Audi TT Club - Forum

Plaats hier alles over velgen m.b.t. het eerste model Audi TT
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dimpelman
#86069
Goedemiddag, sinds 2 weken trotse eigenaar van een audi tt mk1 uit 2001. In zeer nette staat maar aan 1 kant zijn 2 wheel center caps beschadigd, kan ik deze er gewoon met een platte schroevendraaier uitwippen? en dan verplaatsen door deze?

http://www.ebay.com/itm/4PCS-FOR-Audi-A ... 8h&vxp=mtr

alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door WimTT
#86071
Het beste kun je eerst het wiel eraf halen en dan vanuit de binnenkant ze eruit tikken.
Dan weet je zeker dat je niks beschadigd aan je velg.
door Dimpelman
#86086
DreamWalker schreef:
Dimpelman schreef:... kan ik deze er gewoon met een platte schroevendraaier uitwippen?
:shock: Auwwwww :shock:
haha ja geen idee, vandaar ook deze post :smt003
maar het antwoord is iig duidelijk, iets meer werk dan ik dacht ;-)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86101
De velg hoeft er niet af als die caps toch weg mogen gewoon gaatje boren of 2 en dan er uit trekken met bijv een inbussleutel die krom is. Kost minder moeite dan de hele velg er af te halen.

ps. Ik ben wat lomper, ram een schroevendraaier erdoorheen, een flinke platte heeft een bredere kop onderaan die dan een kwart draaien en snukken maar. Lukt dat niet kapot tikken en dan ring wegduwen die om de kunststof pootjes zit en je haalt t er zo uit. Ondanks dat ik een krik, kruissleutel en momentsleutel heb vind ik dat op de een of andere manier handiger om center caps te wisselen.

Nieuwe dan wel netjes recht ervoor en buts met de vuist er op en die zitten dan gelijk goed vast.
door Dimpelman
#86115
Dan ga ik daar maar eens mee aan de slag, de velgen zelf met velgenreiniger gedaan en die zijn super, alleen die cemter caps aan 1 kant zijn een doorn in mn oog haha
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86171
DreamWalker schreef:
Ronnie schreef:Ondanks dat ik een krik, kruissleutel en momentsleutel heb vind ik dat op de een of andere manier handiger om center caps te wisselen.
:D :D :D
Als je vaker met velgen bezig bent dan leer je jezelf efficiënter werken zal ik het maar op houden ;)
door Dimpelman
#86271
Gelukt! Gaatjes geboord en binnen 5 minuten alle 4 de wheel center caps gewisseld, oogt n stuk beter ;) meteen maar ff met het lekkere weer een km of 200 gereden om wel even te testen of ze goed zitten :P goed excuus toch?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86364
Als de oude toch er uit moeten dan kun je ze simpelweg er uit werken op een snellere manier dan alle velgen los te halen... en weer te moeten monteren ;)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]