Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Audi TT MKII Driver
#88022
Wie heeft ervaring met volgende banden op 19 inch velgen voor MKII. Alvast even de prijzen ook vermeld voor vier stuks inclusief plaatsing die ik op heden heb verkregen.


Bandenmaat: 245/35-19
1. Conti Sportcontact 6 (840,- euro)
2. Bridgestone RT (850,- euro)
3. Pirelli PZero (792,- euro)

Ik bezit namelijk nieuwe banden van het merk NEXEN. Deze zijn goed bij gewoon gebruik, maar op mijn ge-chipte MKII spinnen ze door bij het gebruik van de pk-tjes bij het optrekken en dat is niet de bedoeling. We hebben ze ook zitten op de MKI van de vrouw en totaal geen problemen mee.

Dus wil ik gelijk van de NEXEN af, ze hebben slechts tweeduizend kilometer gereden, dus nagelnieuw.
door evilbrt
#88024
Ik vraag me af of een set andere banden je hierbij echt gaat helpen, het "probleem" zit vooral in het feit dat het een voorwiel aangedreven auto is (die aanname maak ik dan even). Daarbij is de manier waarop de auto gechipt is mogelijk ook nog van invloed. Je hebt kans dat een zachter type band net iets meer grip zal geven, maar houd en rekening mee dat ze, als je het vermogen vaak gebruikt, ook sneller zullen slijten. Kijk even of dat van toepassing is op één van de door jou gekozen banden.

Persoonlijk zou ik in ieder geval nooit een merk als Nexen op m'n TT zetten, maar altijd een premium merk band.
door Audi TT MKII Driver
#88025
Bedankt voor de snelle reply!

Ik moet er misschien nog even bij vermelden dat mijn TT slechts een 2000km per jaar bolt. Zoals gemeld hebben wij met deze NEXEN banden op de TT van de vrouw totaal geen probleem, dus volgens mij een goede band maar niet als je wat pk's onder de kap hebt, in mijn geval zo'n 240.
Gebruikersavatar
door patje007
#88026
Ik heb nu al 2 keer Sportcontact gereden (nog niet de 6) maar was er erg tevreden over / bij Bridgestone was ik ook tevreden over de Potenza's / Met de P-zero's heb ik alleen ervaring met de RFT's en die schoven enorm vlug , de niet RFT's zouden stukken beter moeten zijn (en ook vele zachter) .


Ik heb nu de Good Year Eagle en die krijgt het ook vaak niet op de grond gezet hoor , het blijft tenslotte een FWD met behoorlijk wat vermogen .

Over de Michelin SuperSport's krijg ik wel erg vaak goede zaken te horen ...
Gebruikersavatar
door patje007
#88028
evilbrt schreef:Ik had op mijn gechipte MKII ook Michelin Pilot Supersports zitten, maar het effect was hetzelfde.

Voila , leren doseren dus of quattro kopen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door patje007
#88036
Blijkbaar hebben wij de sportcontact6 op de A3 , wel ne goeie & stillere band dan de GoodYears van de TT .
door Audi TT MKII Driver
#88037
Dit zou dan mijn eerste voortrekker zijn die zijn pk's niet op de baan krijgt... Heb ook nog prijs en advies gehad over FALKEN, zou ook goed zijn?
Gebruikersavatar
door patje007
#88039
Niet vergeten , de TT is een al wat ouder concept , je moet al 10jaar terug kijken qua ontwerp (en chassis).


Falken is ook niet verkeerd , maar zelf geen ervaringen mee , en de Dunlop Sportmaxx ?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88050
Beste band naar mijn ervaring is de dure Michelin Pilot Super Sport XL, grip bij zowel nat als droog weer. Wil je de helft uitgeven kies dan Falken FK453 of de FK501, echter die spinnen met nat weer door, want als je wat vermogen hebt dan op droog lukt dat al. Prima banden, gaan langer mee dan Michelin maar daardoor hebben ze minder grip. Hankook Ventus serie, kijk eens naar het profiel en vergelijk eens met Michelin, dan heb je vrij rap door dat die merken samenwerken, want de ene wilde naar Azie de andere wilde Europa in... de prijs van Hankook plus de restaties zijn goed die zit tussen Michelin en Falken in. Falken hoort bij Goodyear en Dunlop, bevind zich qua prijs lager in het totale segment, met uiteraard bijbehorende prestaties.

