Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Audi TT MKII Driver
#88066
Die "Hankook" bandjes zijn wel "heel" goedkoop... (online).
Is de kwaliteit dan wel OK (baanligging, grip, geluid etc...)?

Goodyear Eagle, ook vroeger meer gereden, was idd een goede band.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88071
Goodyear Eagle, herrieschoppers, vooral als ze gaan cuppen.

Hankook online bestellen als ze goedkoper zijn is de kans wel groot dat je ze "ouder" krijgt dan ik ze bijv. via het merk zelf bestel. Als je erg veel rijdt boeit dat niet echt, tenzij ze al lang liggen en al wat uitgedroogd zijn en zelfs zijn er die verkeerd hebben gelegen in een opslag. Dan ga je dat merken met rijden, helaas geldt dat voor alle merken die eigenlijk te goedkoop online aangeboden worden. En het kan ook grijze import betreffen waar geen garantie op verleend wordt, dat komt ook voor, heeft een merk ze verkocht aan een opkoper wegens een of meerdere afkeur redenen en dan zie je ze toch weer ergens op de markt verschijnen.

Hankook: Prijs kwaliteit is echt uitstekend te noemen. Grip is zeer goed voor het geld, is beter dan Continental Sportcontact, geluid is ook gewoon zeer goed, vergelijkbaar met Michelins. Ga een set onder de Caddy monteren van Hankook 2.0 TDI nog met 140 pk maar die mag mooi remapping ondergaan.
Gebruikersavatar
door patje007
#88074
Ronnie schreef:Goodyear Eagle, herrieschoppers, vooral als ze gaan cuppen.

De bandjes maximum 10K op elke as laten liggen en de bandendruk in het oog houden , dan heb je er geen last van .
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88075
patje007 schreef:
Ronnie schreef:Goodyear Eagle, herrieschoppers, vooral als ze gaan cuppen.

De bandjes maximum 10K op elke as laten liggen en de bandendruk in het oog houden , dan heb je er geen last van .
Ik had ze nog geen 1000 km en weg gedaan incl. de sportec mono 10 velgen, weg dr mee als t herrie gaat maken. Gelijk met montage vd banden uitlijnen etc. hielp dus niets. Wellicht dat de recentere verbetert zijn.
door Audi TT MKII Driver
#88085
Vandaag nog even prijs opgevraagd bij een lokale bandencentrale, vergeleken met jouw prijsvermelding een beetje duur lijkt me.

245-35 R19 TL 93Y Hankook K117 XL: 195,-/stk.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88086
Adviesprijs per stuk is ook hoger maar als je interesse hebt meldt je je maar bij me, kan ze desgewenst nieuw leveren aan je. Heb ook een set gebruikte liggen sinds vandaag Hankook Ventus V12 evo 235-35R19 91Y die kunnen er ook onder.
door Audi TT MKII Driver
#88090
Heel fijn maar woon wel in Belgie en dan zijn ze nog niet gemonteerd natuurlijk. Bandenmaat moet ook 245/35-19 zijn, geen 235/35-19.

Alvast toch al bedankt zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88092
Snap ik, maar die prijzen zijn excl. montage gewoon levering van 4 banden. Kan desgewenst navragen wat levering in België bij je extra kost.

Als de Goca 245 voorschrijft zul je moeten, maar 235-35R19 past ook gewoon zonder problemen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88095
8J 225 (vaak voorkomend met 17 / 18 inch)
8,5J 235 (vaak voorkomend met 18, 19, 20 en 21 inch)
9J 245 (vaak voorkomend met 19, 20 en 21 inch)
9,5J wordt vaak met fwd of rwd als achterwielen gemonteerd in geval van breedste montage 245 / 255
10J 255 / 265 / 275 (vaak voorkomend met 20 inch en groter en bandenmaat max. wat in de wielkast past)

VW Golf is wat kleiner in de wielkasten dan een TT daar zie je vaan 215 banden op terecht komen als men gaat verlagen. Dan zie je overigens onder TT's ook de bandenmaat smaller worden om lager te kunnen gaan.

Maar uitgaande dat de auto gewoon standaard is, als je originele velgen hebt kun je de bredere banden vaak zonder problemen kwijt, de fabrikant heeft bij de ontwikkeling van e auto daar op de mm nauwkeurig rekening mee gehouden.

Hou er wel direct rekening mee dat op de rechterbaan op de snelweg bredere banden zoekend reageren op de spoorvormingen in de weg. Ongeacht of je origineel LM eronder hebt of aftermarket.

Echter aftermarket velgen hebben vaak afwijkende ET waardes en dan begint het... die afwijk in millimeters gaat ervoor zorgen dat de 245 en 255 banden aan kunnen gaan lopen omdat dat soort velgen meer naar buiten komen. Oogt mooier maar hou dan rekening dat je smallere banden monteert. Aftermarket velgen met afwijkende ET waarde tov de originele velgen met een 255 band onder een TTS loopt bijv. aan in de wielkasten bij het inveren en vooraan ook met het sturen. Zulke klanten adviseer ik 235 banden. Vaak zijn aftermarket velgen 8,5J.
TT RS kan overigens de bredere 255 met gemak kwijt op vaak 19 / 20 inch eronder gemonteerde velgen. De overige TT MK2 235 onder monteren of max 245 maar let inderdaad goed op de J waarde van de velgen. Uitgaande van 19 inch velgen.
door Audi TT MKII Driver
#88098
Ronnie schreef:Snap ik, maar die prijzen zijn excl. montage gewoon levering van 4 banden. Kan desgewenst navragen wat levering in België bij je extra kost.

Als de Goca 245 voorschrijft zul je moeten, maar 235-35R19 past ook gewoon zonder problemen.
Per band 45 euro meer betalen voor een montage is toch aanzienlijk.
Ligt nu ook 245/35-19 op de velg en oogt zeer mooi, staat gelijk strak met de velg.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88099
Snap je punt. Bandenwissel voor 4 velgen is normaliter 40-80 euro als je banden zelf meeneemt naar iemand met zo'n bandenwissel machine en een balanceer apparaat. Dan is het verschil idd aardig groot bij de lokale bandenboer. 10 - 20 euro per wiel vragen de verschillende bedrijven doorgaans hier in NL.
door Audi TT MKII Driver
#88101
Yep, en naar NL rijden en daar ook laten monteren zal me niet goedkoper uitkomen vrees ik dan. Hmm...doordenkertje...
door Audi TT MKII Driver
#88103
Zo staat de band nu op de desbetreffende velg, en wil dit ook zo houden natuurlijk. Trouwens zie je ook dat de banden amper gereden hebben (lijnen) en dus nagelnieuw zijn op zo een 3000km na.
Audi TT MKII - 12.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]