Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Def_B
#86159
Wel de bandenboer raad me 225/40/19 aan maar ik zou liever 225/35/19 eronder laten plaatsen.

kom je door de keuring hiermee?
Maar als ik 225/35/19 neem zou dit nadelig zijn voor de kilometerteller en dit zou problemen geven ivm de juiste aangegeven kilometers en snelheid.

Kan mij iemand dat bevestigen dat dit zou kloppen?

Groeten
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86169
Hoe breed zijn de 19" want die kun je in 8J 8.5J 9J hebben bijv. en achter zelfs als je een breedset zou hebben nog breder kunnen zijn. Ik zal de info voor de Audi TT's elders plaatsen dan zie je dat op het forum verschijnen. Maar met aftermarket ligt het echt aan hoe breed de Jwaarde is want dan kan de bandbreedte ook gaan afwijken van wat de fabriek opgeeft.
door Def_B
#86794
Hallo, Om even terug te komen op dit onderwerp
Mijn velgen zijn 8.5 breed en 19 inch dus
ik heb er een band opliggen die nu 225/40/19 heeft maar ik vind dat de band te hoog is, ik had liever laagprofiel banden gehad maar dat raden ze me dus af.
Ik zet er een foto bij
groeten
door Def_B
#86795
IMG_20160728_172339.jpg
hier de foto, ik was het een beetje verleerd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door lennart
#86796
Persoonlijk vind ik die 40 niet misstaan. Ik vraag mij af of die 35 zo'n groot visueel verschil laat zien tov waarschijnlijk wat minder comfort.

Gaf hij ook een reden waarom hij 35 af raadde?
door Def_B
#86799
Visueel zou er niet veel verschil op zijn maar het zou niet goed zijn om verschillende redenen wist men mij te vertellen.

km teller die zou afwijken, vermogen dat niet optimaal zou zijn...

Ik vraag me af , mensen die dan met laagprofiel banden rijden , ondervinden die dan geen 'hinder'?

Maar goed ,tvalt inderdaad nog wel mee.

Groetjes
Gebruikersavatar
door jos_br
#86806
Het gaat hier niet zozeer om de "laag profiel band" als wel om de omtrek van de band. Bij 35 hoogte wordt de band breder (bijv. 235breed en daardoor weer even hoog) waardoor de omtrek gelijk blijft. Een wiel met een te kleine omtrek vult een spatbord ook weer minder, en er weer anders uitziet.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86907
Wat onder de MK1 hoort:
225-45-17
225-40-18
235-35-19
235-30-20

Als je Google gaat toepassen of steekmaat.nl dan kom je daar vanzelf achter.
Schermafbeelding 2016-08-25 om 01.05.32.png
Als er nu 235-40-19 gemonteerd is dan hebben ze je mooi gefopt... want zitten zij fout en weten ze niet waar ze mee bezig zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86908
ps, wil je met een schroefset omlaag dan zie je heel snel dat mensen de breedte van het loopvlak gaan versmallen om een getrokken effect te krijgen, want dat loopt in de wielkasten minder snel aan zodat de auto meer verlaagd kan worden zonder problemen te krijgen dan met de voorgeschreven maat.
door Def_B
#86920
Ik heb nu het rare probleem dat langs een kant de banden aanlopen de andere kant niet!
Ik zou graag een vaste verlaging eronder willen laten monteren maar ik moet er zeker van zijn dat de banden niet aanlopen natuurlijk maar als dat NU al langs ene kant aanloopt dan zeker als de wagen verlaagd wordt

Er ligt nu 225/40/19 op volgens audi voorgeschreven.

Getrokken banden is bij ons voor de keuring een no-go .
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86953
Schermafbeelding 2016-08-30 om 00.11.44.png
Schermafbeelding 2016-08-30 om 00.11.29.png
Nogmaals A3 zelfde platform... zie 235-35-19 en als je dan t aanlopen met verlagen wilt vermijden ga je rijden op 225-35-19!

aanlopen gebeurd op de montagepunten van de bumper aan de carrosserie veelal heel snel en hoe lager je gaat des te meer die die punten raakt en zelfs wangen wegvreten kan....

tip: Belgen koop een originele set voor de keuring in Belgie en pak waar je op rondrijden wil de rest van het jaar zoals het wel normaal en fijn kan. Heb genoeg dikke sets die er zo onder kunnen, ben vaker met velgen bezig en banden, 40 hoog klopt van geen kanten! is te hoog! is de hoigte van een 18 inch band, maar goed al meerdere keren nu aangegeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]