Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peultje
#47650
ik heb mijn wagentje nog niet bij de wasstraat durven laten zien (alleen voor een bak koffie voor mezelf dan). Ik vertrouw het gewoon niet, zul je net zien dat wanneer ik er mee bezig ga, ik er allemaal krassen/swirls op mijn auto'tje heb...

ik doe het altijd standaard met de hand, een zachte spons van de action, mcguire's shampoo, en een gewone tuinslang. (en een aparte spons voor de velgen). Word prima schoon, hij glimt en je kan hem gerust weer smerig maken..

het bevalt me prima en ik laat het zo. :)

gr

gerard
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#47659
Ik doe niet anders dan de wasstraat. Krassen voorkom je toch niet... Haal ik hem niet door de wasstraat dan zorgt een ander wel voor krassen :(
Maar hier Alphen aan den Rijn zit echt een hele goede. De langst wasstraat van NL hihi
Gebruikersavatar
door Peultje
#47661
naja, als je zelf al kan voorkomen dat je krassen oploopt in de wasstraat, reduceer je het aantal krassen wel.
En mensen zullen niet zo makkelijk krassen maken op een TT daar is ie veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te mooi voor ;) :D
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47671
Ik zou het ook nooit meer in mijn hoofd halen om me auto door de wasstraat te rijden!
Met mijn vorige auto 1 keer gedaan en het ding zat helemaal onder de krassen en swirls :(

Op mijn werk worden de auto's na het spuiten ook lekker met de hand gewassen en zelf, geloof het of niet, vind wassen echt een soort van yoga :P
Vooral op een beetje een zonnige dag vind ik het heerlijk om buiten te staan met me emmertjes met sop en lekker mijn auto als nieuw maken! :oops:
Ik vind het vaak te veel moeite om nog allemaal extra stappen toe te passen zoals kleien etc. maar zorg wel dat ie blinkt alsof hij uit de showroom komt :wink:

Martijn_TT
door ptie
#47686
Ik zal mijn TT ook never-nooit-niet door de wasstraat halen, ik was haar altijd met de hand.

Nu voor het laatst half december, vanwege het weer heb ik de auto niet meer kunnen wassen :? Als je één keer in de twee weken de auto wast, dan is dat heel lang :oops: Tussendoor wel een paar keer afgespoten met de hoge druk spuit.

Van mij mag het snel warmer worden, dan kan ik haar eens een stevige beurt geven :roll:

Daarbij heb ik ook de aankoop van een huis en een verhuizing achter de rug, inclusief het daarbij behorende geklus en geregel. De prioriteiten lagen en liggen momenteel dus ook even niet bij de auto.

In de lente gaan we weer machinaal poetsen, kijken wat dat oplevert :)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#47735
Ach ja, de een geeft nou eenmaal wat meer om zijn auto dan een ander. Op zilver is het veel moeilijker om swirls e.d. te zien. Maar op zwart is het bij de eerste lantaarnpaal of zon al meteen raak.

En Peter, probeer de menzerna's of monello's eens. Die hebben echt een veel strakkere afwerking op de harde TT lak. Ergens heb ik eens gelezen dat de poorboys voornamelijk is bedoeld voor de zachtere (amerikaanse) lakken.

En gewoon wassen kan prima hoor bij +4 graden. :D

Gr,
Vincent
Gebruikersavatar
door denders
#56031
Ik blijf het gewoon goed met de hand doen.
Ik heb nu een paar goedjes waardoor het veel beter en goedkoper gaat dan welke wasstraat dan ook. Het is even beunen maar dan heb je wat ook en behandel je de lak goed dan was je hem makkelijker schoon ook. Ik ga zelfs niet eens meer naar de wasbox met lans, dat gehaast en dan nog niet superblinkend..

Het is verder een goed initiatief hoor en lucratief voor de uitbater ervan, maar niet voor mij :wink:
Overigens de onderkant van je auto reinigen zou ik al helemaal niet doen in zo'n station.
Ik heb het allemaal al gedaan met mijn vorige auto hoor en hij viel echt niet uit elkaar ofzo :D maar ik heb het gewoon afgeleerd teneinde het beste resultaat te krijgen!
Gebruikersavatar
door The Bobber
#56035
Voorheen had ik een zwarte Audi A3.

Lekker door de wasstraat gedaan. Damn, lak naar zijn grootje. Voor mij ook geen wasstraat meer. Zo'n spuitcabine is leuk om even je auto af te spuiten maar er blijft bij mij altijd vuil opzitten. En ik ga niet met zo'n borstel met schuim over mijn lak heen. Weet je wat voor zooi daar allemaal in zit. Lekker met het handje ;) hahah (niet dubbelzinnig opvatten he)
Gebruikersavatar
door metaal
#57250
Ik heb de auto nog nooit met de hand gewassen. En het is nu ook alweer een paar maanden geleden. Oh, nee! Laatst met die hoosbuien. Wat ik wel doe is dat het me een fortuin aan 50cent muntjes kost om de auto af te spuiten. Ook doe ik dan met de hand allerlei vliegjes en andere ongein wegpoetsen. Bij de achter-stijl komen de borstels net niet. Als je het weet, even spons erover. Dan rij ik door de wasstraat heen. Drogen doe ik ook niet, dat gebeurt onderweg wel.
Verder is het me alleen in me opgekomen om hem een keer te poetsen. Maar dan moet ik weer denken aan het verhaal wat Joop me een keer op een club bijeenkomst geleerd heeft. De moed zakt dan in de schoenen. Dus nee, de TT heeft van mij nog nooit een poetslap gezien. Misschien toen ik hem ging ophalen toen die nieuw in de showroom stond. Anyway.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#57253
Ik zou mijn TT'ke nooit door de wasstraat sturen.
En dan nog maar niet te vergeten de 19inch velgen met laagprofiel banden die langs die railing schuren.
Voor mij de old fashion way (met de hand) met achteraf een wax laag erop.

Zoals ik lees zijn er 2 soorten gebruikers.
Je hebt de echte liefhebbers en diegene die het een mooie wagen vinden maar enkel hebben om te gebruiken.

Ik behoor zoals de meeste hier tot de eerste categorie en wil dan ook dat hij er super goed uitziet.


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#57261
Rommyke schreef:Ik behoor zoals de meeste hier tot de eerste categorie en wil dan ook dat hij er super goed uitziet.
Zelfs de vrouw wordt er gestoord van begreep ik al. :lol:
Iets met een leren broek & poetsen geloof ik niet? :roll:

Ik denk dat ik tot een tussengroep behoor. Ik laat hem wel poetsen e.d., en tussentijds probeer ik hem netjes te houden door een afspuit plaats te gebruiken met af & toe een wasstraat als ik er echt geen tijd voor heb.
Ben er dus wel zuinig op & wil netjes rondrijden, maar het blijft wel een gebruiksvoorwerp.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#57277
@ Ronnie & Sweeper. Dat hebben jullie goed onthouden :D .
Damn jullie zijn goed! :P

Grtjs,
Wendy
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]