Audi TT Club - Forum

Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door patje007
#88109
meestal kan je bij de online bandenleveranciers naar een montagestation in de buurt zoeken MET hun montage prijzen , ik betaalde een goede 40 à 50 euro voor het monteren en plaatsing op auto .
door Audi TT MKII Driver
#88110
En montage zonder enige schade aan de velgen, want heb in het verleden al wat meegemaakt moet ik zeggen...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88114
Audi TT MKII Driver schreef:Yep, en naar NL rijden en daar ook laten monteren zal me niet goedkoper uitkomen vrees ik dan. Hmm...doordenkertje...
Als ze bij je thuis of op je werk afgeleverd worden hoef je niet naar NL en ook in BE zijn er die gewoon 4 banden om willen wisselen op je set velgen... scheelt dan toch serieus geld. Kun je samen met je vrouw heerlijk van uit eten, wellicht zelfs 2x.
door Jay1234
#88249
Ik heb er sinds vandaag 19" velgen onder liggen met 245/35 banden erop van een B merk. Nu zijn deze wat opgerekt erop gelegd, dus ik denk dat 255 de standaardmaat band is voor deze velgen. Zou 255 passen op een mk2 2008? Het gaat nu goed met sturen, maar de ruimte is wel klein.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88257
...en onder de TT opletten met aftermarket (niet-originele) velgen, want die wijken qua et waarde veelal af en dan lopen 255 banden aan en die zijn een stuk zoekeriger op de weg dan de smallere 235.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88281
Als je op een 8J 255 gaat leggen gaan de wangen rollen en dat rijdt bijv niet fijn, terwijl een te smalle band op een 9J getrokken gaat staan en stijver wordt in de wangen... dus altijd eerst velg er af en de maatvoering bekijken voor je spijt krijgt van nieuwe banden.
door Jay1234
#88285
Ik heb de breedte even opgemeten. Ong 25 cm. Dan kom ik op 9,5 J als ik het goed heb. Het zijn trouwens originele Audi velgen. Et52 19". Dus dan zou 255 er gewoon onder passen zoals ik het nu heb begrepen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88297
J waarde is de afstand "TUSSEN" de velgranden, dus 9J zal het wel zijn ;)

Er kan onder de TT zelfs 9,5J inderdaad rondom gemonteerd worden maar dan krijg je wel een zoekend rijgedrag op rijbanen met spoorvorming. Oogt wellicht mooi maar fijn rijden is vers 2.

De SQ5 staat op 255 8,5J 21 inch en heb een bloedhekel aan de rechterbaan, rij dan altijd uit de sporen vd vrachtwagens, of iets teveel naar rechts dan hoor je die irritante witte streep, of ze toeteren dat ze denken dat je ineens naar links van de rechterbaan af komt. Wil slechts alleen niet in die sporen terecht komen. Adaptive cruise control aan en lane assist is wel grappig dan is het net of de auto bezopen is op de rechterbaan gaat ie heen en weer in de rijbaan. Doe je dat op de linkerbaan dan is ie veel rustiger en strakker qua gedrag.
Gebruikersavatar
door patje007
#88298
Jay1234 schreef:Ik heb de breedte even opgemeten. Ong 25 cm. Dan kom ik op 9,5 J als ik het goed heb. Het zijn trouwens originele Audi velgen. Et52 19". Dus dan zou 255 er gewoon onder passen zoals ik het nu heb begrepen.

9x19 ET52 zijn inderdaad de OEM velgmaten , Audi monteert dan 255 banden
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88366
Is wel een montage punt... die zit er niet voor niets. Bij de A3 moet je gewoon een gedeelte van de kop vd schroef er af slijpen met de dremel of andere tool. Daar loopt op 8,5J anders 235 achteraan al aan.
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]