Michelin Pilot Super Sport (XL) altijd grip maakt niet uit wanneer, behalve als er ijs op de weg ligt dan gaan deze pas doorslippen.
Dunlop Sportmaxx fijne band, willen wel glijden onder de SQ5 met 255 breedte op 21 inch, maar personenauto's en TT nooit problemen gehad met dit type band, altijd grip.
Bridgestone goede banden, nooit wat mee gemerkt onder de Q5 gehad.
Pirelli, grip waar en wanneer je maar wilt, ik heb alleen met meerdere sets problemen gehad en wat je dan na een claim terug krijgt is niet leuk dan is het duur rijden. S3 waren ze perfect onder tot de wangen ingescheurd bleken en onder een T5 GP scheurden de wangen ook in, P Zero Nero's hoef ik persoonlijk niet meer vanwege de wangen.
Continental SportContact spint in de regen, droog vind ik ze goed, op vochtig of nat wegdek heb ik ze liever niet onder een auto ongeacht welk type ervan. Als klanten ze willen vind ik het uiteraard best, is leuk als je van driften houdt daar zijn ze uitstekend voor met vochtig weer hoef je weinig te doen om wat uit te breken.
Hankook wordt af fabriek o.a. op de TTS gemonteerd door Audi! Rijdt super deze banden.

Als je slechts 2000 km per jaar rijdt en dat vooral voor de fun doet bepaal dan aan de hand van een totaal prijs van de banden hoeveel die plezierige kilometers je mogen kosten qua banden... banden zijn het contact met de weg, stukje veiligheid.

245-35R19 93Y Falken FK453 4 st. prijs momenteel rond de € 500,00
245-35 R19 TL 93Y Falken Azenis FK510 4 st. prijs momenteel rond de € 500,00
245-35 R19 TL 93Y Hankook K117 XL 4 st. prijs momenteel rond de € 600,00
245-35R19 TL 93 Y Bridgestone Potenza S 001 XL 4 st. prijs momenteel rond de € 670,00
245-35 R19 TL 93Y Dunlop Sportmaxx RT2 4 st. prijs momenteel rond de € 730,00
245-35 R19 TL 93Y Continental Sportcontact.6 4 st. prijs momenteel rond de € 800,00
245/35R19 93 (Z) Y Michelin PILOT SPORT PS2 * EL 4 st. prijs momenteel rond de € 950,00
door Audi TT MKII Driver
#88051
Mooi onderbouwing, thanks!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88052
Hankook zit als al vermeld standaard onder de TTS, maar wil je echt sportief en lomper kunnen rijden dan moet je steeds meer in de richting van Michelin. Hankook doet volgens mij niet onder voor Dunlop en Bridgestone, al heb ik tot op heden niet met 1 en dezelfde auto op die verschillende banden gereden.

Falken zou ik met t prijsverschil met Hankook dan laten voor wat het is en Hankook kiezen. Maar wil je echt sportief kunnen knallen met de TT dan Michelin is gewoon het beste maar is een prijsverschil. Continental vind ik slechter dan Hankook. Absurt eigenlijk want je mag er flink voor betalen om de auto op nieuwe conti's te zetten.

Moet zelf 4 nieuwe bestellen, want wil een set 19 inch onder het nieuwe model Caddy hangen, die is momenteel "under construction" niks blijft bij mij standaard. Maar daar gaat 225-35R19 onder. Ik twijfel tussen Hankook en Dunlop, is een 2.0 TDI waarvan het koppel en de pk's ook wel zullen gaan wijzigen. Michelin stond de vorige ook op, maar vind ik te gortig zelf.
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]