven.

heb nu voor 70 euro incl. alles het merk ROTALLA gekocht. het zegt me helemaal niets maar volgens de testen was het wel een aardig eind resultaat. zou het niets wezen dan maar weer anderen maar die 7 tientjes is het proberen waard.

profiel is trouwens netjes, niet een keiharde band. gewoon lekker soepel en makkelijk te monteren :)

het zal met de tijd blijken hoe de band zich bewijst.

ik hou jullie op de hoogte 8)
door kamphr
#82410
En? Ben benieuwd hoe dergelijke hakkitakki banden zich houden onder een auto als een TT met behoorlijke pk's/
Ik heb zelf Falken gehad en nooit [roblemen mee gehad....denk dus een maandagmorgenmodel alhoewel het met banden wel levensgevaarlijk is natuurlijk.....
Gebruikersavatar
door Elmo299
#82414
Ik heb altijd op Goodyear Eagle F1 gereden, moet zeggen dat ook die stukgaan.. (was wel met de circuitdag op Assen, na die dag waren ze ineens niet zo stil meer.)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82415
Goodyear Eagle F1, zodra die gemonteerd zaten onder de TT dacht je dat je vleugels en een staart nodig had, wat een herrie maakten die banden. is later wel gewijzigd door Goodyear maar nooit meer aangeschaft en ze gemeden. Maar mijdt de Pirelli banden ook nog steeds ;)

Continental Sportcontact 5 rijdt goed en de Bridgestone Dualler banden eveneens.
Gebruikersavatar
door miel
#82423
Heb nu al enkele weken getest met de rainsport 3 en ben er toch wel heel content over.
rijgeluid iets minder dan vorige band, zetten ook het vermogen beter over op de weg, esp hoeft minder in te grijpen en gezien ik van 17 naar 19 inch velg gegaan ben kom ik toch tot de (aangename) vaststelling dat het comfort hetzelfde gebleven is
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]