Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82440
Continental Sportcontact 5 is beter in de regen de versie 3 reed ik 37.900 km meet tot de nokjes bereikt waren. Al is Dunlop met droog weer fijner in het bochtenwerk en gaat wel wat sneller op daar haalde ik ruim 20.000 km mee. Bridgestone Potenza heb ik ook gereden, heerlijke plakkerts daarmee kun je super sportief rijden alleen gaan ze vrij snel op, ik deed er nog geen 20.000 km mee.
Gebruikersavatar
door sweeper
#82453
Ik heb geen ervaringen met de recente ontwikkelingen van de conti's, maar vroegere versies bevielen mij niet omdat ze erg hard waren.
In het verleden met Dunlop SP Sport (225/40R18) gereden welke mij prima bevielen en heb daar best lang mee gedaan.
Nu heb ik de Dunlop Sportmaxx RT (245/40R18) die mij ook weer prima bevallen voor wat betreft wegligging, comfort, slijtage e.d.. Door de breedte van de band heb ik vooral achter meer afrol geluid.

Ik rijd deze banden overigens onder een mk1 quattro.

De Dunlop's zijn absoluut een goede keuze, maar het blijft o zo persoonlijk. :smt006
Gebruikersavatar
door jos_br
#82459
Dunlop verkoop ik hier niet meer, wanneer er iets aan mankeert zijn ze niet thuis. Continental was voorheen geen fijne band, echter met de komst van de SC3 hebben ze de concurrentie een stap achteruit gezet. De band is/was lichter en in alle opzichten gewoon beter. De SC5 is nog beter en gaat beduidend langer mee.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82460
SC5 ligt er aan hoor die gaat sneller op dan de SC3 :D moet welz eggend at de SC5 eens tuk aangenamer rijdt is minder hard dus met plattere wangen een fijnere variant.

Dunlop heb ik voorheen geen problemen mee gehad als er wat met een band was kreeg je nieuwe wellicht dat er wat verandert is.